Identifying Data 2016/17
Subject (*) Arquitectura Cliente/servidor e Proceso Cooperativo Code 614111603
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
All Optativa 4
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Conocer la Arquitectura Cliente/Servidor y las Tecnolgía asociadas
Coñecer modelos de bases de datos que superan carencias do modelo relacional: orientado a obxectos, activo e distribuido.
Familiarizarse coas técnicas de integración de información e de recuperación en web.
Entender a necesidade do deseño físico e coñecer técnicas e ferramentas para un bo deseño.
Familiarizarse cos sistemas de información xeográfica.

Contents
Topic Sub-topic
Bases de Datos Orientadas a Obxectos
Bases de Datos Activas
Distribución e Federación de Bases de Datos BD Distribuidas
BD Federadas
As Bases de Datos e a Web Bases de Datos e XML
Web semántica
Sistemas de Información Xeográfica
Deseño Físico e axuste de Bases de Datos
(Lab) Oracle PL/SQL
(Lab) Sistemas de Información xeográfica

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 50 25 75
Workbook 0 12 12
Laboratory practice 30 30 60
Mixed objective/subjective test 3 0 3
Supervised projects 4 6 10
Seminar 10 5 15
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas de aula, nas que se expoñerán os contidos fundamentais da asignatura.
Inclúen unha motivación de cada tema, o seu desenvolvemento conceptual, utilidade, ventaxas e inconvenientes das técnicas descritas, e un resumo final.
Workbook O alumnado contará cunha bibliografía básica para a asignatura. Para cada tema recomendaranse capítulos ou seccións específicos que axudan a asimilar os conceptos e técnicas descritos.
Laboratory practice Nas clases de laboratorio introduciranse novas tecnoloxías, fundamentalmente prácticas e implementables en computadora, de forma que axuden a desenvolver as competencias procedimentais.
Mixed objective/subjective test Exame da asignatura, que consta de preguntas teóricas e prácticas.
Supervised projects Realizarase un traballo en equipo, baixo a tutela do profesorado, que fai énfase nas habilidades procedimentais e na capacidade de traballo en equipo
Seminar Realizaranse discusións sobre exercicios plantexados na clase, intercalados nas sesións maxistrais, co que se plantexa unha alta participación do alumnado na resolución dos exercicios.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Nas clases de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada, ó haber grupos de aproximadamente 30 estudantes, traballando en parellas ou pequenos grupos en cada ordenador. O profesorado atenderá dudas puntuais a cada estudante ou grupo, podendo ser extrapoladas e comentadas para toda a aula.

Nos traballos tutelados, os grupos son reducidos (de 2 a 4 persoas). Realizarase un seguimento detallado das prácticas realizadas por cada grupo.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test O exame da asignatura evaluará os seguentes aspectos:

Conceptos da materia: Dominio dos conocementos teóricos e operativos.

Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos conocemeentos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura
100
Supervised projects Valorarase a corrección do traballo tutelado de cada grupo. A entrega dun traballo cun nivel mínimo ("apto") será imprescindible para superar a asignatura 0
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Luaces, M.R. (2004). A Generic Architecture For Geographic Information Systems (Tese de Doutoramento). UDC
Elmasri, R.A. e Navathe, S.B (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos (5ª ed). Pearson
Worboys, M (1995). GIS: A computing perspective (2ª ed). Taylor & Francis
(). http://coba.dc.fi.udc.es/~bd.
Connolly, T. e Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos (4ª ed). Pearson

Complementary
  • Baeza-Yates, R. e Ribeiro-Neto, B.. Modern Information Retrieval. Addison-Wesley. 1999.
  • Gulutzan, P. e Pelzer, T.. SQL-99 complete, really. An example-based reference manual of the new standard . R&D Books. 1999.
  • Laurini, R. e Thompson, D.. Fundamentals Of Spatial Information Systems. Academic Press. 1999.
  • Longley, P.M., Goodchild, M.F., Maguire, D.J. e Rhind, D.W.. Geographic Information Systems And Science. John Willey & sons. 2001.
  • Manolopoulos, Y., Papadopoulos, A. e Vassilakopoulos, M.. Spatial Databases. Technologies, Techniques and Trends. Idea Group. 2005.
  • Melton, J. e Simon, A.R.. SQL:1999 - Understanding Relational Language Components. Morgan Kauffman Publishers. 2002.
  • Ramakrishnan, R. e Gehrke, J.. Sistemas de Gestión de Bases de Datos. McGraw-Hill. 3Edición. 2007.
  • Shekhar, S. e Chawla, S.. Spatial Databases. A Tour. Pearson. 2003.
  • Silberschatz, A., Korth, H. e Sudarshan, S.. Fundamentos de Bases de Datos. McGraw-Hill. 2006.
  • Taboada González, J.A. e Cotos Yáñez, J.M. (eds). Sistemas de Información Medioambiental. Netbiblo. 2005.
  • Ullman, J.D.. Database and Knowledge-Base Systems. Computer Science Press. Volumen 1. 1988-89.
  • Ullman, J.D. e Widow, J.. Introducción a los sistemas de bases de datos. Pearson (Prentice Hall). 1999.
  • Witten, I.H., Moffat, A. e Bell, T.C.. Managing Gigabytes: Compressing and Indexing Documents and Images. Morgan Kaufmann Publishers. 1999.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Bases de Datos II/614111407

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.