Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual |
A1 A2 A7 A10 A12
|
B6 B7 B9
|
C1 C3 C4
|
Aplicar los códigos y procedimientos de elaboración del mensaje audiovisual
|
A1 A2 A7 A10 A12
|
B6 B9
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- La noticia |
1.1 Qué es noticia
1.2 Géneros, formatos y rutinas informativas
1.3 Fuentes y documentación
1.4 Redacción, locución y puesta en escena |
2. Entrevistas y tertulias: los géneros interpersonales |
2.1 La entrevista de declaraciones
2.2 La entrevista de personalidad o profundidad
2.3 El debate, la mesa redonda
2.4 La tertulia |
3. El reportaje y el documental |
3.1 Elección de temas y tratamiento
3.2 El periodista en la preproducción, producción y realización
3.3 Estilos informativos
3.4 La película documental y el documental de autor |
4. Dirección y edición de informativos |
4.1 El equipo de informativos y su ubicación en el organigrama
4.2 Clases de informativos y criterios para su diseño
4.3 La escaleta
4.4 Proceso de dirección y edición
|
5. Organización de la Redacción |
5.1 Producción, realización y Redacción: funciones
5.2 Estructura de la Redacción: secciones
5.3 Categorías profesionales
5.4 Rutina diaria en la Redacción
|
6. Ética periodística |
6.1 Ética y deontología: definiciones
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Principales teorías y corrientes
6.4 Códigos de la FIP y de la FAPE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 B6 B9 C1 C3 C4 |
24 |
24 |
48 |
Proba mixta |
B7 |
4 |
50 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
El profesor tutelará el trabajo de los alumnos a través de las sesiones destinadas a la atención personalizada de cada uno de ellos, así como en el seguimiento y corrección de los trabajos tutelados y de las prácticas en el laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B7 |
Examen tipo test. Contido: temario teórico exposto nas sesións maxistrais e actualidade xeral informativa. |
40 |
Sesión maxistral |
A12 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
0 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 B6 B9 C1 C3 C4 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. Os alumnos deberán realizar todas e cada unha das prácticas sinaladas mas condicións que se especifiquen helas.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Resano, Helena (2016). La trastienda de un informativo. Alienta Editorial
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. IORTV, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da radiotelevisión e do multimedia/616G01002 | Dereito/616G01005 | Sector audiovisual/616G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Publicidade audiovisual/616G01012 | Comunicación corporativa/616G01013 | Estudo da audiencia/616G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|