Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A14 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B22 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reflexionar sobre a arquitectura da segunda metade do século XX, como ferramenta proxectual |
A1 A4 A9 A10 A14 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B15 B17 B18 B22 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O primer ciadrimestre da asignatura estará referido a cuestión da técnicae a arquitectura na segunda metade do século XX. Os temas, referidos á descrición inicial, serán facilitados có inicio das clases |
. |
O segundo cuadrimestre estará adicado a cuestión da arte como estratexia proxectual na arquitectura da contemporaneidade, de acordo co seguinte temario: |
1 Respuestas arquitectónicas a la crisis de la modernidad.
- Pensamiento y obra de P & A Smithson
- Complejidad y contradicción en arquitectura. R. Venturi, 1965
Análisis de obras de: P & A Smithson.
2 La última vanguardia: La Internacional Situacionista
- La sociedad del espectáculo, G. Debord, 1968
- La internacional situacionista, ...
Análisis de obras de: Constant, Cedric Price
3 Postestructuralismo y deconstrucción
- Arquitectura y límites (I, II y III), B. Tschumi, 1980-81
- Arquitectura y el problema de la figura retórica, P. Eisenman, 1987
Análisis de obras de: Gordon Matta-Clark, Daniel Libeskind, Peter Eisenman
4 Tipología, transformación, deformación
- Sobre la tipología arquitectónica, G. C. Argan, 1963
- Tipología y el método de diseño, A. Colquhoun, 1967
- La tercera tipología, A. Vidler, 1976
Análisis de obras de: Alvaro Siza
5 Teoría urbana después de la modernidad
- Ciudad Collage, C. Rowe y F. Koetter, 1975
- Aprendiendo de Las Vegas, R. Venturi y D. Scott Brown, 1968
- Hacia la ciudad contemporánea, R. Koolhaas, 1989
- Delirious New York, R. Koolhaas, 1978
- Beyond Delirious, R.Koolhaas, 1993
Análisis de obras de: Rem Koolhaas
6 La arquitectura ética
- The Architecture of Deceit, D. Ghirardo, 1984
- The Ethical Function of Architecture, K. Harries, 1975
- Design, Ecology, Ethics, and the Making of Things, W. McDonough, 1993.
Análisis de obras de: Lacaton & Vaasal
7 Fenomenología: significado y lugar
- Existence, Space and Architecture, C. Norberg-Schulz, 1971
- Genius Loci. Towards a Pheneomenology of Architecture, C. Norberg-Schulz, 1980
- On Reading Heidegger, K. Frampton, 1974
- The Geometry of Feeling: A Look at the Phenomenology of Architecture, J. Pallasmaa, 1986
Análisis de obras de: Peter Zumthor
8 Regionalismo crítico
- Prospects for a Critical Regionalism, K. Frampton, 1983
- Why Critical Regionalism Today?, A. Tzonis y L. Lefaivre, 1990
Análisis de obras de: Tadao Ando, Lina Bo Bardi
9 Feminismo, género y cuerpo
- Architecture from Without: Body, Logic and Sex, D.I. Agrest, 1988
- Visions’ Unfolding: Architecture in the Age of Electronic Media, P. Eisenman, 1992.
Análisis de obras de: Dan Graham, Diller & Scofidio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A4 A9 A10 A14 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B15 B17 B18 B22 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
3 |
144 |
147 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A asignatura está en extinción, polo que non se ofrecerá atención personalizada ao alumno, salvo as horas de tutoría asignadas e durante o desenrolo da proba. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A4 A9 A10 A14 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B15 B17 B18 B22 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Exame final referido ao programa. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A facilitar no Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
A facilitar vinculada ó desenrolo das clases. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución a Arquitectura/630011101 | Historia da Arte/630011202 | Historia da Arquitectura I/630011402 | Historia da Arquitectura II/630011406 | Teoría da Composición/630011507 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|