Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A6 |
Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xestionar proxectos de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións nas Ciencias da Saúde. |
A3
|
B8
|
|
Redactar informes, dictámenes e peritacións perante distintos organismos relacionados coa informática nas Ciencias da Saúde. |
|
B3 B11 B12
|
|
Capacidade de análise e síntese da información heteroxénea no ámbito sanitario. |
|
B8 B10 B12
|
|
Capacidade para traballar en equipo. |
|
B5
|
|
Analizar e recoller novas técnicas e ferramentas do mercado informático sanitario estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar externos. |
A6 A8
|
|
C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción.
|
1. Informática Biomédica: obxetivos, métodos, conexión con outras asignaturas.
2. Referencia histórica da Informática Biomédica.
3. Fontes de información.
4. Sistemas de información en Informática Biomédica. Estrutura. |
Adquisición e xeneración de sinais biomédicas. |
1. Características do sinal médico.
2. Adquisición mediante sensores.
3. Procesado de sinais médicos.
4. Dispositivos de xeración de imaxe médica. Procesado da imaxe médica.
5. Analisé de imaxes biomédicas. |
Estándares en Informática Biomédica. |
1. HL7 – Health Level 7
2. DICOM – Digital Imaging and Communications in Medicine
3. IHE – Integrating the Healthcare Enterprise |
Sistemas de Información Médica. |
1. Historia Clínica Electrónica.
2. PACS.
3. Telemediciña. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A8 B3 B5 B8 B10 B11 B12 C4 C3 |
0 |
72 |
72 |
Proba obxectiva |
B3 B12 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases presenciais nas que se impartirá o alumno conceptos relacionados coa a materia.
Mostráran-se as características, bases e requerimentos no deseño e desenvolvemento de sistemas informáticos nas Ciencias da Saúde.
|
Proba obxectiva |
Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada está enfocada en axudarlle a comprender os aspectos teóricos vistos na clase, axudarlle no desenvolvemento das prácticas no uso da ferramenta e as dúbidas que poida ter sobre o seu desenvolvemento.
E asistir o alumno no desenvolvemento do traballo tutelado, así se planifican dúas sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.
Dentro da atención personalizada, inclúense as diferentes titorías que se poidan ter e solución das dúbidas que lle poidan aparecer o alumno o longo da asignatura.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 B12 |
Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Dado
que é unha materia dun plan de estudios en extinción, tanto as
metodoloxías como o método de avaliación de esta guía docente
teñen fins orientativos.
Así,
a avaliación basearase fundamentalmente na proba obxectiva. Sen
embargo, se o alumnado realizou traballos relacionados coa materia ou
os fixo durante os cursos nos que había aulas, estes serán tidos en
conta na avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2008). Biomedical Engineering Online. http://www.biomedical-engineering-online.com
(2008). DICOM. http://medical.nema.org/dicom/2004.html
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods (2004). Digital Image Processing with MATLAB. Pearson Prentice Hall
(2008). EMBS (Engineering in Medicine and Biology Society). http://www.eng.unsw.edu.au/embs/
(2008). European Committee of Standarization. http://www.cenorm.be/cenorm/index.htm
Sonka, Fitzpatrick (2000). Handbook of Medical Imaging. SPIE Press
(2008). HL7. http://www.hl7.org
(2008). IHE. http://www.ihe.org
Mompín (1998). Introducción a la Bioengeniería.
Natick (2001). MATLAB: the language of technical computing: computation, visualization, programming using MATLAB verson 6.
Shortliffe, Perreault (1990). Medical informatics: Computer applications in. Addison-Wesley
(2008). Telemedicine. http://tic.telemedcine.org
Bronzino (1995). The Biomedical Engineering Handbook. IEEE Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estrutura de Datos e da Información/614311102 | Tecnoloxía Electrónica/614311103 | Bases de Datos I/614311201 | Sistemas de Adquisición de Datos/614311642 |
|
Observacións |
- Orientación para o estudio.
A materia que comprende a asignatura corresponde a unha ramas das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións con unhas características particulares e coa falta dunha referencia global.
Recómendase o alumno para un aproveitamiento óptimo un seguimento activo das clases, o uso das títorias para resolver as dúbidas sobre o comentado na clase e o uso de Internet coma recurso de información motivado pola súa capacidade como medio para encontrar múltiples enfoques dun mesmo tema, axudando en gran medida á comprensión dos diferentes temas.
- Pautas para a mellora e a recuperación.
A recuperación da asignatura realizara-se mediante un examen escrito, non sendo necesario que o alumno entregue de novo as prácticas e o traballo tutelado dentro do mesmo curso académico.
En caso de non ter entregado as prácticas e/ou traballo tutelado poderá facerse na recuperación.
|
|