Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A6 |
PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A14 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A39 |
RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A56 |
BASES DE MECÁNICA XERAL: comprensión ou coñecemento dos principios da mecánica básica e aplicada, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais necesarios para entender as condicións de equilibrio dos edificios e obras civís e de urbanización. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B21 |
Intuición mecánica. |
B22 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B26 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar a análise gráfica como método para o coñecemento dos diferentes Sistemas Estruturais (S.E.), utilizando todo tipo de ferramentas desde a man alzada ata o debuxo por ordenador.
Utilizar el análisis gráfico como método para el conocimiento de los diferentes Sistemas Estructurales (S.E.) |
A1 A6 A9 A10 A14 A38 A42 A56
|
B1 B3 B5 B8 B11 B14 B18 B21 B24
|
C3 C7 C8
|
Comprensión da Xeometría subxacente na definición formal da arquitectura e do S.E. aplicado.
Comprensión de la Geometría subyacente en la definición formal de la arquitectura y del S.E. aplicado. |
A9 A10 A14 A37 A38 A40
|
B1 B2 B5 B8 B11 B14 B18 B22
|
C1 C3 C7
|
Adquirir destreza no manexo do debuxo asistido por ordenador en 3D como ferramenta durante o proceso proxectual e como instrumento de comunicación e representación.
Adquirir destreza en el manejo del dibujo asistido por ordenador en 3D como herramienta durante el proceso proyectual y como instrumento de comunicación y representación. |
A10 A14 A38 A39 A40
|
B1 B2 B4 B7 B8 B10 B13 B14
|
C1 C3 C6 C7
|
Comprender a relación entre o emprego dun S.E. concreto, o espazo xerado e o resultado formal último, aplicado á resolución de proxectos arquitectónicos.
Comprender la relación entre el empleo de un S.E. concreto, el espacio generado y el resultado formal último, aplicado a la resolución de proyectos arquitectónicos |
A1 A4 A6 A9 A10 A14 A34 A37 A38 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 B21 B22 B24 B26
|
C1 C3 C5 C6 C7
|
Análises de arquitecturas emblemáticas, construidas , proxectadas, ou simplemente imaxinadas, utilizando o *CAD-3D. Exposición ante compañeiros e profesores.
Análisis de arquitecturas paradigmáticas, construídas o simplemente proyectadas, utilizando el CAD-3D. Exposición ante compañeros y profesores. |
A6 A9 A10 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A56
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B17 B18 B21 B22 B26 B30
|
C1 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MODULO I. DEBUXO EN CAD 3D APLICADO Á REPRESENTACIÓN DOS SISTEMAS ESTRUCTURAIS (S.E.) |
|
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN DEBUXO EN CAD-3D |
1.1.- Ordes relacionadas con 3D |
TEMA 2.- DEBUXO CAD- 3D I |
2.1.-Sólidos 3D |
TEMA 3.- DEBUXO CAD- 3D II |
3.1.-Comandos de renderizado
3.2.- Espazo modelo, espazo papel.
|
MODULO II.- TEORIA E ANÁLISE GRÁFICA DOS SISTEMAS ESTRUTURAIS. APLICACIÓN PROYECTUAL. |
|
TEMA 4. - PLEGADURAS |
4.1. - Lineais
4.2. - Radiais
4.3. - Sobre superficies curvas
4.4. - Plegables
4.5. – Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 5. - SISTEMAS DE SIMPLE CURVATURA |
5.1. - Radiais
5.2. - Lineais
5.3. - Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 6. – SISTEMAS DE REVOLUCIÓN e TRASLACIÓN |
6.1. - Tóricas
6.2. - Esféricas
6.3. - Outras superficies
6.4. - Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 7. –SISTEMAS DE DOBRE CURVATURA E SIGNO CONTRARIO. |
7.1. – Cuádricas Regladas: Hiperboloide reglado e Paraboloide hiperbólico
7.2. – Conoides: xerales e de plano director
7.3. – Cilindroides: capialzado e corno vaca
7.4. - Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 8. – ESTRUTURAS RETICULADAS PLANAS |
8.1. - Redes de base cuadrangular
8.2. - Redes de base triangular
8.3. - Redes de base hexagonal
8.4.- Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 9. – ESTRUTURAS RETICULADAS ESPACIAIS |
9.1. - De simple curvatura
9.2. - De dobre curvatura
9.3. - Cúpulas xeodésicas
9.4. - Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 10. - ESTRUTURAS TRACCIONADAS |
10.1. - Superficies alabeadas sinxelas.
10.2. - Superficies onduladas
10.3. - Superficies entibadas
10.4. - Exemplos arquitetónicos |
TEMA 11. - ESTRUTURAS NEUMÁTICAS |
11.1. - Estructuras inflables a baixa presión
11.2. - Estructuras de paneis inflables
11.3. - Exemplos arquitectónicos
|
TEMA 12. - ESTRUTURAS VERTICALES |
12.1. - Concepto
12.2. - Tipoloxías principais
12.3. - Exemplos arquitectónicos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A4 |
0 |
40 |
40 |
Proba obxectiva |
A6 A9 A10 A14 A34 A37 A38 A39 B2 C8 |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
|
Proba obxectiva |
Se realizara una prueba escrita de una hora de duración, a final de curso sobre los contenidos teóricos desarrollados en las sesiones magistrales y en las exposiciones de los distintos grupos sobre la primera práctica tutelada. Se pretende obtener una nota individualizada del alumno que se compondrá con el resto de las notas de los tabajos realizados en grupo. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada.
A atención personalizada concrétase na corrección, análise presencial e seguimento pormenorizado do desenvolvemento do traballo individual e do grupo en canto ao contido da Práctica formulada, nas clases colectivas programadas.
Cando o alumno require información sobre ás súas actividades, traballos, probas..etc de cara a acadar os obxetivos da materia, esta facilitaraselle nas sesions de tutorías individuales programadas ó inicio do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A9 A10 A14 A34 A37 A38 A39 B2 C8 |
Se realizará una prueba escrita de una hora de duración, sobre los contenidos teóricos Se valorará la corrección, precisión y sintesis en las respuestas. La adecuación, calidad y claridad de los dibujos de apoyo. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A4 |
1.-Traballo de reconstrucción virtual dun edificio emblemático da Historia da Arquitectura, analisis xeométrico e estrutural do mesmo. Consensuado previamente cos profesores da materia.
2.-Traballo de carácter proxectual dunha arquitectura utilizando un ou varios dos sistemas estruturais dos contenidos teóricos da materia, analisis xeométrico e estrutural do mesmo. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para poder aprobar a materia a partires do curso 2014/2015 será necesario superar unha proba obxectiva e a entrega de dous traballos:
1.-Traballo de reconstrucción virtual dun edificio emblemático da Historia da Arquitectura, analisis xeométrico e estrutural do mesmo. Consensuado previamente cos profesores da materia.
2.-Traballo de carácter proxectual dunha arquitectura utilizando un ou varios dos sistemas estruturais dos contenidos teóricos da materia, analisis xeométrico e estrutural do mesmo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
OTTO, Frey (1979). Arquitectura adaptable. G.G.
JOEDICKE, Jürgen. (1967). Estructuras en voladizos y cubiertas.. México D.F. Hermes
TORROJA, Eduardo (1991). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid.C.S.I.C.
ENGEL, Heinrich. (1970). Sistemas de estructuras. Madrid.Blume
SCHOCK, Hans-Joachim (1997). SOFT SHELLS. Desing and Technology of Tensile Arquitecture. Birkhäser |
|
Bibliografía complementaria
|
WWW.textile-architecture.com (). .
WWW.arquitextil.net (). .
ARQUITEC. Y ESTETICAnº2 (1995). Acero y Cristal. Arquitec.grandes luces. Espiritu Nuevo
EEKHOUT, Mick (1989). Architecture in space strctures. Uitgeverij 010 Publishers
MONJO, J. (1991). Arquitectura textil. Madrid. COAM
HERZOG, Thomas. (1977). Construciones neumáticas. Barcelona. G.G.
ATERINI,A.,CORAZZI,R.,SACCARDI. (1990). Geometra e Structure. Aliena
QUARMBY, Arthur (1976). Materiales Plásticos y arquitectura experimental. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Gráfico/630011308 | Debuxo III/630011309 | Proxectos IV/630011401 | Proxectos V/630011501 | Proxectos de Estruturas II/630011602 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos IV/630011401 | Proxectos V/630011501 | Proxectos de Estruturas II/630011602 |
|
Materias que continúan o temario |
Xeometría Descritiva I/630011102 | Debuxo I/630011103 | Xeometría Descritiva II/630011108 | Debuxo II/630011206 | Proxecto de Estruturas I/630011307 | Historia da Arquitectura I/630011402 | Estruturas IV/630011504 |
|
|