Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer diferentes métodos de analise e comentario de textos |
A1 A3 A14
|
B1 B7 B10
|
|
Analizar e comentar diferentes tipos de textos, aplicando diferentes metodoloxías e integrando os coñecementos adquiridos en outros cursos e materias |
A1 A2 A5 A11 A15
|
B5
|
|
Producir diferentes tipos de textos |
A10 A16
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción ao comentario lingüístico de textos.
|
|
2. O comentario sincrónico de textos. |
Análisis e comentario de textos literarios españois. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B5 |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
A1 A3 A11 B1 B5 B7 B10 |
0 |
20 |
20 |
Mapa conceptual |
A3 A16 B1 B5 B7 B10 |
0 |
2.5 |
2.5 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
14 |
10 |
24 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 B1 B5 B7 B10 |
8 |
26 |
34 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B5 B7 B10 |
2 |
4 |
6 |
Proba práctica |
A15 A5 B7 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Lecturas |
Conxunto de documentos bibliográficos escollidos ben como introducción xeral a un tema, ben como instrumento de aplicación á análise lingüística dos textos propostos do español. Farase unha análise das lecturas en discusión dirixida. |
Mapa conceptual |
Técnica de traballo individual que consiste en establecer relacións entre os conceptos clave duns contidos. É a representación de relacións entre conceptos, polo tanto, está constituído por conceptos e palabras de enlace formando frases. Preséntase nun orden que depende das relaciones e que vai do máis importante e xeral aos exemplos e detalles.
Se o alumno o prefire, poderá realizar un esquema, en vez do mapa conceptual. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc). Grazas a esta metodoloxía, o alumnado, individualmente ou en grupo, desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesor durante as aulas.
|
Solución de problemas |
Análise e comentario sincrónicos de textos españois, a partir dos coñecementos adquiridos. Farase tanto individualmente como por grupos, e tanto en horas presenciais como non presenciais, segundo indique a docente. |
Presentación oral |
O alumno fará unha ou dúas presentacións orais, baseadas nas lecturas realizadas e/ou na análise e comentario sincrónicos dun texto español. Axustarase o número das presentacións orais en función dos alumnos matriculados e da marcha do curso. |
Proba práctica |
Proba escrita na que se busca que o alumno analice e comente sincrónicamente un texto español, polo tanto, que poña en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. Os textos que se ofrecerán serán semellantes en nivel de dificultade aos das prácticas realizadas ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba práctica |
Presentación oral |
|
Descrición |
O profesor atenderá individualmente ao alumnado no obradoiro, que se llevará a cabo nas aulas, e na preparación da presentación oral e da proba práctica. A atención personalizada podrá realizarse, ademáis, no gabinete, en horas de titoría, e a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 B1 B5 B7 B10 |
Nesta materia concíbense as lecturas, o mapa conceptual e a solución de problemas dentro do obradoiro, polo que, con independencia da porcentaxe expuesta á dereita, o obradoiro realmente computa na cualificación final un 60 % (se só hai unha presentación oral) ou 50 % (se hai dúas presentacións orais).
Como xa se explicara no apartado de "Metodoloxías", a solución de problemas consiste na análise e comentario sincrónicos de textos españois, a partir dos coñecementos adquiridos. Farase tanto individualmente como por grupos, e tanto en horas presenciais como non presenciais, segundo indique a docente. |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
Dado que o obradoiro é a modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías (discusións dirixidas, solución de problemas, prácticas guiadas, etc), nesta materia inclúense nel as lecturas, o mapa conceptual e a solución de problemas. De aí que, con independencia da porcentaxe expuesta á dereita, o obradoiro realmente compute globalmente na cualificación final un 60 % (se só hai unha presentación oral) ou 50 % (se hai dúas presentacións orais). |
30 |
Lecturas |
A1 A3 A11 B1 B5 B7 B10 |
Nesta materia concíbense as lecturas, o mapa conceptual e a solución de problemas dentro do obradoiro, polo que, con independencia da porcentaxe expuesta á dereita, o obradoiro realmente computa na cualificación final un 60 % (se só hai unha presentación oral) ou 50 % (se hai dúas presentacións orais).
Como xa se explicara no apartado de "Metodoloxías", as lecturas constitúen o conxunto de documentos bibliográficos escollidos ben como introducción xeral a un tema, ben como instrumento de aplicación á análise lingüística dos textos propostos do español. Farase unha análise das lecturas en discusión dirixida.
|
10 |
Proba práctica |
A15 A5 B7 |
Trátase dunha proba escrita na que se busca que o alumno analice e comente sincrónicamente un texto español, polo tanto, que poña en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. Os textos que se ofrecerán serán semellantes en nivel de dificultade aos das prácticas realizadas ao longo do curso. |
30 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 B1 B5 B7 B10 |
O alumno fará unha ou dúas presentacións orais, baseadas nas lecturas realizadas e/ou na análise e comentario sincrónicos dun texto español. Axustarase o número das presentacións orais en función dos alumnos matriculados e da marcha do curso.
Cada presentación conta un 10 % na nota final, de xeito que, no caso de realizar dúas durante o desenvolvemento das aulas, a cualificación global do obradoiro será do 50 % (o que inclúe, lecturas, mapa conceptual e solución de problemas). |
10 |
Mapa conceptual |
A3 A16 B1 B5 B7 B10 |
Nesta materia concíbense as lecturas, o mapa conceptual e a solución de problemas dentro do obradoiro, polo que, con independencia da porcentaxe expuesta á dereita, o obradoiro realmente computa na cualificación final un 60 % (se só hai unha presentación oral) ou 50 % (se hai dúas presentacións orais).).
O mapa conceptual é unha técnica de traballo individual que consiste en establecer relacións entre os conceptos clave duns contidos. É a representación de relacións entre conceptos, polo tanto, está constituído por conceptos e palabras de enlace formando frases. Preséntase nun orden que depende das relaciones e que vai do máis importante e xeral aos exemplos e detalles.
Se o alumno o prefire, poderá realizar un esquema, en vez do mapa conceptual. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Dado que o obradoiro é a modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías (análises de lecturas e discusións dirixidas, solución de problemas, prácticas guiadas, etc), nesta materia inclúense nel as lecturas, o mapa conceptual e a solución de problemas. De aí que, con independencia da porcentaxe expuesta enriba, á dereita, o obradoiro realmente compute na cualificación final globalmente un 60 % (se só hai unha presentación oral) ou 50 % (se hai dúas presentacións orais). Cualificarase como non presentado ("NP") a quen no se presente ao exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar tódolos instrumentos de avaliación enriba descritos coas mesmas porcentaxes que na primeira edición; non obstante, téñase en conta que na cualificación do obradoiro inclúese xa a valoración da análise das lecturas, a elaboración do mapa conceptual ou esquema e a solución de problemas. Só cualificarase como non presentado a quen xa tivera esta cualificación na edición de actas de xaneiro e, ademáis, non se presente ao exame oficial de xullo. As actividades enviaranse a través de Moodle, salvo que o profesor indique outra cousa. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Os trabajos, actividades e exames deben cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado, etc). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma. O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sin indicar a fuente de procedencia), incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descualificación automática da actividade.
Alumnos con dispensa académica recoñecida: aplicaráselles o mesmo
sistema de avaliación (con maior flexibilidade nas datas, que se
acordarán entre profesor e alumno).
Alumnos erasmus e estranxeiros: Recoméndase un nivel equivalente a B1
como mínimo para matricularse na materia. Ao final de curso, esixirase
para superar a materia un nivel equivalente a B2.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marimón Llorca, Carmen (2008). Análisis de textos en español. Teoría y práctica. Alicante: Universidad de Alicante
Vilarnovo, Antonio y Sánchez, José Francisco (1994). Discurso, tipos de texto y comunicación. Pamplona: EUNSA, 2.ª ed. corregida
De Beaugrande, Robert-Alain y Dressler, Wolfgang Ulrich (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel
Loureda Lamas, Óscar (2003). Introducción a la tipología textual. Madrid: Arco/Libros
Metzeltin, Miguel (1988). Lingüística textual y análisis de textos hispánicos. Murcia: Universidad de Murcia
Bassols, Margarida y Torrent, Anna M. (1997). Modelos textuales. Teoría y práctica. Barcelona: Eumo - Octaedro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Morfología. Sintaxis I. Sintaxis II. Madrid: Espasa Libros, 2 vols.
Portolés, José (2004). Pragmática para hispanistas. Madrid: Editorial Síntesis
Gutiérrez Ordóñez, Salvador (1996). Presentación de la Pragmática. Lección inaugural del curso académico 1996-1997. León: Universidad de León
González Nieto, Luis (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra
Herrero Cecilia, Juan (2006). Teorías de pragmática, de lingüística general y de análisis del discurso. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha |
|
Bibliografía complementaria
|
Pujante, David (2003). Manual de retórica. Madrid: Editorial Castalia
Segre, Cesare (1985). Principios de análisis del texto literario. Barcelona: Editorial Crítica |
Ofrecerase máis bibliografía ao remate de cada tema. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Historia do Español/613G01025 | Español Actual/613G01028 | Variedades do Español/613G01032 | Gramática do Texto/613G01039 | Cuestións de Historia da Lingua Española/613G01043 |
|
|