Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Ficción audiovisual Código 616G01014
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Profesorado
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as distintas fases do proceso de realización de un producto audiovisual para televisión A1
A2
A7
A8
A12
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer o rol profesional dos principais implicados na elaboración dunha produción audiovisual para televisión. A1
A2
A7
A8
A12
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer e identificar os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración audiovisual. A1
A2
A7
A8
A12
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer e identificar as principais tendencias, dentro da produción e realización audiovisual. A1
A2
A7
A8
A12
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Panorama da ficción audiovisual contemporánea Productoras
Festivais
Directores
Actores
O equipo de traballo Persoal técnico
Persoal artístico
O proceso de elaboración artístico dunha obra de ficción audiovisual Preprodución
Produción
Posprodución
Distribución
A ficción audiovisual Linguaxe
Posta en escena
Análisis Narrativa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A1 B8 B9 C4 C2 21 0 21
Proba mixta A2 A8 A12 B8 2 40 42
Obradoiro C1 C2 C3 24 30 54
Aprendizaxe colaborativa B7 B8 C4 8 24 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas.
Obradoiro Realizaranse diferentes análisis de películas e series.
Aprendizaxe colaborativa Realizarase un produto audiovisual no que se aprenderán a realizar as funcións dun equipo de gravación de ficción baixo a supervisión dos profesores.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Resolución de dudas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa B7 B8 C4 Elaboración dun producto audiovisual de ficción 20
Obradoiro C1 C2 C3 Realizaranse diferentes análisis de películas e series. 10
Proba mixta A2 A8 A12 B8 Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Brunetta, G. P. (2012). Historia mundial del cine. Akal
Grove, Elliot (2010). 130 proyectos de iniciación al rodaje de películas, del guión a la posproducción. Blume
Bordwell, David y Thompson, Kristin (2002). El arte cinematográfico. Paidós
García Fernández, E. (2011). Historia del cine. Fragua
Canet, f. y P´rosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos. Síntesis
AAVV (2000-2014). Obras audiovisuales varias.
Poveda, M.A. (2015). Producción de Ficción. Fragua
Poveda, M.A. (2013). Produccón de ficción en cine y televisión. edición personal
Barroso García, Jaime (2002). Realización de los géneros televisivos. Síntesis
Castillo, José María (2013). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid

Bibliografía complementaria Linda Seger,Edward J. Whetmore (2004). Como se hace una película. Ma Non Troppo
Milerson, Gerald (2001). Realización y producción en televisión. IORTV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia da radiotelevisión e do multimedia/616G01002
Historia do cine e da animación/616G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías