Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A10 |
Capacidade para elaborar o prego de condicións técnicas dunha instalación informática que cumpra os estándares e as normativas vixentes. |
A11 |
Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas. |
A24 |
Coñecemento da normativa e a regulación da informática nos ámbitos nacional, europeo e internacional. |
A37 |
Capacidade para analizar, avaliar, seleccionar e configurar plataformas hárdware para o desenvolvemento e execución de aplicacións e servizos informáticos. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
A47 |
Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente. |
A48 |
Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación. |
A53 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados. |
A55 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e saber aplicar a normativa e lexislación vixente relativa aos sistemas informáticos. Elaboración de pregos administrativos e técnicos para a adquisición de equipamento informático.
|
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53
|
B1 B3
|
C2 C3 C6 C8
|
Administración, mantemento e operación de sistemas e redes de comunicacións. |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55
|
B1 B3
|
C2 C3 C6 C8
|
Deseño e dimensionado do hardware e equipamento necesario nun centro de proceso de datos |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55
|
B1 B3
|
C2 C3 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción |
Introducción ás infraestructuras en TIC
Codificación da información
Transmisión de información a través de canles eléctricos |
Representación de sinais no dominio do tempo |
Concepto de sinal
Sinais básicas
Operacións básicas con sinais
Sinais senoidales: concepto e representación complexa |
Análise en frecuencia de sinais e sistemas |
Concepto de Transformada de Fourier
Propiedades da Transformada de Fourier
Concepto de sistema LTI (Linear Time Invariant)
Concepto de resposta en frecuencia
Concepto de modulación y multiplexación en frecuencia |
Visión física de infraestruturas de redes |
Representación dixital de sinais analóxicos
Fundamentos da transmisión de datos
Redes guiadas: fundamentos, cableado, normativas.
Redes sen fíos: fundamentos, estádares, normativas. |
Deseño e implantación dun centro de proceso de datos |
Elaboración dos pregos de prescripcións técnicas PPT: Apartados, valoracións e criterios.
Deseño do espazo físico dun CDP: ANSI/TIA 942
Infraestructura dun CPD
Tecnoloxías de redes dun CPD
Redes de almacenamento
|
Sistema de Xestión de Seguridad da Información |
Auditoría de seguridade da información
Sistema de Xestión da Seguridade da Información (SXSI)
ISO 27001
ISO 27002 |
Organización e operación do CPD |
Organigrama dun CPD
Funcións e competencias do persoal
Xestión de incidencias internas i externas (ITIL)
Documentación
Tratamento de residuos informáticos |
Xestión de infraestructura de cliente |
Administración de equipos cliente: centralizado/distribuido
Arranque remoto: estándares e métodos de transmisión
Técnicas de clonación a traves da rede de datos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
20 |
30 |
50 |
Supervised projects |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
0 |
40 |
40 |
Objective test |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
20 |
30 |
50 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Nas que o alumno verá o funcionamento na práctica dalgúns dos contidos teóricos vistos nas clases maxistrais. Nestas prácticas o alumno utilizará diferentes ferramentas propostas polo profesor que lle permitirán aprofundar e afianzar os seus coñecementos sobre diferentes aspectos da xestión de infraestructuras. As prácticas estarán prantexadas de maneira que faciliten a súa realización semi-presencial a aqueles alumnos que non poidan acudir ás sesións presenciais. Ademais das prácticas básicas que todos os alumnos terán que facer, propoñeranse prácticas adicionais que os alumnos interesados poderán realizar de maneira opcional. |
Supervised projects |
Proposta de traballos para a súa resolución individual e non presencial por parte dos alumnos. Estes traballos serán opcionais e permitiranlles aos alumnos interesados en facelos aprofundar en aspectos do temario que lles interesen especialmente e que non se puideran tratar co detalle suficiente durante as sesións maxistrais. |
Objective test |
Os temas 1 a 4 evaluaránse mediante unha proba escrita ao final do cuadrimestre e unha das prácticas TIC ao final da impartición das prácticas. O resto de temas da materia avaliaráse únicamente cunha proba escrita ao final do cuatrimestre. |
Guest lecture / keynote speech |
Nas que se exporá o contido teórico do temario incluíndo exemplos ilustrativos e co soporte de medios audiovisuais. O alumno disporá do material de apoio (apuntamentos, copias das transparencias, artigos, etc.) con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, recomendando a lectura previa dos puntos do temario a tratar en cada clase, así como realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. As sesións maxistrais complementaranse coa realización de conferencias nas que se traerá algún experto externo para tratar algun tema puntual con maior profundidade. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
|
Description |
A atención personalizada durante as prácticas servirá para orientar e comprobar o traballo que os alumnos vaian realizando segundo as indicacións que se lles proporcionen, dependendo da práctica concreta da que se trate.
Para a realización dos traballos tutelados os profesores proporcionarán as indicacións iniciais necesarias, bibliografía para consulta e realizarán un seguimento dos avances que o alumno vaia realizando para ofrecer as orientacións pertinentes en cada caso, de modo que se asegure a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indiquen.
Todos os profesores da materia proporán ademais un horario de titorías no que os alumnos poderán resolver calquera dúbida relacionada co desenvolvemento da mesma. Recomendarase aos alumnos a asistencia a titorías como parte fundamental do apoio á aprendizaxe. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
Os temas 1, 2 e 3 evaluaránse mediante unha proba escrita ao final do cuadrimestre. Terá un peso de 4 puntos sobre a nota final.
O resto de temas sumará outros catro puntos e constituirá, xunto coas prácticas de estos temas a segunda parte da avalización da materia.
Para superar a materia é necesario acadar máis de 2 puntos na evaluación dos temas 1, 2 e 3 (sumando teoría e prácticas) e 2 puntos na evaluación dos temas 4, 5, 6 e 7 (sumando teoría e práctica). |
80 |
ICT practicals |
A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 |
As prácticas da materia consistirán en diferentes actividades relacionadas coa Xestión de infraestructuras. Haberá prácticas de realización obligatoria e prácticas voluntarias.
As prácticas TIC dos temas 1, 3 e 3 evaluaránse ao final da impartición das prácticas (mes de novembro) e terá unha puntuación de 1 punto sobre a nota final.
As prácticas do resto de temas sumará outro punto. |
20 |
|
Assessment comments |
A nota de cada módulo é o resultado da suma das notas obtidas nos exames de teoría e práctica. Esta nota debe ser igual ou superior a 2,5 puntos para superar a materia. A nota final da materia é o resultado da suma das notas obtidas en cada módulo. Esta nota debe ser superior ou igual a 5.0 puntos para poder superar a materia. Obsérvese que se a nota final é igual ou superior a 5.0 puntos pero a dalgún dos módulos é inferior a 2.5 puntos, non se poderá superar a materia. Neste caso a cualificación que se introducirá na acta é de 4.0 puntos. Na primeira oportunidade, o alumno poderá examinarse dos dous módulos ou dun só. Se o alumno obtén unha cualificación igual ou superior a 2.5 puntos nalgún dos módulos non será necesario que volva examinarse na segunda oportunidade (xullo). Na segunda oportunidade (xullo) o alumno poderá examinarse tanto de teoría como de práctica dos dous módulos. O alumno poderá examinarse de toda a materia ou só da parte non superada (aquela na que obtivese menos de 2.5 puntos).
|
Sources of information |
Basic
|
Maurizio Portolani (2003). Data Center Fundamentals. CiscoPress
Charles E. Spurgeon (2000). Ethernet: The Definitive Guide. O'Reilly
Brady Orand (2009). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace Independent Publishing Platform
Luis Gómez, Ana Andrés (2012). Guía de aplicación de la Norma UNE-ISO/IEC 27001 sobre seguridad en sistemas de información para pymes. AENOR
Maria Luisa Merani, Maurizio Casoni, Walter Cerroni (2009). Hands-On Networking. From Theory to Practice. Cambridge University Press
Nextel S.A. (2012). ISO/IEC 20000 para pymes. Cómo implantar un sistema de gestión de los servicios de tecnologías de la información. AENOR
Varios (2011). IT Infrastructure Library (serie de 5 libros). The Stationery Office
C. M. Fernández, M. Piattini (2012). Modelo para el gobierno de las TIC basado en las normas ISO. AENOR
Christian F Nissen (2012). Passing Your ITIL Foundation Exam. The Stationery Office
A. V. Oppenheim, A. S. Willsky (1997). Signals and Systems. Prentice-Hall |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electronics Technology/614G01005 | Databases/614G01013 | Operating Systems/614G01016 | Networks/614G01017 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Internet and Distributed Systems/614G01023 | Computer Security and Legislation/614G01024 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Hardware Devices and Interfaces/614G01032 | Communications Software/614G01034 | Digital Information Processing/614G01035 | Mobile and Wireless Networks/614G01061 | Network Administration/614G01213 |
|
|