Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A2 |
CE2 - Interpretar los hechos y políticas sociales desde los distintos paradigmas teóricos vigentes para el análisis de la exclusión |
A3 |
CE3 - Diseñar y desarrollar procesos de observación y documentación para el estudio de las políticas y sistemas de bienestar social |
B14 |
CG2 - Formular un análisis crítico de la realidad social y del desarrollo profesional vinculado a los hechos sociales sobre los que trabaja |
B17 |
CG5 - Elaborar y defender informes, proyectos y memorias en el campo de las ciencias sociales |
B20 |
CG8 - Aplicar la perspectiva comparada en la comprensión de las problemáticas sociales y de las respuestas y soluciones políticas |
C1 |
CT1 - Reflexionar, llegar a conclusiones y proponer soluciones a través del trabajo en equipo |
C5 |
CT5 - Aplicar un razonamiento crítico en la reflexión teórica y en el desarrollo práctico de su trabajo profesional e investigador |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
A2.CE2-Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
AM2
|
|
|
A3. CE3-Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social |
AM3
|
|
|
B14. CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
|
BM14
|
|
B17-CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
|
BM17
|
|
B20- CX8 - Aplicar a perspectiva comparada na comprensión das problemáticas sociais e das respostas e solucións políticas. |
|
BM20
|
|
C1-CT1 - Reflexionar, chegar a conclusións e propoñer solucións a través do traballo en equipo. |
|
|
CM1
|
C5-CT5 - Aplicar un razoamento crítico na reflexión teórica e no desenvolvemento práctico do traballo profesional e investigador. |
|
|
CM5
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Historia e nacemento do Estado do Benestar.
|
|
2. Definición de conceptos básicos sobre políticas sociais |
|
3. O estudo comparado das transformacións do Estado do Benestar e as políticas sociais. |
|
4. Os distintos modelos de Estados do Benestar e as súas semellanzas e diferencias |
|
5. A construcción de indicadores para a comparación de políticas sociais |
|
6. As políticas de Seguridade Social na Unión Europea.
|
|
7. As políticas educativas na Unión Europea. |
|
8. As políticas sanitarias na Unión Europea. |
|
9. Desafíos do Estado do Benestar en Europa. |
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A2 B20 B14 |
18 |
36 |
54 |
Recensión bibliográfica |
C5 |
1 |
17 |
18 |
Prueba práctica |
A3 B17 C1 |
18 |
54 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
As explicacións maxistrais consistes nas clases teóricas para as cales se asignarán unha serie de leituras que serán necesarias para o debate e participación na aula. |
Recensión bibliográfica |
A avaliación da parte teórica consistirá nunha reseña dun libro ao que hai que sumarlle as leituras obrigatorias da parte teórica asignadas ao alumnado. |
Prueba práctica |
A proba práctica consistirá na creación de indicadores comparados entre dúas unidades territoriais (estados, autonomías ou localidades) en relación ao seu sistema de Estado de Benestar ou política social. Estas prácticas explicaranse durante as clases e mediante a asistencia a titorías. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prueba práctica |
|
Descripción |
A elaboración de indicadores para realizar unha análise comparada empregando fontes secundarias de políticas sociais levará acompañado asesoramente na aula e en titorías para aclarar dúbidas e orientar no enfoque do método comparado. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Sesión magistral |
A2 B20 B14 |
A asistencia e participación activa durante as sesións maxistrais terá un valor do 10 por cento da nota. Para o alumnado non presencial ou a distancia implicará un acceso a través da moodle e consulta dos materiais elaborados para o seguimento da materia a distancia. |
10 |
Recensión bibliográfica |
C5 |
A recensión bibliográfica xunto coas leituras obrigatorias da materia implicarán un 40 por cento da nota global da materia. O alumnado semi-presencial ou a distancia poderá realizar esta tarefa adecuando a bibliografía ao acceso que poida ter no estranxeiro. |
40 |
Prueba práctica |
A3 B17 C1 |
A resolución do traballo en grupo de como máximo 2 ou 3 persoas sobre un estudo comparado de políticas sociais terá un valor dun 50 por cento. Para o alumnado semi-presencial ou a distancia daranse instruccións precisas colgadas na moodle, e poranse en marcha titorías on-line. |
50 |
|
Observaciones evaluación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Navarro, V. (2015). Ataque a la democracia y al bienestar. Crítica al pensamiento económico dominante. Barcelona: Anagrama
Guillén, A. M., González-Begega, S., & Balbona, D. L. (2016). Austeridad y ajustes sociales en el sur de Europa. La fragmentación del modelo de bienestar mediterráneo. Revista Española de Sociología (RES), 25(2), 261-272.
Adelantado, J. (2000). Cambios en el Estado del Bienestar. Políticas sociales y desigualdades en España. Barcelona: Icaria
Esping-Andersen, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías postindustriales. Barcelona: Ariel
Moreno, L., & Mari-Klose, P. (2014). La Europa asocial. Crisis y Estado del bienestar.. Revista Española de Investigaciones Sociológicas (145)
Moreno, L., & Mari-Klose, P. (2013). Las Transformaciones del Estado de bienestar Mediterráneo: Trayectorias y retos de un régimen en Transición. E. del Pino and M. Josefa rubio (eds), Los Estados de bienestar en la Encrucijada. Madrid: Technos
Del Pino, E. & Rubio Lara, M. J. (2013). Los Estados de Bienestar en la encrucijada. Políticas sociales en perspectiva comparada. Tecnos: Madrid
Esping-Andersen, G. & Palier, B. (2010). Los tres grandes retos del Estado del bienestar. Barcelona: Ariel
Castles, F. G., Leibfried, S., Lewis, J., Obinger, H., & Pierson, C. (Eds.). (2012). The Oxford handbook of the welfare state. OUP Oxford. |
|
Complementária
|
Morán, M. P. (2013). Desiguales por ley: las políticas públicas contra la igualdad de género.. Madrid: Editorial Catarata
Moreno, L. (2012). La Europa asocial. ¿Caminamos hacia un individualismo posesivo?. Península: Barcelona
Muñoz, L. G., & Modroño, P. R. (2015). Las raíces neoliberales de la crisis económica e institucional en España desde un enfoque feminista. Pensar desde abajo, (4), 61-84. |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Fuentes de información y técnicas estadísticas para el análisis de las políticas sociales/615525007 | Austeridad y precariedad en la era de la globalización/615525002 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Cambios sociodemográficos y territoriales/615525023 | Diseño, gestión y evaluación de políticas sociales/615525009 |
|
|