Identifying Data 2016/17
Subject (*) Literatura Española do Século de Ouro 1 Code 613G01023
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description El objetivo de esta asignatura es ampliar el estudio de autores y obras de los siglos XVI y XVII, completando el panorama básico al que el alumno accedió en la materia Literatura española de 2º de Grado. La asignatura se ocupa de la poesía y del teatro de los siglos XVI y XVII, con un enfoque histórico-filológico. Se pretende desarrollar la capacidad de lectura comprensiva y crítica y la capacidad de relacionar los aspectos históricos, culturales y estéticos. Así mismo se pretende que el estudiante adquiera el dominio técnico del análisis de textos literarios de los siglos XVI y XVII, la capacidad de comunicación (síntesis y análisis) y la correcta expresión lingüística, oral y escrita, en castellano.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as literaturas en lingua española. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B10
C1
C4
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua española. A9
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Adquirir capacidade de autoformación. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4

Contents
Topic Sub-topic
1.Introducción a los siglos XVI y XVII
1. Contexto sociohistórico
2. Contexto literario
2. La poesía en los siglos XVI y XVII 1. Géneros, metros y autores
3. El teatro en los siglos XVI y XVII 1. Coordenadas de la comedia nueva
2. Fórmula de la comedia nueva
3. Géneros
4. Comedia
5. Tragedia
6. Géneros breves.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A9 A10 B8 B4 0 60 60
Collaborative learning A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 15 25 40
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 3 20 23
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 21 0 21
Introductory activities A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 3 0 3
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook O estudiante é reponsable da lectura das obras sinaladas
Collaborative learning Se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica de comentario de texto literario aplicado ás obras obxeto de estudio.
Mixed objective/subjective test Se realizará unha proba mixta na que demostrarán os coñecimentos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
Guest lecture / keynote speech Habreá unha sesión magistral por semana e terá como obxetivo a presentación teórico-practica de contidos pertinentes..
Introductory activities Consideración de pre-conceptos

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Description
A lo largo del cuatrimestre se fijarán las sesiones de tutorías con cada uno de los estudiantes para supervisar la elaboración de los trabajos de curso tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 Se valorará la capacidad de comprensión, pensamiento crítico y dominio del idioma castellano. 50
Collaborative learning A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 Valoraranse os exercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesiónss, atendendo a súa capacidade crítica. 50
 
Assessment comments

Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro
sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se
presenten á proba mixta.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades
específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado
responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non
perxudicar ao alumno.


Sources of information
Basic rico et al (1982). HISTORIA Y CRÍTICA DE LA LITERATURA ESPAÑOLA.. BARC ELONA: Crítica

Lecturas obligatorias

GARCILASO DE LA VEGA: Sonetos. www. garcilaso .org

GÓNGORA: Fábula de Polifemo y Galatea, www.biblioteca.org.ar/libros/70740.pdf

CALDERÓN DE LA BARCA, PEDRO, La vida es sueño. www.cervantesvirtual.com/obra-visor-din/la-vida-es-sueno--0/html/

LOPE DE VEGA, FÉLIX,El mejor alcalde, el Rey. http://www.biblioteca.org.ar/libros/70693.pdf

Complementary

Bibliografía complementaria:

Alberich, J. et alii, Historia de la literatura española, Madrid, Cátedra, 1990.

Alborg, J.L., Historia de la literatura española, Madrid, Gredos, 1966-1999.

Canavaggio, J., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994-1995.

Díez Borque, J.M., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980.

García de la Concha, V., Historia de la literatura española, Madrid, Espasa-Calpe, 1995-1998.

Jones, R.O., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1977.

Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Las épocas de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1997.

Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española, Tanfalla, Cénlit, 1980-2000.

Rodríguez Cacho, L., Manual de historia de literatura española, Madrid, Castalia, 2009.

2. Herramientas para el análisis literario:

Azaustre Galiana, A. y J. Casas Rigall, Manual de retórica española, Barcelona, Ariel, 1997.

García Barrientos, J.L., Como se comenta una obra de teatro, Madrid, Síntesis, 2001.

Jauralde Pou, P., E. Varela Merino y P. Moíño Sánchez, Manual de métrica española, Madrid, Castalia, 2005.

Luján Atienza, A., Como se comenta un poema, Madrid, Síntesis, 1999.

Navarro Durán, R., La mirada al texto. El comentario de textos literarios, Barcelona, Ariel, 1995.

Quilis, A., Métrica española, Barcelona, Ariel, 1994.

Pujante, D., Manual de retórica, Madrid, Castalia, 2003.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p><span>Se recomienda al estudiante la asistencia a clase y su participacón para poder preparar la materia progresivamente. Es fundamental empezar la lectura de las obras lo antes posible para poder alcanzar el mayor aprovechamiento posible tanto de las sesiones expositivas como de las interactivas. Se recuerda que para superar la materia es imprescindible el uso correcto del idioma tanto oral como escrito: ortografía, puntuación, corrección sintáctica y gramatical.</span></p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.