Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base e oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as principais corrientes teóricas que teñen integrado e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
Comprender os procesos históricos dos estudios literarios eculturais e os seus cambios de paradigma.
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios e culturais. Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
Aplicar as técnicas de análisise cultural en contextos diversos. Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural.
Analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
Manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudios literarios e culturais.
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudios literarios e culturais. |
AC1 AC4 AC8 AC9 AJ1 AR1 AR2 AR3
|
BC3 BJ1 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7 BR1 BR2 BR3
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Plantexamentos xerais.
2. Prospección bibliográfica.
3. Obradoiro.
|
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
2.1. Consideracións críticas e historiográficas.
3.1. Aurora, de Joaquín Dicenta.
3.2. Los que no fuimos a la guerra, de Ferndez Flórez.
3.3. El cielo ha vuelto, de Clara Sánchez. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A1 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B6 B14 B8 B12 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 |
0 |
10 |
10 |
Workshop |
A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 |
5 |
16 |
21 |
Supervised projects |
A4 A10 B7 |
0 |
33 |
33 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Workbook |
O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor. |
Workshop |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor. |
Supervised projects |
Os alumnos desarrollarán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquer aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Cando o requira ou estime oportuno, o alumno acudirá ao despacho do profesor, durante horario de titorías, para recabar o asesoramento pertinente. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A10 B7 |
Se valorará a capacidade de investigación literaria do alumno en función do anáilis crítico do tema obxecto de estudo, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía e o uso correcto do idioma castelá. |
50 |
Workshop |
A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 |
Se valorarán os ejercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesións, atendendo a súa capacidade crítica. |
50 |
|
Assessment comments |
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Sources of information |
Basic
|
Rico, et al (1982). Historia y crítica de la literatura española. Barcelona: Crítica |
Lecturas obligatorias:
1. Dicenta, Joaquín. Aurora. www, 1930.
2. Fernández Flórez, Wenceslao. Los que no fuimos a la guerra. Madrid: Renacimiento.
3. Sánchez, Clara. El cielo ha vuelto. Madrid, Destino, 2013 Lecturas bibliográficas básicas:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas cos movimentos, autores e obras abarcados na asignatura. |
Complementary
|
|
Lecturas de ampliación bibliográfica: Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988. Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|