Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de saúde e termal Código 615524015
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Profesorado
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estúdanse os aspectos mais relevantes relacionados co turismo de saúde e o turismo litoral. Por un lado estúdase o turismo de saúde e o turismo médico dando unha visión da súa actualidade e por outro trátase o turismo litoral e insular dando unha visión das diferentes tipoloxías. Antes de comezar o curso se entregará o seguinte material:
- Presentacións explicando os contidos da materia
- Criterios a seguir para a evaluación dos traballos

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
TURISMO DE SAÚDE E SOCIAL. Comprender as motivacións principais da sociedade actual que demanda turismo de saúde e turismo médico. Identificar os tipos de centros que ofertan turismo médico e de saúde. Coñecer as características medioambientais, de infraestructuras, de recursos humáns e de xestión que definen os centros de turismo de saúde. AP6
BM2
BM6
BM8
BM10
CM1
CM2
CM3
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
TURISMO DE SAUDE Turismo de saúde e turismo médico. Definicións, conceptos, antecedentes e importancia actual.
Motivacións actuais do turismo médico e de saúde.
Socio-demografía sanitaria actual. A sociedade do ocio. Prevención da enfermidade e promoción da saúde. Estilos de vida saudables. Patoloxías crónicas mais prevalentes.
Tipos de centros de turismo médico e de saúde: hospitais, balnearios, centros de talasoterapia, spa e centros de agua, curhoteis.
Infraestructura e Equipamento dos centros. Técnicas de hidroterapia e medicina física.
Planificación xeral dun destino de turismo médico e de saúde: Turismo termal: Instalacións de auga, características medioambientais do entorno, recursos humáns, características específicas de xestión dos centros de turismo de saúde. Lexislación.
Calidade e comercialización dos centros de turismo de saúde
Desenvolvemento e situación actual do termalismo social en España.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A6 B10 2 0 2
Sesión maxistral A6 15 5 20
Saídas de campo A6 8 0 8
Análise de fontes documentais A6 B2 B6 B8 3 15 18
Foro virtual B2 B6 C3 0 3 3
Proba mixta B2 B10 C3 C8 C9 1 12 13
Presentación oral B6 B2 C1 C2 C3 C8 C9 5 5 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais
Sesión maxistral Modalidade presencial: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Modalidade a distancia: Estudio dirixido a través de lecturas de textos e de material multimedia (clases grabadas, vídeos, presentacións power point) seguindo os contidos.
Saídas de campo Modalidade presencial: Na medida do posible se realizará unha visita a un centro de turismo de saude e de turismo de litoral a determinar polos profesores. Esta visita será obligatoria para os alumnos con docencia presencial.
Modalidade a distancia: Aos alumnos con formación en esta modalidade se lles aconsellará que na medida do posible realicen a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
Análise de fontes documentais
Foro virtual
Proba mixta
Presentación oral Modalidade presencial: Os alumnos de modalidade presencial farán unha exposición oral do traballo tutelado
Modalidade a distancia: Os alumnos de modalidade a distancia entregarán unha presentación power point e se organizará un foro de debate virtual na que deberán participar os alumnos..

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Descrición
Nos traballos tutelados os profesores atenderán de maneira particular ás necesidades dos alumnos,
Nas saídas de campo o alumno terá unha atención persoalizada adaptada as súas inquietudes con respecto aso distintos aspectos que se estudarán nas visitas.
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Foro virtual B2 B6 C3 15
Sesión maxistral A6 Na modalidade presencial se obterá a máxima puntuación posible en este apartado co a asistencia e participación activa no 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia se realizará un traballo a indicar polo profesor acerca dos contidos impartidos.
Na modalidade a distancia se valorará a participación activa no foro de debate virtual.
20
Análise de fontes documentais A6 B2 B6 B8 30
Proba mixta B2 B10 C3 C8 C9 20
Presentación oral B6 B2 C1 C2 C3 C8 C9 O traballo tutelado será exposto na aula de modo individual ou en grupo. Se valorarán os diferentes aspectos de calidade da información manexada, da presentación e da resposta as preguntas formuladas.
Na modalidade a distancia se entregará o traballo e se responderá ás cuestións plantexadas virtualmente.
15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Edit. paraninfo
Tribuna termal (). Tribuna Termal. TP Consultores
V.A. (2002). Turismo y nueva sociedad Historia contemporánea. Universidad del país vasco.

Se aportará por parte dos profesores bibliografía complementaria en cada un dos temas

Bibliografía complementaria Mihail Moldoveau (1999 ). Ciudades termales en Europa. Lumwerg eds
Escuela Organización Industrial (2013). Informe Turismo de salud en España. Fundación EOI
Robin Bushell, Pauline Sheldon (2009). Wellness and tourism mind, body spirit, place . New York: Cognizant Communication Corporation


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p>O turismo litoral e insular será impartido polo Prf. Carlos Rodríguez Carro</p><p>O turismo de saúde será impartido pola Prof. Rosa Meijide Faílde</p><p>Recoméndase nivel básico de inglés de lectura de  textos</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías