Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Dereito matrimonial comparado Código 612G01044
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público Especial
Coordinación
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcimartin@udc.es
Profesorado
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcimartin@udc.es
Web
Descrición xeral Teoría xerais dos sistemas matrimoniais. Sistema matrimonial español. Estudo dos principais sistemas matrimoniais vixentes en Europa e América.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Estudio do sistema matrimonial en xeral: Descripción, principais conceptos, competencias para a sea regulación. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A10
C3
C4
C7
Estudio do sistema matrimonial dun país extranxeiro utilizando una metodoloxía comparada A1
A2
A4
A6
A10
A13
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B2
B3
B5

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. O matrimonio e os sistemas matrimoniais a. Definición e elementos constitutivos do matrimonio
b. Tendencias actuais
c. Sistemas matrimoniais
Tema 2. O matrimonio canónico a. Capacidade para contraer
b. Consentemento
c. Forma
Tema 3. Sistemas matrimoniais extranxeiros a. Europa
b. Estados Unidos
c. Latinoamérica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 B10 B2 B5 C4 16 30.5 46.5
Estudo de casos A3 A4 A5 B7 B8 B9 B2 B3 5 15 20
Presentación oral A10 B12 C7 2 2 4
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A10 A13 B9 B13 B5 C3 5 23 28
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 B8 C7 4 0 4
Actividades iniciais A5 C4 2 1 3
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Preparación e exposición interactiva do tema seguindo as orientaciones do profesor.
Estudo de casos Estudo e resolución dos casos prácticos que se propoñan
Presentación oral Realización duna presentación sobre un tema previamente seleccionado.
Traballos tutelados Traballo de iniciación á investigación, empregando as fontes oportunas e aplicando a metodoloxía comparada.
Sesión maxistral Exposición do profesor de temas que presenten unha especial dificultade
Actividades iniciais Presentación po lo profesor dos contidos da asignatura, plan de traballo e obxectivos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
A atención persoalizada levarase a cabo mediante tutorías o longo do curso, tanto para orientar ao estudante sobre a metodoloxía a seguir como para resolver as dúbidas que poda ter.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 B10 B2 B5 C4 Avaliarase a participación na clase, tanto os temas previamente preparados e expostos na aula como as súas intervencionas nas presentacións feitas polos compañeiros, así como o rendemento e interés do estudante o longo do curso. 70
Estudo de casos A3 A4 A5 B7 B8 B9 B2 B3 Será obxecto de avaliación o caso escrito e a exposición oral, segundo o que se determine en cada sesión.
10
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A10 A13 B9 B13 B5 C3 Teráse en conta para a avaliación
-utilización adecuada das fontes
-Metodoloxía
-Redacción e presentación
20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica López Alarcón, M. y Navarro-Valls, Rafael (2005). Curso de Derecho Matrimonial canónico y concordado. Madrid: Tecnos
González del Valle, J. M. (2009). Derecho Canónico Matrimonial. EUNSA
Suárez Pertierra, G. (2005). Derecho Matrimonial Comparado. Valencia: Tirant lo Blanch

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A asistencia a clase é obligatoria. Recoméndase asistir a sesión introductoria da asignatura, onde se farán as indicacións pertinentes sobre o desenvolvemento do programa e sobre a avaliación do estudante.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías