Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecimento e valoración crítica dos autores/obras/períodos/movimientos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos siglos XX e XXI. |
A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Literatura española (siglo XX) hasta 1939.
2. Literatura española (siglo XX) hasta 1975.
3. Literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidade.
|
1.1. prosa: textos e contextos.
1.2. poesía: textos e contextos.
1.3. teatro: textos e contextos.
2.1. prosa: textos e contextos.
2.2. poesía: textos e contextos.
2.3. teatro: textos e contextos.
3.1. prosa: textos e contextos.
3.2. poesí: textos e contextos.
3.3. teatro: textos e contextos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
0 |
28 |
28 |
Lecturas |
A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
0 |
36 |
36 |
Obradoiro |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
18 |
19 |
37 |
Sesión maxistral |
A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
21 |
25 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Haberá unha proba mixta (ou exame final) sobre diversos aspectos (autores, obras, movimentos, etc) da materia obxecto de estudo |
Lecturas |
O alumno leerá e reflexionará sobre as lecturas que o profesor lle asigne. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor |
Sesión maxistral |
O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados nas aulas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá. |
30 |
Sesión maxistral |
A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Se valorará a participación activa do alumno, na que se reflectará a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas pertinentes. |
10 |
Lecturas |
A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rico, et al. (2008). Historia y Crítica de laliteratura española. Barcelona: Crítica |
Son de lectura obligatoria:
1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005.
2. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999.
2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010.
3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001 4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010.
5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010.
Bibliografía básica:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología) |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria
(HISTORIA) Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|