Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía xurisprudencial romana |
A1 A2 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Aprender a analizar comparativamente as solucións dadas polos xuristas romanos desde formulacións de equidade e xustiza coas proporcionadas polos xuristas posteriores para vos mesmos supostos, tanto en Dereito español como noutros Dereitos occidentais, valorándovos de forma crítica |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adxectivos dunha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Inroducción.Nocións básicas sobre metodoloxía jurisprudencial romana. O método do caso. |
Características xerais do sistema xurídico romano. Os xuristas romanos e a súa posición no sistema. Metodoloxía jurisprudencial romana |
II. Casos de Dereitos reais. |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 20 a 60 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero |
III. Casos de Dereito de Obligacións |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 61 a 154 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero. |
IV. Casos sobre negocios con función de garantía das obligacións. |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 155 a 184 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero |
V. Casos sobre obligacións nadas de actos ilícitos |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 185 a 198 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero. |
VI. Cuestións e casos relativos a Responsabilidad civil contractual e extracontractual |
Ao comezo do curso académico, seleccionarase para tratar e exponer nesta parte determinadas cuestións e textos recollidos no libro "Responsabilidad civil contractual y extracontractual en Derecho romano", Andavira editora. Santiago de Compostela 2015. Autor: Rodríguez Montero. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 |
4 |
8 |
12 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A13 B6 B7 B8 B9 B10 B11 |
4 |
8 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A15 B13 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
7 |
8 |
Case study |
A14 |
1 |
15 |
16 |
Workbook |
A1 A7 B2 B3 B4 B5 C2 C3 |
4 |
40 |
44 |
|
Personalized attention |
|
20.5 |
0 |
20.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Probas parciais liberatorias escritas dalgúns dos casos do programa da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia. Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Oral presentation |
Intervencións en clase expondo individualmente ou por grupos o desenvolvemento e realización dos casos suxeridos, someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e do profesor sobre os casos expostos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición impartida polo profesor sobre nocións relativas á metodoloxía jurisprudencial romana, coa posibilidade de intervención e participación activa dos alumnos, formulando preguntas en atención aos casos expostos, cuxa lectura se suxeriu previamente |
Case study |
Estudo de supostos do Dixesto, determinando os feitos xuridicamente relevantas , as accions procesais e outros recursos empregables, aislando a ratio decidendi e propoñendo a solución da controversia |
Workbook |
Realización de lecturas relativas aos materiais que constitúen un caso, preito ou asunto, recompilando posible información sobre resolucións xurisdicionais e ditames xurídicos relativos aos mesmos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a metodoloxía jurisprudencial e a formulación e realización de casos prácticos.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través das intervencións expositivas dos casos expostos e resoltos por estes de maneira individual ou en grupo.
- Atención e resolución dos problemas expostos ao estudar e realizar os casos prácticos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 |
Probas parciais liberatorias escritas dalgúns dos casos do programa da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia. Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
60 |
Workbook |
A1 A7 B2 B3 B4 B5 C2 C3 |
Realización de lecturas relativas aos materiais que constitúen un caso, preito ou asunto, recompilando posible información sobre resolucións xurisdicionais e ditames xurídicos relativos aos mesmos. |
10 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A13 B6 B7 B8 B9 B10 B11 |
Intervencións en clase expondo individualmente ou por grupos o desenvolvemento e realización dos casos suxeridos, someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e do profesor sobre os casos expostos. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A15 B13 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exposición impartida polo profesor sobre nocións relativas á metodoloxía jurisprudencial romana, coa posibilidade de intervención e participación activa dos alumnos, formulando preguntas en atención aos casos expostos, cuxa lectura se suxeriu previamente |
10 |
|
Assessment comments |
Realización de probas parciais liberatorias a determinar segundo o desenvolvemento do curso, e exame final da materia. Aspectos ou criterios da avaliación: valoración da capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a aplicación dos coñecementos adquiridos, tomándose en consideración a exposición realizada, os materiais utilizados e as solucións propostas aos distintos casos expostos.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Romanistic bases on occidental legal culture/612G01001 | Spain in the historical and juridical configuration of Europe/612G01002 | Oral and written communication/612G01004 | Jurisprudence/612G01006 | Criminal Law. General Part/612G01010 | Obligations and Tort Law/612G01016 | Private and Public Contract Law/612G01024 | Land Law/612G01027 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Repasar conceptos explicados nas materias que se recomenda cursar previamente. |
|