Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Traballo fin de grao Código 620G01041
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Alsina Santasusana, Maria del Carmen
Arda Suarez, Antonio
Arias Rodríguez, Pablo
Arriaza Loureda, Rafael
Barral Lavandeira, Jose R.
Blanco Pereira, Eduardo
Bobo Arce, Marta
Camiña Fernandez, Francisco
Cardesin Villaverde, Jose Manuel
Carrera Lopez, Celso Carlos
Castillo Obeso, Maria del
Fernandez Del Olmo, Miguel Angel
Fernandez Romero, Juan Jose
Gambau i Pinasa, Vicente
Giraldez Garcia, Manuel Avelino
Gomez Varela, Joaquin
Gonzalez Valeiro, Miguel Angel
Hornillos Baz, Isidoro
Iglesias Soler, Eliseo
López Villar, Cristina
Martin Acero, Rafael
Montero Seoane, Antonio
Palacios Aguilar, Jose
Pombo Fernandez, Manuel Jose
Rivas Feal, Antonio
Saavedra Garcia, Miguel angel
Sanchez Molina, Jose Andres
Santiago Alonso, Miguel
Sierra Palmeiro, Elena
Toja Reboredo, Maria Belen
Torres Tobio, Gabriel
Tuimil Lopez, Jose Luis
Vales Vazquez, angel
Valverde Romera, Joaquina
Vazquez Lazo, Juan Carlos
Correo electrónico
m.alsina@udc.es
antonio.arda@udc.es
pablo.arias.rodriguez@udc.es
rafael.arriaza@udc.es
j.r.barral@udc.es
eduardo.blanco.pereira@udc.es
marta.bobo@udc.es
frco.camina@udc.es
jose.manuel.cardesin@udc.es
celso.carrera@udc.es
maria.castillo@udc.es
miguel.delolmo@udc.es
juan.jose.fernandez@udc.es
vicente.gambau@udc.es
manuel.avelino.giraldez.garcia@udc.es
joaquin.gomez.varela@udc.es
miguel.gonzalez.valeiro@udc.es
isidoro.baz@udc.es
eliseo.iglesias.soler@udc.es
cristina.lopezv@udc.es
rafael.martin@udc.es
antonio.montero.seoane@udc.es
jose.palacios@udc.es
manuel.pombo@udc.es
antonio.rivas@udc.es
miguel.saavedra@udc.es
jose.andres.sanchez.molina@udc.es
miguel.santiago@udc.es
elena.sierra@udc.es
belen.toja@udc.es
gabriel.torres@udc.es
jose.luis.tuimil@udc.es
angel.vales@udc.es
joaquina.valverde@udc.es
juan.lazo@udc.es
Web
Descrición xeral Realización dun traballo orientado á avaliación das competencias adquiridas no Grao.
O programa desenvolvido da materia atópase na plataforma Moodle e na web da Facultade

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender as posibles aplicacións do método científico aos diversos ámbitos das ciencias da actividade física e do deporte: deseño metodolóxico, rexistros, bases de datos e análise estatística. A35
A36
B2
B4
B7
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C6
C8
Comprender problemas substanciais das ciencias da actividade física e o deporte e propor hipótese para deseñar a estratexia empírica para a súa demostración teórica, que levaría á mellor resolución dos problemas identificados. A1
A2
A3
A4
A35
A36
B1
B2
B7
B9
B10
B11
B13
C1
C2
C3
C5
C6
C8
Saber interpretar e utilizar a terminoloxía específica en lingua inglesa relacionada coa tecnoloxía, a información e a estatística aplicada á actividade física e o deporte: táboas de datos, gráficas, diagramas, procedementos, protocolos... A35
A36
B1
B7
B9
B10
B13
C2
C3
C8
Dotar ao alumno de mecanismos de control sobre a calidade da súa intervención profesiona A12
A19
A34
B1
B3
B4
B6
B8
B9
C1
C6
C7
C8
Coñecer e aplicar as novas tecnoloxías de obtención de rexistros e de procesamento da información e da imaxe á actividade física e ao deporte: formular proxectos que integren as diversas operacións A35
A36
B10
B13
C3
C6
C8
Aplicar a situacións profesións reais que fagan conscientes ao alumno dos seus puntos fortes e débiles para recoñecer e mellorar as súas propias aptitudes, actitudes e competencias persoais así como reorganizar marcos de referencia que lle sirvan para entender mellor os conceptos e contidos estudados durante a carreira A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B11
B12
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
C4
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
Síntese valorativa Elaborar unha síntese valorativa das competencias adquiridas necesitadas (educación formal, non formal e informal) para a realización do TFG:
a. a forma e momento en que foi adquirindo as competencias do grao e
b. a relación entre as competencias adquiridas e as necesidades formativas que considera ter despois deste traballo
Traballo de investigación, revisión bibliográfica ou proxecto de intervención O alumno deberá entregar o impreso de solicitude de asignación tema e de supervisor (Anexo I) na data establecida no programa (apartado de Desenvolvemento e Avaliación) e nel debe figurar o título do tema seleccionado.
As posibilidades que se contemplan son as seguintes:
1º.- Desenvolvemento dunha investigación que pode ou non estar relacionada co Practicum realizado.
2ª Desenvolvemento dunha revisión bibliográfica comentada sobre un tema concreto que pode ou non estar relacionada co Practicum realizado.
3º.- Desenvolvemento dun proxecto de intervención que inclúa criterios de avaliación da eficacia do mesmo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A4 A5 A6 A11 A35 A36 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 30 35
Traballos tutelados A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 100 110
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
Para a realización do traballo fin de grao, o alumno contará cun profesor da Facultad de Ciencias do Deporte e a Educación Física que exercerá tarefas de orientación. Este profesor, siempre que sexa posible, coincidirá co profesor supervisor do alumno durante o Practicum.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consultar apartado de observaciones donde se desenvolvea todo o proceso de avaliación 100
 
Observacións avaliación

O regulamento completo do TFG debe consultarse xa que completa a información establecida nesta guía,a tópase en MOODLE e na web da Facultade

Nas datas establecidas (Anexo II), o estudante debe entregar na secretaría académica do centro ou por correo electrónico (inef.tfg@udc.es), o impreso (Anexo III) no que indique o título final do TFG nos idiomas castelán, galego e inglés. Este considérase un paso previo, pero imprescindible para a entrega final do TFG.

Para esta entrega final, o estudante, unha vez autorizado polo seu director/a, deberá solicitar a defensa do mesmo a través da Secretaría Virtual do Estudante. 

Na data indicada para a entrega do TFG, presentará:

- O impreso de solicitude de defensa extraído da secretaría virtual do estudante 

- Catro exemplares en CD (un único documento que recolla todos os apartados do TFG) rotulado co nome completo do/da alumna/ou e o curso académico en que se entrega

O TFG terá unha extensión máxima de 70 páxinas (incluída a bibliografía), de acordo ao formato establecido no documento de avaliación do TFG publicado en Moodle.

Todos os exemplares entregaranse, persoalmente, na secretaría administrativa do centro nas datas e horas establecidas que se anexan a este documento (Anexo II).

Unha vez recibidos o TFG, o departamento establecerá a composición das comisións de avaliación e a distribución do alumnado en cada comisión de avaliación segundo os ámbitos de realización dos traballos. Ditas comisións estarán formadas por 3 membros do PDI da UDC, nas que un deles exercerá funcións de Presidenta/e, outro de secretaria/ou e o terceiro de vogal.

Estas comisións publicaranse no taboleiro de anuncios e o profesor coordinador do TFG subiraas a Moodle

Reuniranse o día que se estableza no calendario oficial de exames do centro sendo autónomas para avaliar os traballos. 

O estudante presentará publicamente e ante a comisión de avaliación o seu traballo durante 20 minutos e a partir dese momento deberá responder as cuestións que se lle expoñan.

As cualificacións deben axustarse aos seguintes valores:

 


































ASPECTOS A
AVALIAR



CRITERIOS
DE AVALIACIÓN



CALIFICACIÓNS



Cuestións formais



Criterios en documento Moodle



0-1 puntos



Análisis de competencias



Criterios en documento Moodle



0-2 puntos



Opción A:


Investigación



 


 


Criterios en documento Moodle



 


 


0-5 puntos



Opción B:


Revisión Bibliográfica



Opción C:


Proxecto de Intervención



Presentación



A criterio de la comisión evaluadora



0-2 puntos


Ao finalizar as defensas, o/o secretario/a de o tribunal entregará ao coordinador do TFG:

1. As cualificacións dos estudantes

2. Unha data comprendida no período de 4 a 8 días hábiles despois da celebración do acto de defensa pública por se algún estudante desexa revisar a súa cualificación.

O coordinador do TFG nas seguintes 72 horas publicaraas no taboleiro de anuncios do curso e na Plataforma Moodle. 

En caso de desacordo coa avaliación outorgada establécense 2 posibilidades non excluíntes:

1. Por medio do coordinador do TFG solicitarase unha reunión coa comisión evaluadora. A comisión de avaliación explicaralle os puntos fortes e débiles detectados no mesmo.

2. Posteriormente, o estudante poderá utilizar o seu dereito a reclamar por medio do procedemento oficial, de acordo ao establecido na Normativa Académica de avaliacións, de cualificacións e de reclamacións aprobada polo Consello de Goberno. Na oportunidade de xuño, se a reclamación é admitida a trámite, contemplarase unha data alternativa de entrega do TFG, se fose o caso, na oportunidade de xullo 

(https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf)


Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía será a correspondente as materias cursadas ao longo do grao

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O DESENVOLVEMENTO DA INFORMACION DESTA GUIA ENCÓNTRASE PUBLICADA A TRAVES DE MOODLE E DA WEB DA FACULTADE. SE ALGUÉN TEÑEN PROBLEMA DE ACCESO DEBE SOLICITALA AO RESPONSABLE DA MATERIA (maglez@udc.es). É IMPRESCINDIBLE  O COÑECEMENTO DESTA PARA CUMPRIR O REQUIRIDO E PODER PRESENTAR E SUPERAR O TRABALLO FIN DE GRAO



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías