Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
AM3
|
|
|
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
|
BM2
|
|
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
|
BM14
|
|
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
|
BM21
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais TEMA 2. Actores nas políticas sociais TEMA 3. Problematización e establecimiento da axenda pública. TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos TEMA 6. A avaliación das políticas sociales: concepto, utilidade, procedemento e tipoloxíasTEMA 7. Ferramentas avaliativas |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A3 B2 B14 B21 |
40 |
85 |
125 |
Sesión maxistral |
A3 B2 B14 B21 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo. |
Sesión maxistral |
Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 B2 B14 B21 |
Participación activa na clase (10%)
Realización das prácticas e debates de cada unha das sesións (20%) |
30 |
Traballos tutelados |
A3 B2 B14 B21 |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BIRKLAND, T.A (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, concepts andmodels of public policy making. Armonk: M:E. Sharpe
HASGUINDÉGUY, J.B (2015). Análisis de políticas públicas. . Madrid: Tecnos
MUNGER, M. (2000). Analyzing Policy. Choices, Conflicts and Practices. . New York, Norton.
RAMIO, C. y BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración.. Valencia: Tirant lo Blanch
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
BAÑÓN, R (2003). La evaluación de la acción y de las políticas públicaS. Madrid:Díaz de Santos
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
DE MIGUEL, J., CAIS, J. y VAQUERA, E. (1999). Modelo de indicadores de calidad de las Universidades. Gestión y Análisis de Políticas Publicas, nº 16
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
STONE, D. (1997). Policy Paradox. The Art of Political Decision Making. . New York, Norton.
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|