Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B1 |
Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo) |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer dinámicas de escrita creativa.
|
A1 A2 A7 A8 A12
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Coñecer as ferramentas de traballo necesarias para o desenvolvemento de guións. |
A1 A2 A12
|
B2 B4
|
C1
|
Manexo das técnicas e estruturas narrativas necesarias para realizar un produto atractivo para o espectador. |
A1 A2 A7 A12
|
B2 B4 B9
|
C1
|
Desenvolver a capacidade de visualización que require a escrita audiovisual |
A2 A12
|
B2
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. O oficio de contar historias |
O traballo de guionista
Escribir para un guion audiovisual |
O guion |
Fases na elaboración dun guion. Dende a idea á elaboración do guion literario e técnico
A estrutura. Estratexias de interese |
O guion seriado |
Escritura episódica e serial |
O guión interactivo |
O guión de videoxogos e outros formatos interactivos |
Outros tipos de guion |
Guion de documentais
Guion de programas, etc. |
O guion adaptado |
A adaptación como unha nova creación. Exemplos de adaptacións da novela ao cinema e videoxogos, de cinema ou series a videoxogos, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A7 A8 A12 B2 B4 B6 B8 C1 C2 C3 |
28 |
44 |
72 |
Proba mixta |
A7 A12 B1 B2 B3 |
8 |
56 |
64 |
Sesión maxistral |
B7 B9 C1 C3 C4 |
12 |
0 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Proba mixta |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O profesor resolverá dúbidas do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 A12 B1 B2 B3 |
Proba que pode integrar distintos tipos de exercicios: probas de ensaio, preguntas cortas, probas obxectivas, etc.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Se recomienda que el alumno consulte periódicamente la plataforma moodle donde se colgarán avisos, ejercicios y parte del material de estudio. Los ejercicios se entregarán exclusivamente a través de esta plataforma. Todo escrito o exposición oral tendrá que atenerse a los usos y normas en esta demarcación geográfica de la Real Academia Galega o de la Real Academia Española para que pueda ser correctamente entendido y en consecuencia evaluado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Syd Field (2002). Cómo mejorar un guión. Madrid. Plot ediciones
CHION, Michel (2009). Cómo se escribe un guión. Madrid. Cátedra
Comparato, Doc (2002). De la creación al guión. Madrid. IORTVE
Rabiger, Michael (2001). Dirección de documentales. Dirección de documentales
Daniel González (2011). Diseño de videojuegos. Da forma a tus sueños. Madrid. Ra-Ma
Mckee, Robert (2004). El guión. Barcelona. Alba Editorial
Bou Bouzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid. Anaya
Ríos San Martín, Manuel ( coordinador) (2012). El guión para series de televisión . Madrid : Instituto RTVE
Fernández Diez, Federico (2005). El libro del guión. Madrid. Díaz de Santos
Syd Field (2002). El libro del guión. fundamentos de la escritura de guiones.. Madrid. Plot ediciones
Syd Field (2002). El manual del guionista. Ejercicios e instrucciones para escribir un buen guión paso a paso. Madrid. Plot ediciones
Sánchez Escalonilla, Antonio (2014). Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona. Ariel
Bateman, Chris (ed.) (2007). Game writing. Narrative skills for videogames. Thompson
De la Cruz, Ángel (2016). La escalera de papel: los primeros pasos hacia el Goya. Ézaro ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
Diamante, Julio (2010). De la idea al film. Madrid. Catedra
Huet, Anne (). El guión. Barcelona. Paidos
Vanoye, Francis (1996). Guiones modelo y modelos de guión. Barcelona. Paidos
Vale, Eugene (2002). Técnicas del guión para cine y televisión . Barcelona. Gedisa
Marx, Christy (2007). Writing for Animation, Comics and Games. Focal Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se recomienda que el alumno consulte periódicamente la plataforma moodle donde se colgarán avisos, ejercicios y parte del material de estudio. |
|