Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Deseño, xestión e avaliación de políticas sociais Código 615525009
Titulación
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Taboadela Alvarez, Obdulia
Correo electrónico
obdulia.taboadela@udc.es
Profesorado
Chao Pérez, Luca
Taboadela Alvarez, Obdulia
Correo electrónico
luca.chao@udc.es
obdulia.taboadela@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. AM3
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. BM2
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. BM14
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. BM21

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais TEMA 2. Actores nas políticas sociais TEMA 3. Problematización e establecimiento da axenda pública. TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos TEMA 6. A avaliación das políticas sociales: concepto, utilidade, procedemento e tipoloxíasTEMA 7. Ferramentas avaliativas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A3 B2 B14 B21 40 85 125
Sesión maxistral A3 B2 B14 B21 10 15 25
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
Sesión maxistral Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 B2 B14 B21 Participación activa na clase (10%)
Realización das prácticas e debates de cada unha das sesións (20%)
30
Traballos tutelados A3 B2 B14 B21 O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica BIRKLAND, T.A (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, concepts andmodels of public policy making. Armonk: M:E. Sharpe
HASGUINDÉGUY, J.B (2015). Análisis de políticas públicas. . Madrid: Tecnos
MUNGER, M. (2000). Analyzing Policy. Choices, Conflicts and Practices. . New York, Norton.
RAMIO, C. y BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración.. Valencia: Tirant lo Blanch
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
BAÑÓN, R (2003). La evaluación de la acción y de las políticas públicaS. Madrid:Díaz de Santos
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
DE MIGUEL, J., CAIS, J. y VAQUERA, E. (1999). Modelo de indicadores de calidad de las Universidades. Gestión y Análisis de Políticas Publicas, nº 16
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
STONE, D. (1997). Policy Paradox. The Art of Political Decision Making. . New York, Norton.
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías