Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as diferenzas entre a paradigma de programación imperativa tradicional e a paradigma da orientación a obxectos. |
A1
|
B1
|
C3
|
Comprender os conceptos básicos nos que se basea a orientación a obxectos: clases, obxectos, mensaxes, etc. |
A1
|
B1 B2 B4
|
C3
|
Analizar, comprender e relacionar as propiedades básicas propias da orientación a obxectos: herdanza, polimorfismo, ligadura dinámica, etc. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Coñecer os aspectos básicos do deseño UML, sobre todo o que involucra o deseño estático (diagrama de clases) e dinámico (diagrama de secuencia) dun programa orientado a obxectos. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Coñecer, comprender e identificar os principios e patróns de deseño básicos para lograr un programa orientado a obxectos flexible e reusable. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Construír clases básicas que representen obxectos do dominio e que encapsulen o estado e o comportamento dos devanditos obxectos. |
A1
|
B2 B3 B4 B9 B10 B12
|
C3
|
Desenvolver e organizar clases sacando proveito das propiedades propias da orientación a obxectos para desenvolver código flexible e reusable. |
A1 A3
|
B2 B3 B4 B9 B10 B12
|
C3
|
Deseñar un programa orientado a obxectos utilizando o estándar UML e desenvolver posteriormente o código resultante do devandito deseño. |
A1 A3 A7
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B12
|
C3
|
Deseñar un programa utilizando principios e patróns de deseño garantindo así que as propiedades propias da orientación a obxectos utilízanse adecuadamente. |
A1 A3
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B12
|
C3
|
Usar a programación orientada a obxectos para resolver problemas reais. |
A1
|
B2 B3 B4 B9 B10 B12
|
C3 C6
|
Manexar con solvencia unha contorna integrada de desenvolvemento (IDE) na programación. |
A1 A6
|
B2 B3 B4
|
C3
|
Asumir a responsabilidade do traballo e as accións propias. |
|
B5 B6
|
C4
|
Valorar e respectar o traballo propio e o alleo.
|
|
B5 B6
|
C4
|
Colaborar cos compañeiros para levar a cabo unha práctica en grupo. |
|
B5 B7
|
C4
|
Valorar a importancia da análise e o deseño no desenvolvemento de programas orientados a obxectos. |
|
B10 B15
|
C3 C6
|
Preferir as boas prácticas de programación orientada a obxectos sobre os antipatrones (malas prácticas) propias dos principiantes ou dos malos programadores. |
|
B15
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
EXAME DE TEORÍA |
TEMARIO DOS ÚLTIMOS ANOS DA MATERIA (resumido a continuación). Para máis información consultar o Moodle ou falar co profesor. |
Introdución |
Paradigmas da programación
Programación orientada a obxectos
A linguaxe Xava |
Modelado visual de obxectos: UML |
Introdución
Elementos básicos do UML
Deseño estático: diagrama de clases
Deseño dinámico: diagrama de secuencia |
Elementos básicos da orientación a obxectos |
Clases
Obxectos |
Propiedades básicas da orientación a obxectos |
Abstracción
Encapsulamiento
Modularidad
Xerarquía
Polimorfismo
Tipificación
Ligadura dinámica |
Patróns de deseño |
Introdución
Patróns creacionais: inmutable, singleton
Patróns de comportamento: estratexia, estado, iterador, observador, método persoal
Patróns estruturais: composición, adaptador |
Principios de deseño |
Principio aberto-pechado
Principio de substitución de Liskov
Deseño por contrato e principio de subcontratación
Principio de inversión da dependencia
Principios de deseño e herdanza |
Ferramentas |
NetBeans
JUnit |
EXAME DE PRÁCTICAS |
TEMARIO: SELECCIÓN DE CONCEPTOS CRAVE DE POO RELACIONADOS COA APLICACIÓN PRÁCTICA DO TEMARIO DE TEORÍA E COS EXERCICIOS PRÁCTICOS EXPOSTOS NOS ÚLTIMOS ANOS DA MATERIA. Para máis información consultar o Moodle ou falar co profesor. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B15 C3 C4 C6 |
5 |
90 |
95 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame escrito, dividido en:
- Exame de teoría.
- Exame de prácticas.
Observacións: En proceso de extinción non hai ningún tipo de evaluación continua. Non se recollerán exercicios prácticos, sólo haberá exames.
Para máis información consultar o Moodle ou falar co profesor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B15 C3 C4 C6 |
Exame de teoría:
- Cualificación mínima esixida: 4 de 10.
- 60% da cualificación global.
Exame de prácticas:
- Proba escrita da parte de práctica.
- Cualificación mínima esixida: 4 de 10.
- 40% da cualificación global. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación en actas: - Aprobado ou superior: Cualificación final maior ou igual que 5 e cumprir todos os requerimentos esixidos para superar a materia. - Suspenso: Cualificación final menor que 5 ou cualificación final maior ou igual que 5 e non cumprir todos os requerimentos esixidos para superar a materia. No segundo caso, a cualificación en actas será 4,5. - Non Presentado: Equivale a non presentado a ambos exames fináis (teoría e prácticas). Para máis información consultar o Moodle ou falar co profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
Eckel, B.. Piensa en Java. Prentice-Hall, Madrid. 4ª Edición. 2007. Signatura FIC: D32 (Jav) ECK.
-
Sierra, K., Bates, B. Head First Java, O’Reilly, Sebastopol, CA, 2nd Edition, 2005.
-
Cohoon, J., Davidson, J., Programación en Java 5.0, McGraw-Hill, Madrid, 2006.
-
Booch, G., Rumbaugh, J. y Jacobson. El lenguaje unificado de modelado, 2ª Ed.. Addison-Wesley, Madrid. 2006. Signatura FIC: D22 BOO.
-
Gamma, E. et al. Design patterns: elements of reusable object oriented software. Reading, MA. Addison-Wesley. 1995. FIC: D211 DES - D123 PAT (español). |
Bibliografía complementaria
|
|
McLaughlin,
B., Flanagan, D., Java 1.5 Tiger: A Developer’s Notebook,
O’Reilly, Sebastopol, CA, 2004.
Martin,
R.C. UML para programadores Java, Pearson, Madrid, 2004.
Rumbaugh,
J., Jacobson, I., Booch, G., El lenguaje unificado de modelado:
Manual de referencia, Addison-Wesley Iberoamericana, Madrid, 2000.
Budd,
T.. An introduction to object-oriented programming. Pearson.
3Edición. 2002. Signatura FIC: D15 BUD.
Knoernschild,
K.. Java desing: objects, UML and process. Addison-Wesley,
Boston, MA. 2002. Signatura FIC: D32 (Jav) KNO.
Recursos web O principal recurso web da materia é a páxina da mesma existente na facultade virtual da UDC. Na devandita páxina atoparase toda a información necesaria para o desenvolvemento da materia (transparencias, boletíns de exercicios, prácticas, tests, preguntas frecuentes, links en Internet, etc.). O acceso á devandita páxina está limitado aos alumnos matriculados na materia. Para información xeral sobre Java recoméndase acudir á páxina web oficial da linguaxe (http://java.sun.com) onde poderemos acceder a noticias, documentación, descarga das ferramentas, etc. Para estar ao día sobre as novidades da linguaxe recoméndase acceder a páxinas de noticias por exemplo JavaHispano (http://javahispano.org). Outros materiais de apoioA biblioteca da Facultade dispón de varias revistas científicas que están a disposición do alumno, e que revisten interese para a profundización nalgún aspecto particular do temario, ou para dispor de actualizacións (estados da arte) dalgunha das técnicas e metodoloxías expostas en clase. Algunhas das máis utilizadas na materia de POO son: Communications
of the ACM
Journal
of Object Oriented Programming (xa no se publica pero hai números
antigos)
IEEE
Transactions on Knowledge and Data Engineering
Data
and Knowledge Enginnering
ACM
transactions on programming languages and systems
Lecture
Notes in Computer Science (aquelos volumes que fan referencia
a congresos sobre obxectos como ECOOP – European Conference on
Object Oriented Programming).
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estrutura de Datos e da Información/614111102 | Programación/614111109 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Metodoloxía da Programación/614111205 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de Sistemas Informáticos/614111402 | Deseño de Sistemas de Información/614111403 | Integración de Sistemas/614111503 | Proxecto fin de Carreira/614111505 | Análise e Deseño Orientado a Obxectos/614111602 |
|
|