Identifying Data 2016/17
Subject (*) Literatura Española dos Séculos XX e XXI Code 613G01040
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description Estudo dos autores/obras/períodos/movimentos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos séculos XX e XXI.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecimento e valoración crítica dos autores/obras/períodos/movimientos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos siglos XX e XXI. A1
A2
A5
A11
A15
A16
A17
B1
B5
B6
B7
B10

Contents
Topic Sub-topic
1. Literatura española (siglo XX) hasta 1939.

2. Literatura española (siglo XX) hasta 1975.

3. Literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidade.

1.1. prosa: textos e contextos.
1.2. poesía: textos e contextos.
1.3. teatro: textos e contextos.

2.1. prosa: textos e contextos.
2.2. poesía: textos e contextos.
2.3. teatro: textos e contextos.

3.1. prosa: textos e contextos.
3.2. poesí: textos e contextos.
3.3. teatro: textos e contextos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 0 28 28
Workbook A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 0 36 36
Workshop A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 18 19 37
Guest lecture / keynote speech A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 21 25 46
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Haberá unha proba mixta (ou exame final) sobre diversos aspectos (autores, obras, movimentos, etc) da materia obxecto de estudo
Workbook O alumno leerá e reflexionará sobre as lecturas que o profesor lle asigne.
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados nas aulas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). 30
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá. 30
Guest lecture / keynote speech A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Se valorará a participación activa do alumno, na que se reflectará a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas pertinentes. 10
Workbook A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. 30
 
Assessment comments
Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.

Sources of information
Basic Rico, et al. (2008). Historia y Crítica de laliteratura española. Barcelona: Crítica

Son de lectura obligatoria:
1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005.
2. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999.
2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010.
3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001
4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010.
5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010.

Bibliografía básica:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología)

Complementary

  Bibliografía complementaria (HISTORIA)

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.