Identifying Data 2016/17
Subject (*) Criminal Procedure Law Code 612G01028
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Camara Ruiz, Juan
E-mail
juan.camara@udc.es
Lecturers
Anguita Juega, Luis
Camara Ruiz, Juan
Lousada Arochena, José Fernando
Neira Pena, Ana
Piñol Rodriguez, Jose Ramon
Soto Díaz, David José
E-mail
luis.anguita.juega@udc.es
juan.camara@udc.es
fernando.lousada@udc.es
ana.neira@udc.es
jose.pinol@udc.es
david.sdiaz@udc.es
Web
General description A docencia que se imparte nesta materia persegue, principalmente, a adquisición polo estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre as principais institucións do proceso penal. Concretamente: a) Os principios constitucionais relativos ao Proceso penal; b) A tutela xudicial efectiva; c) A función do Dereito procesual penal como instrumento na aplicación do ius puniendi estatal e na protección dos dereitos do imputado e da víctima; d) O procedemento preliminar; e) O xuízo oral; f) O sistema de recursos; g) Os procesos especiais; h) A execución penal.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
A14 Capacidade de elaboración de normas.
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. Coñecemento dos principios e valores constitucionais. Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. A1
A2
A4
A5
A7
A8
B2
B3
B5
C3
C4
C7
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. Capacidade de elaboración de normas. A9
A10
A11
A12
A13
A14
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. Traballar de forma colaborativa. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. A15
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13

Contents
Topic Sub-topic
O proceso penal 1ª.- Os sistemas procesuais penais e os principios do proceso penal
2ª.- A Xurisdicción e a competencia
3ª.- As partes no proceso penal
4ª.- O obxecto do proceso penal
5ª.- O procedemento preliminar (sumario e dilixencias previas).
6ª.- Os actos de investigación
7.- As medidas cautelares
8ª.- O xuízo oral e o sobresemento
9ª.- A acusación, a defensa, a conformidade do acusado e a tese de desvinculación
10ª.- A proba
11ª.- A sentencia
12ª.- Os medios de impugnación
13ª.- Os efectos do proceso e da sentencia. O proceso de execución
14ª.- O procedemento abreviado
15ª.- O procedemento para o axuizamento rápido de determinados delictos
16ª.- O procedemento para o xuizo sobre delictos leves
17ª.- O proceso ante o Tribunal do Xurado
18ª.- Os procesos penais especiais


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C7 15 0 15
Oral presentation A8 A12 B2 6 18 24
Mixed objective/subjective test A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A11 5 68 73
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A5 A7 A8 21 0 21
Supervised projects A11 B7 B2 B3 6 6 12
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores
Oral presentation A presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia.
Mixed objective/subjective test Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos.
Guest lecture / keynote speech As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais
Supervised projects Coa preparación de traballos polo alumnado pretendese que vaia adquirendo a tecnica da investigación e o aprendizaxe autonomo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Oral presentation
Description
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A11 B7 B2 B3 A valoración dos traballos tutelados dependerá da calidade, interese, rigor e corrección dos mesmos 5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A5 A7 A8 A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas 6
Mixed objective/subjective test A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A11 Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións 65
Oral presentation A8 A12 B2 Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas 20
Directed discussion A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C7 A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos 4
 
Assessment comments

Para a superación da materia será
requisito imprescindible aprobar a proba mixta. A nota resultante servirá para
facer a media co resto das puntuacións.

Os estudantes a tempo parcial con dispensa
académica recoñecida realizarán actividades compensatorias das clases
participativas e maxistrales, previo acordo cos profesores. O resto dos métodos de avaliación
realizaranse sen adaptación.


Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

- PÉREZ-CRUZ MARTÍN, A-J., FERREIRO BAAMONDE, X., PIÑOL RODRÍGUEZ, J.R. y SEOANE SPIEGELBERG, J.L., Derecho Procesal Penal. Thomson Reuters, Madrid, (última edición).

- GIMENO SENDRA, V., Derecho Procesal Penal. Colex, (última edición)..

- DE LA OLIVA, A., ARAGONESES, S., HINOJOSA, R., MUERZA, J. y TOME, J.A., Derecho procesal penal. ECERA (última edición).

Complementary

Bibliografía complementaria:

RIFA SOLER, J.Mª y VALLS GOMBAU, J.F., Derecho Procesal Penal, Iurgium, Madrid, última edición.

MONTERO AROCA, J., GOMEZ COLOMER, J.L., MONTON REDONDO, A. y BARONA VILAR, S., Derecho Jurisdiccional. Proceso Penal, Tirant lo Blanch, Valencia, última edición.

CORTÉS DOMINGUEZ, V. y MORENO CATENA, V., Derecho Procesal Penal, Tirant lo Blanch, Valencia, última edición.

ASENCIO MELLADO, J. Mª, Derecho Procesal Penal, Tirant lo Blanch, Valencia, 2010.


Recursos web:

BIBLIOTECA UDC:  http://www.udc.es/biblioteca/

BOE: http://www.boe.es/

DOGA: http://www.xunta.es/dog/

BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Criminal Law. General Part/612G01010
Constitution and Judicial Power/612G01014
Criminal Law. Special Part/612G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.