Identifying Data 2016/17
Subject (*) Literatura e Xénero (Ámbito Hispánico) Code 613584111
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description Esta asignatura centrarase na consideración histórico-social da muller na literatura española contemporánea: As dramaturgas no século XXI.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer as principais correntes teóricas que teñen integrado e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. Comprender os procesos históricos dos estudios literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios e culturais. Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. Aplicar as técnicas de análisie cultural en contextos diversos. Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural. Analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. Manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudios literarios e culturais. Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudios literarios e culturais. AC2
AC8
AC9
AJ1
AR1
AR2
AR3
BC3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
CR3

Contents
Topic Sub-topic
1. Contextos histórico-literarios.
1.1. A muller na historia.
2. O papel da muller na literatura.
2.1. Caracterización e circunstancia.
3. Dramaturgas 3.1 Plantexamento igualitario.
3.2. Participación literaria.
3.3 Participación sociopolítica.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 11 0 11
Workbook A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 0 10 10
Workshop A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 4 6 10
Supervised projects A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 0 43 43
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os contidos teórico-criticos pertinentes.
Workbook O alumno preparará as lecturas asignadas polo profesor.
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Supervised projects O alumno fará un traballo (consensuado e tutelado polo profesor) sobre calquer consideración histórico-social e literaria pertinente ao objeto de estudio desta materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumno acudirá a titorías para informar ao profesor do su progreso na elaboración do traballo e /ou para consultar ou aclarar calquera dúbida a este respecto.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Os alumnos farán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquera aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura. Valorarase a capacidad de investigación do alumno en función da náilise crítica do tema objeto de estudio, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía e o uso correcto do idioma castellano. 50
Workshop A13 A2 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Valoraranse os exercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesiónss, atendendo a súa capacidade crítica. 50
 
Assessment comments

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas.

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.

Sources of information
Basic (). .
Francisco Gutiérrez Carbajo (2014). "Bibliografía" en La Dramaturgas del siglo XXI. Madrid: Cátedra

Bibliografía crítica:
Véase: Gutiérrez Carbajo. "Bibliografía" en Dramaturgas del siglo XXI. Madrid: Cátedra, 2014.

Serán lecturas obligatorias todas as obras incluidas en Dramaturgas del siglo XXI. Madrid: Cátedra, 2014.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.