Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas. |
A19 |
Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web. |
A56 |
Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer as características máis importantes dos xestores de bases de datos e saber aplicalas axeitadamente no tratamento e a administración de grandes volúmenes de datos. |
A18 A19 A56
|
B1 B3
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ás bases de datos |
|
Ampliación de SQL |
|
Características dos SGBD |
|
Seguridade |
|
Estrutura física e indexación |
|
Optimización |
|
Transaccións e recuperación |
|
Concurrencia |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 |
9 |
13.5 |
22.5 |
Solución de problemas |
A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 |
7 |
14 |
21 |
Lecturas |
A18 B3 C4 C6 C7 C8 |
0 |
28 |
28 |
Proba mixta |
A18 A19 A56 B1 B3 C4 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Sesión maxistral |
A18 B3 C4 C6 C7 C8 |
21 |
42 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Son clases nas que se desenvolven as competencias procedimentais relacionadas cos contidos da asignatura.
Nelas realizaranse exercicios co objetivo de madurar os conceptos das clases teóricas, e introduciranse novos conceptos de carácter práctico que se acompañarán de exercicios. |
Solución de problemas |
Clases nas que se discutirán las estratexias de solución de diversos problemas propostos. |
Lecturas |
Se propondrá a lectura de diversos traballos que complementen e axuden a entender os conceptos planteados. |
Proba mixta |
Examen da asignatura que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. |
Traballos tutelados |
Son traballos que se propondrán aos estudantes que terán que facer según normas que se indicarán con suficiente antelación nas páxinas web relacionadas coa materia. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas nas que se exponen os contenidos fundamentales da asignatura,
que poden acompañarse da propuesta e a resolución de exemplos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tanto nas prácticas de laboratorio como na solución de problemas, o profesorado aportará solucións e/ou atenderá as dúdibas e as preguntas que se orixinen, tanto colectivas como personalizadas.
As tutorías permiten unha atención personalizada máis directa e axudan a resolver as dúbidas que os estudantes poden ter, despois de tentar estudiar os contidos e realizar as prácticas e/ou os problemas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 |
A nota máxima será de 3 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
Estas probas repetiranse na segunda oportunidade. |
30 |
Proba mixta |
A18 A19 A56 B1 B3 C4 C6 C7 C8 |
A nota máxima será de 5 puntos sobre o total de 10 da materia.
A proba consiste nun exame que tratará sobre os conceptos teóricos e sobre a asimilación práctica da materia.
Esta proba repetirase na segunda oportunidade. |
50 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 |
A nota máxima dos traballos será de 2 puntos.
Forman parte da avaliación continua, polo que a nota deles contabiliza para as dúas oportunidades. Non se repetirán para a segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
NON PRESENTADO- Na primeira oportunidades terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba mixta.
- Na segunda oportunidade terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non intente recuperar ningunha das partes recuperables.
DISPENSA ACADÉMICAAqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas de laboratorio. A parte de traballos engadirase á proba mixta. OPORTUNIDADE ADIANTADAA avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da calificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2006). Database System Concepts, 5 edition. McGraw-Hill
Elmasri, R. A.; Navathe, S. B. (2007). Fundamentals of database systems, 5 edition. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Garcia-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. . Prentice Hall
Microsoft (2014). Microsoft SQL Server Library. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb545450.aspx
Oracle (2014). Oracle Documentation Library. http://docs.oracle.com/cd/E11882_01/nav/portal_booklist.htm
Lighstone, S.; Teorey, T.; Nadeau, T. (2007). Physical Database Design . Morgan Kaufmann |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|