Identifying Data 2016/17
Subject (*) Teatro en Lingua Galega e Portuguesa Code 613G02047
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
E-mail
carlos.vizcaino@udc.es
Lecturers
Tato Fontaiña, Laura
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
E-mail
laura.tato@udc.es
carlos.vizcaino@udc.es
Web
General description Estudo particularizado de obras, autores e momentos relevantes e significativos da dramaturxia en lingua galega e portuguesa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A17 Ter un coñecemento avanzado da literatura galega.
A18 Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa.
A19 Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes.
A20 Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado debe coñecer as diversas metodoloxías de análise literaria e espectacular. A1
A14
B1
B6
B7
Utilizar as ferramentas básicas das TICs necesarias para ser capaz de avaliar criticamente o estilo dun texto dramático e/ou espectacular. A2
A10
B5
Posuír un coñecemento avanzado dos textos dramáticos das literaturas en linguas galega e portuguesa. A11
A17
A18
A19
A20
B1
B6
B8
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Sobre a historia dos teatros galego, portugués e brasileiro. 1.1 Momentos, autores e obras relevantes no teatro portugués. Dos Autos de Gil Vicente a "O Marinheiro", de Fernando Pessoa.
1.2. A renovación dramática galega. D'"A lagarada", de Ramón Otero Pedrayo a "Os vellos non deben de namorarse", de Castelao.
1.3. O teatro brasileiro de José de Alencar ao Teatro do Brinquedo de Álvaro Moreyra.
2. A contemporaneidade nos teatros galego, portugués e brasileiro 2.1. Novas tendencias de escrita dramática en Portugal, Brasil e Galiza
2.2. O teatro levado aos palcos: principais autores e obras; orientacións na encenación
2.3. Dramaturxias postdramáticas galegas, portuguesas e brasileiras

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A2 A17 A18 A19 A20 C3 0 30 30
Mixed objective/subjective test A1 A2 A14 B1 B6 2 12 14
Speaking test A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 1 10 11
Workshop A1 A2 A10 A17 A18 A19 A20 B6 B7 C3 7 36 43
Guest lecture / keynote speech A10 A11 A17 A18 B8 B7 8 4 12
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do cuadrimestre.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico (desenvolvemento de temas ou comentarios) e de análise de fontes, destinada a avaliar a competencia e o desempeño atinxidos en relación a aqueles contidos teóricos expostos polo profesorado nas sesións presencias, así como a asimilación crítica das lecturas propostas.
Speaking test Exposición oral individual, na aula, en que cada alumno/a exporá a análise e comentario dunha encenación ou dramaturxia contemporánea.
Workshop Sesións de traballo na sala de aulas en que, coa guía do docente, os estudantes realizarán comentarios de encenacións e dramaturxias de textos representativos das últimas décadas dos teatros galego, portugués e brasileiro.
Para alén do traballo na sala de aulas, o alumnado deberá realizar unha serie de visionados e lecturas complementares, así como preparar unha análise individual dunha dramaturxia ou encenación que será presentado oralmente.
Guest lecture / keynote speech Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver os traballos prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Speaking test
Description
Os/as alumnos/as poderán contar con axuda personalizada para a preparación da súa proba oral, a resolución de dúbidas levantadas polas lecturas, a realización do seminario e a proba mixta.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A14 B1 B6 Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico (desenvolvemento de temas ou comentarios) e de análise de fontes, destinada a avaliar a competencia e o desempeño atinxidos en relación a aqueles contidos teóricos expostos polo profesorado nas sesións presencias, así como a asimilación crítica das lecturas propostas. 40
Workbook A2 A17 A18 A19 A20 C3 O control das lecturas será realizado a traves de discusións dirixidas na aula. 30
Speaking test A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 Esta proba, realizada na aula, servirá para o alumnado expor individualmente a súa análise e comentario dunha posta en escena ou dramaturxia contemporáneas. 10
Workshop A1 A2 A10 A17 A18 A19 A20 B6 B7 C3 No desenvolvemento dos traballos nos obradoiros o docente irá realizando a avaliación continua. Ademais, o alumnado deberá realizar a análise dunha dramaturxia ou encenación acordada co profesorado, que será presentada na proba oral. 20
 
Assessment comments

Os/as alumnos/as que teñan matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberán porse en contacto co docente en horario de titorías ou a través do correo electrónico para fixar as condicións da súa avaliación. 

Será considerado/a NON PRESENTADO/A o alumno ou alumna que non se presente
á proba escrita ou que non realice a proba oral.

Na segunda oportunidade haberá que realizar os mesmos traballos e probas que na primeira.

Os/as alumnos/as que se vaian matricular na convocatoria adiantada de decembro deberan porse en contacto co profesorado.


Sources of information
Basic Tato Fontaíña, L (2000). "O teatro desde 1936", en Anxo Tarrío (coord.), Literatura Galega.. A Coruña: Hércules de Edicións
Biscainho Fernandes, Carlos C. (2007). A Escola Dramática Galega na configuración do sistema teatral. Santiago: Editorial Laiovento
Prado, D. de Almeida (2003). História Concisa do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Edusp
Rebello, F. L. (1991). História do Teatro . Lisboa: Imprensa Nacional / Casa da Moeda
Tato Fontaíña, L (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936. Vigo: A Nosa Terra
Barata, J. Oliveira (1991). História do Teatro Portugués. Lisboa: Universidade Aberta
Magaldi, Sábato (2001). Panorama do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Global Editora

Obras de lectura obrigada:

Ramón Otero Pedrayo: A lagarada

A.D. R. Castelao: Os vellos non deben de namorarse

Nelson Rodriguez: Vestido de noiva

Roberto Vidal Bolaño: Saxo tenor

Complementary Tato Fontaíña, L. (2001). A construción dun teatro nacional en Castelao. Castelao. Co pensamento en Galiza. Actas do Congreso. Pontevedra: AS-PG / Concello de Pontevedra. pp
Fernández Castro, X.M. (2011). A obra dramática de Roberto Vidal Bolaño. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia | Bertamiráns: Laiovento
Franco, Camilo (2012). Dez obras na vida de Vidal Bolaño. A Coruña: Biblos
Tato Fontaíña, L. (2013). Do teatro ao cinema. Obras dramáticas e guións cinematográficos de Ramón Otero Pedrayo. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Carvalho Calero, R (2000). Escritos sobre teatro. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Vidal Ponte, R. (2014). Fóra de portas. Santiago: Positivas
Magaldi, Sábato (1987). Nelson Rodrigues: dramaturgia e encenaçao. Sao Paulo: Perspectivas
Lins, Ronaldo L. (1979). O teatro de Nelson Rodrigues: uma realidade em agonia. Rio de Janeiro: F. Alves
Pascual, Roberto (2013). Roberto Vidal Bolaño e os oficios do teatro. Vigo: Xerais
Tato Fontaíña, L. (2013). Roberto Vidal Bolaño. Unha vida para o teatro. Noia: Toxossoutos
Pena, M. & Enríquez, G. (2013). Un chapeu negro e un nariz de pallaso. Vigo: Galaxia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Literatura Galega/613G02012
Literatura Portuguesa 1/613G02026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.