Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Explicar sociolóxicamente os mercados, a súa dimensión como institución social e histórica e as relacións e influencias que manteñen co sector público e o Terceiro Sector. |
AC5 AC11
|
BC3
|
|
Analizar dunha forma crítica os conceptos que sobre o mercado desenvolven varios autores. |
AC1 AC6
|
BC5 BC6 BC7
|
|
Aplicar os coñecementos sociolóxicos relativos ao mercado para dimensionar e xustificar un obxecto de estudo de investigación social e/ou de mercados. |
AC3 AC5 AC10
|
BC6
|
|
Ser capaces de expresar oralmente e por escrito as reflexións e conclusións obtidas a partir das lecturas, as prácticas en clase e os debates realizados na aula. |
AC10
|
BC2 BC4 BC10 BC11
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O mercado como institución social
|
1.1. Aproximación sociolóxica ao concepto de mercado |
2. Os mercados na Historia |
2.1. K. Polanyi e a ruptura da ortodoxia |
3. Mercado, Estado e Terceiro Sector |
3.1. Repensar o papel do mercado |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
4 |
37 |
41 |
Workbook |
A1 A5 A6 A11 B3 B6 |
0 |
26 |
26 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A6 A11 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Traballos elaborados polo alumno.
|
Workbook |
Selección de lecturas sobre as que se traballará de forma reflexiva. |
Guest lecture / keynote speech |
Clase expositiva na que se valorará a participación activa do alumno. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Workbook |
|
Description |
A asistencia á clase maxistral é obrigatoria (se non se pode asistir hai que porse en contacto coa profesora). O seguimento do curso realizarase a través de tutorías.
Utilizaranse moodle, as tutorías e o correo de forma activa para realizar o seguimento da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A5 A6 A11 |
A asistencia e a participación en clase e nas tutorías terase en conta. |
10 |
Supervised projects |
A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
Realizaranse varios traballos ao longo do curso (comentarios de texto, de vídeos, análise de noticias...) e entregaranse nas datas estipuladas pola profesora. |
60 |
Workbook |
A1 A5 A6 A11 B3 B6 |
Realizarase un comentario sobre unha serie de lecturas propostas durante o curso que terá que entregarse ao final deste. |
30 |
|
Assessment comments |
A asistencia á clase maxistral é obrigatoria (se non se pode asistir hai que porse en contacto coa profesora).
|
Sources of information |
Basic
|
Prieto, C. (1996). "K. Polanyi: crítica del mercado, crítica de la economía", Política y Sociedad, nº 21, 23-34.
Powell, W. y DiMaggio, P. (1999). El nuevo institucionalismo en el análisis organizacional. México: Colegio Nacional de Ciencias Políticas y Administración Pública
Polanyi, K. (2009). El sustento del hombre. Madrid: Capitán Swing
Berger, P. y Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu
Polanyi, K. (2003). La gran transformación: los orígenes políticos y económicos de nuestro tiempo. México: FCE
Mingione, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. Madrid: Centro de publicaciones, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Polanyi, K. (2014). Los límites del mercado: reflexiones sobre economía, antropología y democracia. Madrid: Capitán Swing |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|