Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B11 |
CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Lograr a comprensión por parte do alumno do concepto de Gastronomía como elemento de identidade e recurso turístico principal, secundario ou complementario dun destino turístico, vinculado aos recursos territoriais e ás tradicións. |
AI2 AM2
|
BM2 BM4 BM6
|
CM6
|
Identificar os factores a ter en conta na análise dos diferentes produtos turísticos gastronómicos: rutas alimentarias, gastronómicas, vinícolas, xornadas gastronómicas,... |
AP5 AP6 AM3
|
BM7 BM8 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3
|
Identificar os obxectivos e factores a ter en conta no deseño dos diferentes produtos turísticos gastronómicos. |
AP5 AP6 AM3
|
BM1 BM7 BM8 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3
|
Avaliar a demanda e o produto turístico gastronómico, así como as principais accións e axudas levadas a cabo polas distintas Administracións para a posta en valor do recurso gastronomía |
AP5 AM2 AM3
|
BM2 BM4 BM6 BM7 BM8 BM10 BM12
|
CM1 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Denominacións de Orixe e Indicacións Xeográficas Protexidas |
1.1.- DOP, IGP e ETG
1.2.- O Viño e as Bebidas Espirituosas
|
Tema 2.- Produto Turístico. Turismo e Gastronomía |
2.1.- Concepto
2.2.- Elementos
2.3.- A Gastronomía como motivación principal ou secundaria, e complementaria
|
Tema 3.- Oferta Gastronómica |
3.1.- Produtos de Calidade: Galicia
3.2.- Rutas Gastronómicas: concepto, requisitos e deseño. Casos
3.3.- Feiras, Mercados e Festas Gastronómicas
3.4.- Turismo Enolóxico e outros
3.5.- Restauración
3.5.1.- Galicia
3.5.2.- Tipos de Oferta
3.5.3.- Eventos Gastronómicos
|
Tema 4.- Demanda Turístico-gastronómica e Papel da Administración |
4.1.- Demanda e Produtos turístico-gastronómicos en Galicia
4.2.- Principais accións que realizan as Administracións
4.3.- Cualificación dos Recursos Humanos do Sector Gastronómico respecto ao mercado turístico |
Tema 5.- Últimas tendencias |
5.1.- Saborea España
5.2.- Plans enogastronómicos
5.3.- Novidades
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A11 A5 A6 A9 B4 B10 B11 B12 |
20 |
31 |
51 |
Discusión dirixida |
A12 B2 C6 C1 |
4 |
6 |
10 |
Estudo de casos |
A6 B1 B2 B7 B8 C2 C3 |
4 |
6 |
10 |
Proba obxectiva |
A11 A5 A6 B1 B2 B4 B6 C1 |
0 |
2 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos, mediante a cal os estudantes presenciais discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, podendo ou non estar coordinado polo profesor. Os estudantes on line, pola súa banda, dispoñerán dun espazo de discusión informal para tratar un tema ou problema, a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asincrónica (foro virtual). |
Estudo de casos |
Realizaranse estudos de casos coa finalidade de ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso. |
Proba obxectiva |
Ao final da impartición da materia celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da mesma por parte do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Concíbense como horas de traballo presencial/Skype/teléfono co profesor por parte do alumno, para o seguimento e orientación deste.
Carlos Alberto Rivas Horario de titorías
Universidade da Coruña Luns: 22-24 horas
E.U. de Turismo (logo de cita con anterioridade
Teléfono: 981 160276 por correo electrónico)
E-mail: c.rivas@udc.es
Skype: carlosalberto.rivasiglesias
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A11 A5 A6 B1 B2 B4 B6 C1 |
A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. |
70 |
Discusión dirixida |
A12 B2 C6 C1 |
Valorarase a participación e propostas achegadas, tanto polos alumnos presenciais coma polos alumnos on line (a través de foros virtuais). |
30 |
|
Observacións avaliación |
Durante o desenvolvemento desta
materia (dende o día luns 1 de marzo ao día xoves 16 de marzo do 2017, ata
as 23:55 horas) daranse as indicacións oportunas por correo electrónico ou a
través da plataforma Moodle, respecto á avaliación. É importante ter en conta que a
modalidade online ten o mesmo ritmo de traballo/período de clases que os da
modalidade presencial. - Para superar a materia na 1ª
oportunidade, hai 2 opcións: a) Realización individual
dun EXERCICIO FINAL (máximo 3 folios) que será colgado
na plataforma a partir do día 2 de marzo de 2017 ás 16:00 horas, e que deberá
entregarse antes das 23:55 hs. do día 13 de marzo. Avaliación: Se se escolle esta
modalidade, a máxima nota a obter sería SEIS puntos, analizada do
seguinte modo: - Sesión maxistral: ata 1 punto
máximo (para os alumnos on line: por lectura do material, participación nos
foros/debates on-line e/ou realización dos exercicios correspondentes, e para
os alumnos presenciais: pola súa involucración nas sesións) - Exercicio final: ata 5 puntos
máximo pola elaboración deste exercicio, que deberá ser realizado
presencialmente, ou a través da plataforma moodle. b) Realización dunha PROBA
FINAL con contido TEÓRICO-PRÁCTICO que
consistirá fundamentalmente na realización dun traballo proposto polo profesor
de forma individual sobre algún dos contidos da materia (Máximo 3 ou 4 folios). Avaliación: Se se escolle esta
modalidade, a máxima nota a obter sería DEZ puntos, analizada do
seguinte modo: - Sesión maxistral: 30% (para os
alumnos on line: por lectura do material, participación nos foros/debates
on-line e/ou realización dos exercicios correspondentes, e para os alumnos
presenciais: pola súa involucración nas sesións). - Proba final: 70% (con contido
teórico-práctico). A devandita proba, deberá ser realizada presencialmente, ou
a través da plataforma moodle entre as 16:00 hs. do día xoves 16 de marzo de
2017 e as 14:00 hs. do día domingo 19 de marzo de 2017. Para iso, o alumno
dispoñerá dun tempo máximo de 3 horas, a contar dende o momento en que proceda
á apertura do enunciado da Proba. O alumno só poderá realizar
unha das dúas alternativas anteriores. Durante a última semana do mes de
marzo de 2017 facilitaranse as cualificacións finais provisionais e unha
posible data de revisión/discusión destas na seguinte semana. Para superar a proba na 2ª oportunidade, deberase
presentar un traballo sobre un tema proposto polo profesor. Oportunamente, e
coa debida antelación, facilitaranse as datas e toda a información necesaria
para a realización e entrega deste. As cualificacións finais provisionais e
unha posible data de revisión/discusión destas facilitarase, como máximo, unha
semana antes do peche de actas no mes de xullo (2ª oportunidade).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARRERA, E. (2006). Las Rutas Alimentarias. Turismo rural: nueva ruralidad y empleo rural no agrícola (Trazos de la formación); pp. 137-156.. Montevideo, OIT/Cinterfor
RIVAS IGLESIAS, C.A. (2015). Power Point Planificación y Gestión de destinos y nuevos productos turísticos gastronómicos y enológicos. .
RIVAS IGLESIAS, C.A. (2015). Video Presentación Principal. . |
|
Bibliografía complementaria
|
GARRIDO ARANDA, A. (comp.) (2001). Comer Cultura: Estudios de Cultura Alimentaria. . Servicio de Publicaciones Universidad de Córdoba
IGLESIAS TOBAR, J. R.; TALÓN, P.; GARCÍA-VIANA, R. (2007). Comercialización de Productos y Servicios Turísticos. . Ed. Síntesis. Madrid
GONÇALVES, E.; MADURO, A (2014). Complementarity and interaction of tourist services in an excellent wine tourism destination: the Douro Valley (Portugal). In Álvarez, P. (ed.), Wine Tourism.. Berlin: Springer. (in progress)
VOGELER RUIZ, C. y HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2008). El Mercado Turístico. Estructura, Operaciones y Procesos de Producción. . Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
SANTOS SOLLA, J. M.; PAZOS OTÓN, M.; RAMIREZ, C. (2007). Galicia en el paladar. . Alhena Media. Barcelona
BERNARD, A; DOMÍNGUEZ, P. (2003). Gastronomía: la herencia olvidada.. En Cuadernos de Patrimonio Cultural y turismo: Pensamiento acerca del patrimonio cultural, antología de textos. (Vol. 3). Conaculta. Mexico
VALLS, J.-F. (2004). Gestión de empresas de turismo y ocio. El arte de provocar la satisfacción. . Gestión 2000, Barcelona
GRANADOS CABEZAS, V. (coord.) (1999). La Calidad y el Municipio Turístico. . Ed. Consejería de Turismo y Deportes, Junta de Andalucía, Sevilla
LÓPEZ-GUZMÁN GUZMÁN, T. J.; SÁNCHEZ CAÑIZARES, S. Mª (2008). La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural. Número Especial. Turismo Gastronómico y Enoturismo.
SALDAÑA LÓPEZ, T. (2005). Las mejores fiestas de Galicia. . Editorial Everest. León
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2007). Los Sectores de la Hostelería 2006. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2008). Los Sectores de la Hostelería 2007. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2009). Los Sectores de la Hostelería 2008. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2010). Los Sectores de la Hostelería 2009. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2011). Los Sectores de la Hostelería 2010. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2012). Los Sectores de la Hostelería 2011. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2013). Los Sectores de la Hostelería 2012. . FEHR. Madrid
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE HOSTELERÍA (2014). Los Sectores de la Hostelería 2013. . FEHR. Madrid
VICENTE ELÍAS, L. (2008). Paisaje del viñedo: patrimonio y recurso. Vol. 6 Nº 2 págs. 137-158. . PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural.
DÍAZ ARMAS, R. J. (2008). Potencialidad e integración del “turismo del vino” en un destino de sol y playa: el caso de Tenerife.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural. Número Especial. Turismo Gastronómico y Enoturismo.
DACHARY, C. (2003). Rutas, culturas y cotidianidad en el mundo rural. Seminario sobre T. rural y su contribución a la creación empleo y conservación del patrimonio.. Asunción. Paraguay
FLAVIÁN BLANCO, C.; FANDOS HERRERA, C. (2011). Turismo Gastronómico: estrategias de Marketing y experiencias de éxito. Cuadernos de Turismo, nº 28, (2011); pp. 265-266.. Universidad de Murcia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|