Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles |
A3 A5 A9 A10 A11 A13 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Fonética e fonoloxía diacrónica: obxecto e método |
- A evolución do sistema latino ao castelán medieval
- A evolución do sistema fonolóxico do castelán medieval aos nosos días |
Lexicografía diacrónica: obxecto e método |
- O estudo etimolóxico do léxico
- O estudo histórico do léxico |
Morfosintaxe diacrónica: obxecto e método |
- Do paradigma latino ao español. Cambios na forma e na función das clases de palabras
- Do paradigma latino ao español. Cambios na estructura sintáctica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A3 A5 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C3 C6 C7 C8 |
0 |
22 |
22 |
Workbook |
A3 A10 A11 A13 A18 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B6 B7 B8 C6 C7 C8 |
0 |
23 |
23 |
Events academic / information |
A3 A11 A18 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B7 C7 C8 |
0 |
5 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A11 A13 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B6 B8 B10 C7 C8 |
16 |
0 |
16 |
Introductory activities |
A3 A13 A18 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C6 C7 C8 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Student portfolio |
A5 A9 A10 A11 A15 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 C8 |
16 |
24 |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A9 A10 A11 A13 A15 B5 B6 B7 B10 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Baixo a tutela do profesor, os alumnos haberán de realizar un traballo no que poderán aplicar os coñecementos adquiridos na materia. |
Workbook |
O alumno realizará, fóra da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará. |
Events academic / information |
O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo. |
Introductory activities |
Sesións nas que se procurará orientar ao conxunto do alumnado acerca da marcha que se pretende dar a esta materia (programa, lecturas, traballos...). |
Student portfolio |
O alumno realizará toda unha serie de actividades, dentro e fóra do aula, nas que terá que ir poñendo a proba o seu aproveitamento. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Guest lecture / keynote speech |
Events academic / information |
Mixed objective/subjective test |
Workbook |
Supervised projects |
|
Description |
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; para isto, o alumnado debe acudir ás sesións de titoría no horario oportunamente establecido.
Alumnos con dispensa académica. As horas de titoría (presenciais ou por correo electrónico) servirán especialmente para o seguimento da súa actividade académica. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A5 A9 A10 A11 A15 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valoraranse as distintas actividades realizadas polo alumno ao longo do curso, que deberá entregar durante a proba mixta. Haberá de valorarse, ademais da calidade do traballo, o rigor na presentación, a probiade científica e a presentación. |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A11 A13 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B6 B8 B10 C7 C8 |
Valorarase a asistencia e participación activa nas aulas, así como a realización dalgún traballo menor. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A9 A10 A11 A13 A15 B5 B6 B7 B10 C1 |
Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos polo alumno e a súa capacidade para expoñelos. |
50 |
Supervised projects |
A3 A5 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C3 C6 C7 C8 |
Ao longo do período docente o alumno haberá de realizar un traballo tutelado, que se valorará tomando en consideración, de xeito especial, o rigor na súa realización, a probiade científica e a correcta expresión e presentación. |
25 |
|
Assessment comments |
Debe terse en conta que a porcentaxe do 10% correspondente á sesión maxistral engloba, en
realidade, a valoración da asistencia e participación activa do alumno tanto nas sesións maxistrais como nas restantes actividades presenciais na aula, así como nos eventos científicos que se programen.
Os diversos traballos e probas deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía coma no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...).
Cualificarase con "Non presentado" os alumnos que non realicen a proba mixta.
Arbitraranse medidas para atender e avaliar os alumnos con dispensa académica recoñecida.
Na convocatoria de xullo realizarase unha proba mixta, de ser o caso, e o alumno haberá de completar aqueles outros apartados (traballo tutelado, portafolios, etc.) en que non tivese alcanzado previamente o nivel requirido.
|
Sources of information |
Basic
|
|
ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989.
CANO AGUILAR, R., El español a través de los tiempos, Madrid, Arco/Libros, 1988.
CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004.
COROMINAS, J. y J. A. PASCUAL, Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico, Madrid, Gredos, 1980-1991.
FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997.
LAPESA, R.: Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998.
LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993.
LÓPEZ MORALES, H., La aventura del español en América, Madrid, Espasa-Calpe, 1998.
MENÉNDEZ PIDAL, R.,Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941.
MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005.
PENNY, R., Gramática Histórica del español, Barcelona, Ariel, 1993. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 | Fonética e Fonoloxía do Español/613G01020 | Historia do Español/613G01025 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|