Identifying Data 2016/17
Subject (*) Sistemas de Información Xeográfica (GIS) Code 615518018
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Rodriguez Luaces, Miguel
E-mail
miguel.luaces@udc.es
Web
General description Os sistemas de información xeográfica permiten a organización, almacenamento, manipulación, análise e modelado de grandes cantidades de datos vinculados a unha referencia espacial. A súa implementación e análise relaciona variables socioeconómicas e ambientais, de maneira que se facilita a toma de decisións.

O obxectivo desta asignatura é ser capaz de analizar un problema de investigación social de mercados mediante tecnoloxía de sistemas de información xeográfica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber describir os conceptos e as técnicas básicas de análise utilizando sistemas de información xeográfica AC1
AC2
AC3
AC5
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
Saber manexar de forma básica unha ferramenta de sistemas de información xeográfica AC1
AC2
AC3
AC5
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
Saber analizar un problema de investigación social de mercados mediante tecnoloxía de sistemas de información xeográfica AC1
AC2
AC3
AC5
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9

Contents
Topic Sub-topic
Sistemas de información xeográfica Conceptos básicos
Modelado de información xeográfica
Procesamento de información xeográfica
Visualización de información xeográfica
Ferramentas de sistemas de información xeográfica Manexo básico
Análise de problemas de investigación social

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 10 0 10
ICT practicals A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 16 0 16
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 2 35 37
Oral presentation A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 2 10 12
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Exposición oral por parte de cada alumno da metodoloxía e resultados do seu traballo tutelado

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 Avaliarase a participación do alumno/a na aula e o seu aproveitamento das prácticas 10
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 Avaliarase a calidade dos traballo realizados. 60
Oral presentation A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 Avaliarase a capacidade do alumno para comunicar a metodoloxía e resultados do seu traballo, e a capacidade para responder preguntas relacionadas co mesmo 30
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a asignatura é obligatorio:

  • Unha NOTA MÍNIMA de 3 (sobre 6) nos traballos tutelados.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 1,5 (sobre 3) na presentación oral.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na pressentación oral, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a presentación oral.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:

  • Traballos tutelados (70% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade, permite recuperar a nota dos estudos de casos.
  • Presentación oral (30% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 3,5 sobre 7 no traballo tutelado, e de 1,5 sobre 3 na presentación oral.
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.


Sources of information
Basic Robert Laurini (1992). Fundamentals of Spatial Information Systems. Elsevier
Gary Sherman (2012). The Geospatial Desktop. Locate Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.