Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A6 |
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. |
A7 |
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A8 |
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). |
A19 |
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A33 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
A36 |
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B8 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B14 |
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. |
A5 A6
|
|
|
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A5 A7
|
|
|
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
|
A8
|
|
|
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
|
A19
|
|
|
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
|
A25
|
|
|
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
|
A26
|
|
|
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
|
A27
|
|
|
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
|
A33
|
|
|
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
|
A36
|
|
|
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
|
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
|
|
B2
|
|
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
|
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
|
|
B5
|
|
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
|
|
B8
|
|
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
|
|
B9
|
|
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
|
|
B10
|
|
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
|
|
B11
|
|
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
|
|
B12
|
|
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
|
|
B14
|
|
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
|
|
B19
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
|
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Presentación da materia |
0.1. Datos descritivos
0.2. Profesorado
0.3. Programa xeral da materia
0.4. Recursos
0.5. Avaliación
|
BLOQUE TEMÁTICO I: INTRODUCCIÓN O ESTUDO DO GOLF. Tema 1: Evolución histórica, regulamentaria e contextualización do Golf |
1.1. A historia do golf e a súa evolución.
1.2. Golf, ocio e negocio.
1.3. O campo de golf, o material de xogo e o reglamento.
|
BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema 1: Metodoloxía específica en Golf |
1.1. Iniciación ós exercicios de grip.
1.2. Iniciación ós exercicios de stand.
1.3. Iniciación ós exercicios de adress.
1.4. Iniciación ós exercicios de swing.
1.5. Iniciación ós exercicios de put.
1.6. Iniciación ós exercicios de chip.
|
BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema 2: Metodoloxía específica en Golf |
2.1. Iniciación ós exercicios de pitch.
2.2. Iniciación ós exercicios de bunker.
2.3. Iniciación ós exercicios de swing completo.
2.4. Iniciación os exercicios de ferros cortos
2.4. Iniciación os exercicios de ferros largos
2.4. Iniciación ós exercicios de maderas.
2.5. Iniciación ós exercicios de drive.
|
BLOQUE TEMÁTICO III: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema 1: Introducción o adestramento para o rendemento no Golf |
1.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
1.2. Consideracións básicas para o desenrolo das cualidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf.
1.3. Bases para a programación e planificación do adestramento do golf na etapa inicial deportiva
1.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos.
|
BLOQUE TEMÁTICO III: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema 2: Introducción o adestramento para o rendemento en Golf |
2.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
2.2. Consideracións básicas para o desenrolo das calidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf
2.3. Bases para a programación e planificación do adestramento en golf na etapa inicial deportiva
2.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 |
3 |
0 |
3 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A8 A19 A25 A26 |
18 |
36 |
54 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A7 A8 A19 A25 A26 A27 A33 A36 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B19 C3 C4 C7 |
6 |
18 |
24 |
Traballos tutelados |
A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 |
4 |
16 |
20 |
Práctica de actividade física |
A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 |
15 |
30 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba con cuestións de resposta breve, realizada ao remate da materia, na data de exame |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo no presencial relacionado cos contidos practicos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico. |
Sesión maxistral |
Impartición de contidos teóricos por parte do profesor |
Traballos tutelados |
Elaboración e entrega, por parte dos alumnos, dun traballo teórico-práctico consistente en analizar a ejecución técnica do golf |
Práctica de actividade física |
Realización por parte dos alumnos das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
Práctica de actividade física |
|
Descrición |
Asistencia a titorias individualizadas.
Asistencia a titorias colectivas.
Reunión cos profesores da materia para aclarar dúbidas sobre:
- Os contidos teórico-prácticos e as actividades adecuadas para a súa aprendizaxe.
- Fontes bibliográficas a consultar.
- A realización do traballo teórico-práctico colectivo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 |
Exame escrito puede tener los siguientes apartados:
1.- Preguntas (10 - 30) de resposta breve.
2.- Elaboración de una clase para la enseñanza o corrección de una técnica concreta de golf, con la progresión adecuada, en función de las circunstancias aportadas.
3.- Elaboración de una clase en progresión para la iniciación al golf, con la progresión adecuada en función de los datos aportados.
|
30 |
Traballos tutelados |
A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 |
Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Evaluación da técnica dos diferentes golpes de golf
2. Detección dos defectos principales
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos detectados
4. Aplicación práctica de dicho programa |
35 |
Práctica de actividade física |
A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 |
Asistencia e participación activa polo menos no 70% das sesións lectivas.
A non asistencia do 70% imposibilita para aprobar a asignatura. |
35 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura hay que aprobar todas e cada una de las metodoloxías expostas. Non se pode aprobar a asignatura con una das metodoloxías suspensas.
Os alumnos que cursen esta asignatura por primeira vez teñen a obriga de cumplir o 70% da asistencia para poder superar a mesma (tanto das clases teóricas como das prácticas). Aquelos alumnos que no cumplan este requisito obtendran o apto na asignatura cuando alcancen una calificación de 6,5 puntos ou superior.
Un alumno se considerara non presentado cando no cumpla os mínimos de asistencia exigidos.
As datas de entrega dos traballos será como plazo máximo o día do examen a o inicio do mesmo, tanto na primeira como na segunda oportunidade.
O examen se presentará a o alumno redactado no idioma da impartición da materia (esto e español). Si algún alumno desexa una copia en outro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo a o profesor coordinador una semana antes da data da realización.
Para aprobar a asignatura hay que aprobar todas e cada una de las metodoloxías expostas. Non se pode aprobar a asignatura con una das metodoloxías suspensas.
Os alumnos que cursen esta asignatura por primeira vez teñen a obriga de cumplir o 70% da asistencia para poder superar a mesma (tanto das clases teóricas como das prácticas). Aquelos alumnos que no cumplan este requisito obtendran o apto na asignatura cuando alcancen una calificación de 6,5 puntos ou superior.
Un alumno se considerara non presentado cando no cumpla os mínimos de asistencia exigidos.
As datas de entrega dos traballos será como plazo máximo o día do examen a o inicio do mesmo, tanto na primeira como na segunda oportunidade.
O examen se presentará a o alumno redactado no idioma da impartición da materia (esto e español). Si algún alumno desexa una copia en outro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo a o profesor coordinador una semana antes da data da realización.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Iniciación en deportes II (Golf) (optativa)/620G01317 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Aprendizaxe e control motor/620G01012 | Biomecánica do movemento humano/620G01014 | Fisioloxía do exercicio II/620G01025 |
|
Materias que continúan o temario |
Pedagoxía da actividade física e do deporte/620G01001 | Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Bases da educación física e deportiva/620G01004 | Psicoloxía da actividade física e do deporte/620G01011 |
|
|