Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A9 |
Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais. |
A12 |
Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer a metodoloxía da Teoría de Colas. |
A1 A9 A12
|
B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13
|
C6 C8
|
Saber interpretar problemas de diferentes contextos e saber que tipo de modelo ou rede de teoría de colas son o máis axeitado para ese problema. |
A1 A9 A12
|
B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. Recensión histórica
1.2. Contidos da materia |
2. Conceptos básicos de Teoría de Colas |
2.1. Descrición do sistema dunha cola
2.2. Terminoloxía básica
2.3. Fórmulas de Little |
3. Introdución aos procesos aleatorios |
3.1. Conceptos xerais e propiedades básicas
3.2. Procesos de contar: o proceso de Poisson
3.3. Procesos de nacemento e morte |
4. Modelos con taxas de chegada e de servizo de tipo Poisson |
4.1. Modelo M/M/1
4.2. Modelo M/M/S
4.3. Modelo M/M/1/K
4.4. Modelo M/M/S/K e fórmulas de Erlang
4.5. Modelo M/M/1/infinito/H
4.6. Modelo M/M/s/infinito/H, con e sen repostos
4.7. Modelo M/M/infinito
|
5. Redes de colas |
5.1. Introdución ás redes de colas
5.2. Redes de Jackson abertas
5.3. Redes de Jackson pechadas
5.4. Outros modelos de redes de colas: en serie, cíclicas e con bloqueo |
6. Colas con distribucións arbitrarias de chegada e servizo |
6.1. Modelo M/G/1
6.2. Outros modelos con tempo entre chegadas exponencial
6.3. Colas con servizo exponencial e entrada xeral
6.4. Aproximación mediante simulación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A9 A12 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 C6 C8 |
30 |
15 |
45 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A9 A12 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 C6 C8 |
30 |
0 |
30 |
Solución de problemas |
A9 B1 B2 B3 B9 B11 B12 C6 C8 |
0 |
15 |
15 |
Proba mixta |
A1 A9 A12 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se expondrán os conceptos teóricos básicos empregados ao longo da materia. Tamén se resolverán os problemas dos boletíns.
Dado que esta materia se deixou de impartir, aínda que non se indica na planificación, a preparación dos contidos da materia pasa a ser traballo autónomo do alumno. Para solventar dudas o alumno pode recurrir á atención personalizada.
O material estará dispoñible a través da plataforma Moodle. |
Prácticas de laboratorio |
As sesións de prácticas de laboratorio consisten na implementación de diferentes modelos de teoría de colas. Empregarase o paquete de Matlab coñecido por AQUAS, onde están implementados os modelos de colas do temario. Tamén haberá que empregar un sotware estatístico para o estudo das distribucións (Statgraphics ou R).
Dado que esta materia se deixou de impartir, aínda que non se indica na planificación, a preparación dos contidos da materia pasa a ser traballo autónomo do alumno. Para solventar dudas o alumno pode recurrir á atención personalizada.
O material estará dispoñible a través da plataforma Moodle. |
Solución de problemas |
Cómpre que os alumnos adiquen certo tempo a resolver problemas empregando técnicas estudadas na clase.
Dado que esta materia se deixou de impartir, aínda que non se indica na planificación, a preparación dos contidos da materia pasa a ser traballo autónomo do alumno. Para solventar dudas o alumno pode recurrir á atención personalizada.
O material estará dispoñible a través da plataforma Moodle. |
Proba mixta |
Será un exame escrito no que se valorarán os coñecementos adquiridos polo alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías correspondentes sempre que teñan algunha dúbida. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A9 A12 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 C6 C8 |
Proba escrita na que se evaluarán os coñecementos aprendidos polos alumnos ao longo do curso. Para isto, o alumno terá que resolver varios exercicios similares aos que aparecen nos boletíns. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Proba escrita na que se evaluarán os coñecementos aprendidos polos alumnos ao longo do curso. Para isto, o alumno terá que resolver varios exercicios similares aos que aparecen nos boletíns.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Narayan Bhat, U. (2008). An introduction to Queueing Theory. Birkhauser
Saaty, T.L. (1983). Elements of queueing theory with applications. Dover
Gross, D. y Harris, C.M. (1985). Fundamentals of queueing theory. Wiley
Cao, R. y Vega Valle, J.L. (). http://www.udc.es/dep/mate/TeoriaColas/colas.htm.
Cao, R. (2002). Introducción a la simulación y a la teoría de colas. Netbiblo
Harchor-Balter, M. (2013). Performance modeling and design of computer systems: queueing theory in action. Cambridge University Press
Trivedi, K.S. (1982). Probability and statistics with reliability, queueing theory and computer science applications. Prentice Hall
Allen, A. O. (1990). Probability, statistics and queueing theory with computer science applications. Academic Press
Medhi, J. (1991). Stochastic models in queueing theory. Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|