Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A35 |
Capacidade de analizar, avaliar e seleccionar as plataformas hárdware e sóftware máis acaídas para o soporte de aplicacións embarcadas e de tempo real. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquisición de coñecementos para comprensión e toma de decisións sobre tecnoloxías hardware e software necesarias para codificación de información en tempo real. |
A17 A35 A38
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Señais |
- Introducción
- Representación
- Tipos
- Concepto de frecuencia
- Señais básicas |
Conversión A/D |
- Introducción
- Muestreo
- Cuantificación
- Codificación |
Sistemas |
- Operaciones básicas de señais
- Sistemas: Diagrama de bloques, Interconexión, Sistemas LTI, Suma de convolución
- Sistemas FIR e IIR: Concepto, Implementación |
Análisis en frecuencia |
- Concepto de frecuencia: Relacións entre dominio temporal e frecuencial
- Transformada de Fourier: Ecuaciones DFT e IDFT, FFT
- Propiedades máis importantes: Linealidade, Desplazamento, Multiplicación e Convolución
- Resposta en frecuencia dun sistema: Filtros |
Procesado de Voz e Audio |
Voz:
- Fundamentos da señal de voz: Aparato bucal, Fonemos e Tipos de sonido.
- Codificación da señal de voz: Codificación da voz, Linear Predictive Coding
Audio
- Introducción
- Psicoacustica: Curvas de sonoridad, Apreciación frecuencial, Enmascaramiento, Bandas críticas.
- Codificación e compresión: PCM vs compresión, Formatos de compresión. |
Filtrado 2D |
- Introducción
- Concepto de convolución 2D
- Filtrado espacial 2D
- Concepto de Transformada de Fourier 2D
- Filtrado frecuencial 2D |
Procesado de imaxen |
- Introducción
- Transformada DCT en 1D e 2D.
- Aplicaciones da DCT 2D para compresión de imáxenes.
- Conceptos de teoría da información: cantidade de información e entropía.
- Codificación entrópica.
- Exemplo: JPEG. |
Procesado de vídeo |
- Introducción
- Predicción por compensación de movemento: técnicas de búsqueda e criterios de “macheado”.
- Tipos de imáxenes e grupo de imáxenes
- Transmisión de vídeo.
- Exemplos: H.26X y MPEG |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A17 A38 B3 C8 |
21 |
21 |
42 |
Problem solving |
A17 B1 B3 |
6 |
23 |
29 |
Workshop |
A35 C3 |
9 |
10 |
19 |
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 |
10 |
27 |
37 |
Objective test |
B1 B3 |
2 |
16 |
18 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos contidos da asignatura. |
Problem solving |
Resolución de problemas simples que axuden a complementar a teoría asociada á asignatura |
Workshop |
Talleres previos ás prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar aos alumnos. |
ICT practicals |
Prácticas individuais para probar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Objective test |
Valoración dos conocimientos adquiridos na materia: prácticas, teoría e problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Workshop |
ICT practicals |
|
Description |
O profesor realizará titorías e estará presente durante a resolución de problemas, posta en marcha das prácticas e obradoiros. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A17 B1 B3 |
Avaliación continuada do traballo do alumno das sesións de resolución de problemas. |
10 |
Workshop |
A35 C3 |
Avaluación mediante probas curtas que se realizarán, en xeral, a seman seguiente ao obradoiro. |
25 |
Objective test |
B1 B3 |
A proba obxectiva tendrá unha parte orientada a valorar o nivel de asimilación dos resultados das prácticas e unha orientada a valorar o nivel de coñecementos xerais adquiridos na materia:
Parte teórica/problemas: 40%
Parte prácticas/talleres: 15% |
55 |
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 |
Avaliación continuada do traballo do alumno. |
10 |
|
Assessment comments |
Na segunda oportunidade (xulio)
únicamente se poderá realizar a avaliación da proba obxetiva. Os estudantes que realizaran esta probas na primeira oportunidade, poden optar
por conservar a nota dalgunha destas partes. O resto das
notas, se conservan da
primeira oportunidade. Na oportunidade de decembro e extraordinarias realizarase unha proba obxectiva co 100% da nota. Estudantes matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia
ás prácticas a través de TIC.
|
Sources of information |
Basic
|
Ian McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing. Cambridge
R. González (1997). Digital image processing. Adisson Wesley
Benoit (1997). Digital television MPEG-1, MPEG-2 and principles of the DVB system. Arnold
Ben Gold, Nelson Morgan, Dan Ellis (2011). Speech and Audio Signal Processing: Processing and Perception of Speech and Music. Wiley
Lawrence Rabiner (2010). Theory and Applications of Digital Speech Processing. Prentice Hall
John G. Proakis & G. Manolakis (2007). Tratamiento Digital de Señales. Prentice Hall |
|
Complementary
|
A. Quilis (1987). Fonética Acústica de la Lengua Española. Gredos |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Infrastructure Management/614G01025 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|