Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Informática Biomédica Código 614111621
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Todos Optativa 4
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinador/a
Castro Martinez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
Profesorado
Castro Martinez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
Web
Descripción general É unha asignatura optativa nas tres titulacións da Facultade de Informática: Enxeñería
Técnica en Informática de Gestión, Enxeñería Técnica en Informática de Sistemas i Enxeñería Informática. Ademáis, é asignatura de libre elección da Universidade. Ten asignados para o curso 2007-2008 un grupo de teoría e tres de prácticas.

A Informática Biomédica ten unha relación directa con moitas das asignaturas do primeiro ciclo, entre elas: Tecnoloxía Electrónica; Estructura de Datos e da Información;
Bases de Datos I; Interfaces co Usuario; Redes de Comunicacións.
O perfil do alumno desta asignatura non é homóxeneo, en especial, claro está, no caso dos alumnos que elixen Informática Biomédica como asignatura de libre elección. Si a isto unimos o marcado carácter multidisciplinar da asignatura: adquisición de sinais biomédicas, procesado da imaxe médica, diseño de sistemas informáticos sanitarios, etc.

Fixa como unha das primerias prioridades intentar nivelar ó longo do curso, no posible, as diferencias que se observan na formación de partida (distintos cursos dunha mesma titulación, distintas titulacións, distintas asignaturas optativas cursadas con anterioridade) e proporcionar unha serie de conceptos e técnicas que lle sirvan de base ó alumno para o desenrolo da súa profesión neste área.

O obxetivo fundamental da asignatura é coñecelas bases teóricas e prácticas, necesarias para o desenrolo de Sistemas de Información no ámbito da Medicina. Para elo se analizanse as distintas capas do sistema de información, esto é: adquisición, instrumentación, procesado dixital, bases de datos, sistemas de axuda a toma de decisións, redes, etc.


Competencias del título
Código Competencias / Resultados del título
A3 Concebir y planificar el desarrollo de aplicaciones informáticas complejas o con requisitos especiales.
A6 Evaluar, definir, seleccionar y auditar plataformas hardware y software para la ejecución y desarrollo de aplicaciones y servicios informáticos.
A8 Concebir, desplegar, organizar y gestionar un servicio informático complejo.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B8 Trabajar en equipos de carácter interdisciplinar.
B10 Capacidad de gestión de la informática (captación y análisis de la información).
B11 Razonamiento crítico.
B12 Capacidad para el análisis y la síntesis.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias / Resultados del título
Xestionar proxectos de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións nas Ciencias da Saúde. A3
B8
Redactar informes, dictámenes e peritacións perante distintos organismos relacionados coa informática nas Ciencias da Saúde. B3
B11
B12
Capacidade de análise e síntese da información heteroxénea no ámbito sanitario. B8
B10
B12
Capacidade para traballar en equipo. B5
Analizar e recoller novas técnicas e ferramentas do mercado informático sanitario estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar externos. A6
A8
C3
C4

Contenidos
Tema Subtema
Introducción.

1. Informática Biomédica: obxetivos, métodos, conexión con outras asignaturas.
2. Referencia histórica da Informática Biomédica.
3. Fontes de información.
4. Sistemas de información en Informática Biomédica. Estrutura.
Adquisición e xeneración de sinais biomédicas. 1. Características do sinal médico.
2. Adquisición mediante sensores.
3. Procesado de sinais médicos.
4. Dispositivos de xeración de imaxe médica. Procesado da imaxe médica.
5. Analisé de imaxes biomédicas.
Estándares en Informática Biomédica. 1. HL7 – Health Level 7
2. DICOM – Digital Imaging and Communications in Medicine
3. IHE – Integrating the Healthcare Enterprise
Sistemas de Información Médica. 1. Historia Clínica Electrónica.
2. PACS.
3. Telemediciña.

Planificación
Metodologías / pruebas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciales y virtuales) Horas trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A3 A6 A8 B3 B5 B8 B10 B11 B12 C4 C3 0 72 72
Prueba objetiva B3 B12 2 6 8
 
Atención personalizada 20 0 20
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Clases presenciais nas que se impartirá o alumno conceptos relacionados coa a materia.

Mostráran-se as características, bases e requerimentos no deseño e desenvolvemento de sistemas informáticos nas Ciencias da Saúde.
Prueba objetiva Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodologías
Sesión magistral
Descripción
A atención personalizada está enfocada en axudarlle a comprender os aspectos teóricos vistos na clase, axudarlle no desenvolvemento das prácticas no uso da ferramenta e as dúbidas que poida ter sobre o seu desenvolvemento.

E asistir o alumno no desenvolvemento do traballo tutelado, así se planifican dúas sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.


Dentro da atención personalizada, inclúense as diferentes titorías que se poidan ter e solución das dúbidas que lle poidan aparecer o alumno o longo da asignatura.

Evaluación
Metodologías Competencias / Resultados Descripción Calificación
Prueba objetiva B3 B12 Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase. 100
 
Observaciones evaluación


Dado
que é unha materia dun plan de estudios en extinción, tanto as
metodoloxías como o método de avaliación de esta guía docente
teñen fins orientativos.


Así,
a avaliación basearase fundamentalmente na proba obxectiva. Sen
embargo, se o alumnado realizou traballos relacionados coa materia ou
os fixo durante os cursos nos que había aulas, estes serán tidos en
conta na avaliación.


Fuentes de información
Básica (2008). Biomedical Engineering Online. http://www.biomedical-engineering-online.com
(2008). DICOM. http://medical.nema.org/dicom/2004.html
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods (2004). Digital Image Processing with MATLAB. Pearson Prentice Hall
(2008). EMBS (Engineering in Medicine and Biology Society). http://www.eng.unsw.edu.au/embs/
(2008). European Committee of Standarization. http://www.cenorm.be/cenorm/index.htm
Sonka, Fitzpatrick (2000). Handbook of Medical Imaging. SPIE Press
(2008). HL7. http://www.hl7.org
(2008). IHE. http://www.ihe.org
Mompín (1998). Introducción a la Bioengeniería.
Natick (2001). MATLAB: the language of technical computing: computation, visualization, programming using MATLAB verson 6.
Shortliffe, Perreault (1990). Medical informatics: Computer applications in. Addison-Wesley
(2008). Telemedicine. http://tic.telemedcine.org
Bronzino (1995). The Biomedical Engineering Handbook. IEEE Press

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario
Estructura de Datos y de la Información/614311102
Tecnología Electrónica/614311103
Bases de Datos I/614311201
Sistemas de Adquisición de Datos/614311642

Otros comentarios
- Orientación para o estudio. A materia que comprende a asignatura corresponde a unha ramas das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións con unhas características particulares e coa falta dunha referencia global. Recómendase o alumno para un aproveitamiento óptimo un seguimento activo das clases, o uso das títorias para resolver as dúbidas sobre o comentado na clase e o uso de Internet coma recurso de información motivado pola súa capacidade como medio para encontrar múltiples enfoques dun mesmo tema, axudando en gran medida á comprensión dos diferentes temas. - Pautas para a mellora e a recuperación. A recuperación da asignatura realizara-se mediante un examen escrito, non sendo necesario que o alumno entregue de novo as prácticas e o traballo tutelado dentro do mesmo curso académico. En caso de non ter entregado as prácticas e/ou traballo tutelado poderá facerse na recuperación.


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías