Identifying Data 2016/17
Subject (*) Sintaxe do Español Code 613G01024
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Lopez Palma, Helena
E-mail
helena.palma@udc.es
Lecturers
Lopez Palma, Helena
E-mail
helena.palma@udc.es
Web
General description
Estudo descritivo e teórico das unidades e operacións de composición sintáctica usadas na lingua española.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os métodos e conceptos máis importantes na análise sintáctica da lingua española A1
A3
B7
Coñecer as correntes teóricas e metodolóxicas da sintaxe e saber aplicalas á análise sintáctica do español A1
A3
A11
A15
A19
B1
Identificar as estruturas sintácticas da lingua española e ser capaz de explicar o seu funcionamento A2
A5
A15
A21
Aplicar os coñecementos sintácticos adquiridos á solución de problemas relacionados co uso da lingua A10
A14
B2
B3
B6

Contents
Topic Sub-topic
1. Modelization in Syntax 1. Methods for eliciting and processing data
2. Descriptive models
3. Hypothetico-deductive model
2. The structure of NP
1. D functional head
2. nP and NP
3. Nominal modifiers
3. Syntactic units 1. Phrase
2. Sentence
4. The structure of VP
1. vP and VP
2. TAM functional heads
5. Pronouns 1. First and Second person pronouns
2. Empty pronouns
2. Bound pronouns.
3. Anaphora
6. Complex Senteces: Coordination
1. AND
2. OR
3. BUT
7. Complex Sentences: Subordination 1. Declarative
2. Relative
3. Causal

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A1 A2 A3 A11 A15 A19 B1 B2 B7 14 12 26
Workbook A3 A10 A11 A21 B3 10 25 35
Supervised projects A1 A3 A5 A11 A14 A19 B2 B6 B7 0 25 25
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A15 A19 B3 B6 B7 0 20 20
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A21 21 20 41
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Formulating problems
Exercises of direct and indirect analysis
Workbook Reading controls at the end of each block.
Supervised projects An essay on some of the problems studied in class. The essay will be presented and discussed in some oral session.
Mixed objective/subjective test Written exam at the end of the course.
Guest lecture / keynote speech Master class.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Discussion of possible alternative solutions to one of the problems chosen by the student for his/her project.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A15 A19 B3 B6 B7 A proba mixta consistirá nun exame global da materia que se realizará ao finalizar o curso. 40
Workbook A3 A10 A11 A21 B3 Ao finalizar cada un dos bloques de contido farase unha proba de control de lecturas. 30
Supervised projects A1 A3 A5 A11 A14 A19 B2 B6 B7 O traballo, que sería redactado por escrito, será tamén presentado oralmente en clase. 20
Problem solving A1 A2 A3 A11 A15 A19 B1 B2 B7 Para a avaliación dos problemas terase en conta a participación oral do alumno en clase. 10
 
Assessment comments

Nas dúas oportunidades de avaliación (primeira avaliación en xuño e segunda avaliación en xullo), a proba mixta consistirá na avaliación global de todos os contidos.

De acordo coas normas da
facultade, na proba mixta hase de obter unha cualificación mínima de 4
puntos (sobre 10) para aprobar a materia.

Cualificarase como non
presentado a quen non se presente ao exame final oficial,
independentemente do número de actividades entregadas.

Na segunda
edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar todos os
instrumentos de avaliación arriba descritos coas mesmas porcentaxes que
na primeira edición. Só cualificarase como non presentado a quen xa
tivese esta cualificación na edición de actas de xaneiro e, ademais, non
se presente ao exame oficial de xullo.


Sources of information
Basic Escandell, V. Leonetti, M. y Sánchez, C. (eds.) (2011). 60 Problemas de Gramática. Akal
González, Luis (1997). El adverbio. UDC
Bosque, Ignacio y Javier Gutiérrez Rexach (2009). Fundamentos de sintaxis formal. Akal
López Palma, Helena (2012). guías de los temas.
Eguren, Luis y Olga Fernández Soriano (2004). Introducción a una sintaxis minimista. Gredos
López Palma, Helena (1999). La interpretación de los cuantificadores. Visor
Real Academia Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Espasa-Calpe
RAE (2010). Nueva gramática de la lengua española. Espasa-Caple

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.