Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B6 B10
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
A11
|
B1
|
|
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. |
A1 A2 A15
|
B5
|
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A15
|
B1 B10
|
|
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. |
A2 A5 A15
|
B7
|
|
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. |
A7 A11 A15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cuestións iniciais
Introducción metodolóxica. |
O comentario de textos
O discurso literario
|
Poesía moderna e vangardista
Poesía actual |
Introducción práctica as poéticas contemporáneas. Comentario teórico e literario de textos seleccionados. |
O conto literario moderno.
|
Introducción práctica as poéticas do conto literario. Comentario teórico e lierario de textos seleccionados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 |
2 |
22.5 |
24.5 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A11 B6 B7 |
6 |
12 |
18 |
Sesión maxistral |
A7 B10 |
6 |
12 |
18 |
Actividades iniciais |
B7 B10 |
1 |
0 |
1 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 B5 B1 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas. |
Discusión dirixida |
Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Actividades iniciais |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Obradoiro |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba mixta |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 B5 B1 |
Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da cr´tica literaria, histórica e estética.
Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse dentro da aula, ou fora dela se fora pertinente. |
60 |
Proba mixta |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 |
Resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria;deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que deba incrementar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Nesta materia estúdanse de maneira práctica,fragmentos non obras completas. Eses textos extraeránse, principalmente das antoloxías que seguen, e que constitúen a bibliografía da materia. Toda a bibliografía e básica, a selección de bibliografía secundaria farase no obradoiro como traballo de autoformación no que s ealcanzará a capacidade de reconocer as aportacións críticas axeitadas para solución dun problema concreto. Las ínsulas extrañas, Madrid, Galaxía Gutemberg, 2002. Antología de poesía de las letras hispánicas, Madrid, Cátedra, 1998. Cuerpo plural. Antología d ela poesía hispanoamericana contemporánea, Madrid, Pretextos,2010. El cuento hispanoamericano del siglo XX, Madrid, Castalia, 1997. Antología del microrrelato español, Madrid, Cátedra,2012. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|