Identifying Data 2016/17
Subject (*) Novos Enfoques nos Estudos Literarios e Culturais Code 613584102
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Paz Gago, Jose Maria
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
Lecturers
Paz Gago, Jose Maria
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
Web
General description Aproximación a novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais: estudos de xénero (feminismos, teoría de xénero, “Queer Studies”), multiculturalismo e etnocrítica, teoría e crítica postcolonial, ecocrítica: literatura e medioambiente.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B11 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. AC1
AC4
AC6
AJ1
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CR2
CR3
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. AJ1
BJ1
BJ3
BJ8
CC4
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. BJ1
BJ3
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. AC2
AC3
AC5
BC3
BJ1
BJ2
BJ4
CC3
CC5
CC6
CR1
Coñecer as correntes teóricas da ciencia literaria AC7
AC8
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. AJ1
BJ3
CC2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. BJ1
BJ3
CC2
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. AJ1
AR1
BJ1
BJ3

Contents
Topic Sub-topic
1. Novos enfoques nos estudos comparados

1.1. O novo paradigma dos estudos comparatistas.
1.2. Literatura e tecnoloxías.
1.3. Literatura e moda. Da Fashion Theory á Semiótica da moda.
2. Literatura, Arte e Moda. Relaciones intertextuais. 2. 1. A literatura como fonte para a historia da Moda.
2.2. A Moda como sistema artístico e a súa su relación coa literatura e as artes plásticas.
2.3. Novela contemporánea e moda.
3. Corrientes novelísticas e evolución da moda. 2.1. Art-à-porter. Da novela realista á Belle Époque.
2.2. Prêt-à-porter. Novela norteamericana do século XX.
2.3. Net.à-porter. Narrativas transmediáticas e novas formas da moda.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A8 C1 C3 C4 11 22 33
Supervised projects A3 A5 A10 A12 C7 C5 C6 0 20 20
Document analysis A1 A2 A4 B5 B7 B8 B10 B3 B11 0 16 16
Oral presentation A6 A12 B4 B6 C2 C9 C8 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos novos enfoques comparatistas: literaturae tecnoloxías, literatura e moda.
Supervised projects Traballos relacionados coa materia, é dicir, análise da temática vinculada á moda presente en obras literarias contemporáneas.
Document analysis Estudo de obras literarias nas que a moda é determinante narrativamente.
Oral presentation Presentación de análises de textos literarios na súa relación coa moda

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Description
Orientación nos traballos de investigación tutelados, sobre as obras literarias como fontes documentais da historia da moda e técnicas de presentación oral.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Oral presentation A6 A12 B4 B6 C2 C9 C8 Valorarase a exposición estructurada e claramente dirixida ao resto da clase dos contidos do traballo. 30
Supervised projects A3 A5 A10 A12 C7 C5 C6 Investigación individual tutelada pola profesora sobre un tema ou unha fonte primaria ou secundaria. Avaliarase a estructura do traballo, o desenvolvemento das ideas, o uso adecuado de exemplos para demostrar as ideas, a adecuación do traballo a o estilo de redacción e citación da Modern Language Association (MLA), así como o uso dun rexistro académico na redacción. 70
 
Assessment comments
<p>Students who have officially enrolled part-time, and who have been
granted the academic dispensation for attendance, need to meet the teachers at
the beginning of the course in order to adapt the requirements as to
"Discusión dirixida", "Presentación oral" and "Eventos
científicos e/ou divulgativos" to each individual situation.</p>

Sources of information
Basic Umberto ECO dir. (2002). Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
Jean BAUDRILLARD (1987). De la séduction. Paris: Galilée
José María Paz Gago (2016). El Octavo Arte. La moda en la sociedad contemporánea. A Coruña: Hércules
P. BOURDIEU (1986). Il corpo rivestito. Bari: Edizione dal Sul
Carmen BERNÍS MADRAZO (1979). Indumentaria medieval española. Madrid: Instituto Diego Velázquez del CSIC
Algirdas J. GREIMAS (1948). La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque. Paris: PUF
Jean BAUDRILLARD (1968). Le système des objets. París: Gallimard
José María Paz Gago (2016). Moda & Seduçâo. Sao Paulo: Estaçâo das Letras e Cores
Guido DORFLES (1979). Moda &amp; Modi (Ed. esp., Moda y modos). Valencia: Engloba (2012)
Patrizia CALEFATO ed. (1999). Moda e Cinema. Bari: Costa &amp; Nolan
Joan DEJEAN (2005). The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo con. San Sebastian: Nerea

Complementary Ugo VOLLI (1988). Contro la Moda. Milano: Feltrinelli
Gilles LIPOVETSKY (2006). Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (2003). Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (1987). L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes. París: Gallimard
Thorstein VEBLEN (1899). The Theory of the Leisure Class. Pennsylvania State University: Electronic Classics Series
Ugo VOLLI (2001). “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”. DeSignis, 1, pp. 57-68

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.