Identifying Data 2016/17
Subject (*) Deseño de Sistemas Estruturais Code 630011605
Study programme
Arquitecto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
Fourth-Fifth Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinador
Castro García, Óscar
E-mail
oscar.castro@udc.es
Lecturers
Castro García, Óscar
E-mail
oscar.castro@udc.es
Web
General description ANÁLISE XEOMÉTRICO E ESTRUCTURAL DA ARQUITECTURA. AFONDAR NA RELACIÓN ENTRE A XEOMÉTRIA, SISTEMA ESTRUCTURAL E RESULTADO ARQUITECTÓNICO. GRAFIACIÓN ARQUITECTONICA AVANZADA, DEBUXO CON ORDENADOR EN 3D.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A6 PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A14 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A39 RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A56 BASES DE MECÁNICA XERAL: comprensión ou coñecemento dos principios da mecánica básica e aplicada, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais necesarios para entender as condicións de equilibrio dos edificios e obras civís e de urbanización.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B21 Intuición mecánica.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B26 Habilidades nas relacións interpersoais.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Utilizar a análise gráfica como método para o coñecemento dos diferentes Sistemas Estruturais (S.E.), utilizando todo tipo de ferramentas desde a man alzada ata o debuxo por ordenador. Utilizar el análisis gráfico como método para el conocimiento de los diferentes Sistemas Estructurales (S.E.) A1
A6
A9
A10
A14
A38
A42
A56
B1
B3
B5
B8
B11
B14
B18
B21
B24
C3
C7
C8
Comprensión da Xeometría subxacente na definición formal da arquitectura e do S.E. aplicado. Comprensión de la Geometría subyacente en la definición formal de la arquitectura y del S.E. aplicado. A9
A10
A14
A37
A38
A40
B1
B2
B5
B8
B11
B14
B18
B22
C1
C3
C7
Adquirir destreza no manexo do debuxo asistido por ordenador en 3D como ferramenta durante o proceso proxectual e como instrumento de comunicación e representación. Adquirir destreza en el manejo del dibujo asistido por ordenador en 3D como herramienta durante el proceso proyectual y como instrumento de comunicación y representación. A10
A14
A38
A39
A40
B1
B2
B4
B7
B8
B10
B13
B14
C1
C3
C6
C7
Comprender a relación entre o emprego dun S.E. concreto, o espazo xerado e o resultado formal último, aplicado á resolución de proxectos arquitectónicos. Comprender la relación entre el empleo de un S.E. concreto, el espacio generado y el resultado formal último, aplicado a la resolución de proyectos arquitectónicos A1
A4
A6
A9
A10
A14
A34
A37
A38
A40
A41
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B18
B21
B22
B24
B26
C1
C3
C5
C6
C7
Análises de arquitecturas emblemáticas, construidas , proxectadas, ou simplemente imaxinadas, utilizando o *CAD-3D. Exposición ante compañeiros e profesores. Análisis de arquitecturas paradigmáticas, construídas o simplemente proyectadas, utilizando el CAD-3D. Exposición ante compañeros y profesores. A6
A9
A10
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A56
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B10
B11
B17
B18
B21
B22
B26
B30
C1
C4
C5
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
MODULO I. DEBUXO EN CAD 3D APLICADO Á REPRESENTACIÓN DOS SISTEMAS ESTRUCTURAIS (S.E.)
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN DEBUXO EN CAD-3D 1.1.- Ordes relacionadas con 3D
TEMA 2.- DEBUXO CAD- 3D I 2.1.-Sólidos 3D
TEMA 3.- DEBUXO CAD- 3D II 3.1.-Comandos de renderizado
3.2.- Espazo modelo, espazo papel.
MODULO II.- TEORIA E ANÁLISE GRÁFICA DOS SISTEMAS ESTRUTURAIS. APLICACIÓN PROYECTUAL.
TEMA 4. - PLEGADURAS 4.1. - Lineais
4.2. - Radiais
4.3. - Sobre superficies curvas
4.4. - Plegables
4.5. – Exemplos arquitectónicos
TEMA 5. - SISTEMAS DE SIMPLE CURVATURA 5.1. - Radiais
5.2. - Lineais
5.3. - Exemplos arquitectónicos
TEMA 6. – SISTEMAS DE REVOLUCIÓN e TRASLACIÓN 6.1. - Tóricas
6.2. - Esféricas
6.3. - Outras superficies
6.4. - Exemplos arquitectónicos
TEMA 7. –SISTEMAS DE DOBRE CURVATURA E SIGNO CONTRARIO. 7.1. – Cuádricas Regladas: Hiperboloide reglado e Paraboloide hiperbólico
7.2. – Conoides: xerales e de plano director
7.3. – Cilindroides: capialzado e corno vaca
7.4. - Exemplos arquitectónicos
TEMA 8. – ESTRUTURAS RETICULADAS PLANAS 8.1. - Redes de base cuadrangular
8.2. - Redes de base triangular
8.3. - Redes de base hexagonal
8.4.- Exemplos arquitectónicos
TEMA 9. – ESTRUTURAS RETICULADAS ESPACIAIS 9.1. - De simple curvatura
9.2. - De dobre curvatura
9.3. - Cúpulas xeodésicas
9.4. - Exemplos arquitectónicos
TEMA 10. - ESTRUTURAS TRACCIONADAS 10.1. - Superficies alabeadas sinxelas.
10.2. - Superficies onduladas
10.3. - Superficies entibadas
10.4. - Exemplos arquitetónicos
TEMA 11. - ESTRUTURAS NEUMÁTICAS 11.1. - Estructuras inflables a baixa presión
11.2. - Estructuras de paneis inflables
11.3. - Exemplos arquitectónicos
TEMA 12. - ESTRUTURAS VERTICALES 12.1. - Concepto
12.2. - Tipoloxías principais
12.3. - Exemplos arquitectónicos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A4 0 40 40
Objective test A6 A9 A10 A14 A34 A37 A38 A39 B2 C8 1 5 6
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects
Objective test Se realizara una prueba escrita de una hora de duración, a final de curso sobre los contenidos teóricos desarrollados en las sesiones magistrales y en las exposiciones de los distintos grupos sobre la primera práctica tutelada. Se pretende obtener una nota individualizada del alumno que se compondrá con el resto de las notas de los tabajos realizados en grupo.

Personalized attention
Methodologies
Description
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada.

A atención personalizada concrétase na corrección, análise presencial e seguimento pormenorizado do desenvolvemento do traballo individual e do grupo en canto ao contido da Práctica formulada, nas clases colectivas programadas.

Cando o alumno require información sobre ás súas actividades, traballos, probas..etc de cara a acadar os obxetivos da materia, esta facilitaraselle nas sesions de tutorías individuales programadas ó inicio do curso.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 A9 A10 A14 A34 A37 A38 A39 B2 C8 Se realizará una prueba escrita de una hora de duración, sobre los contenidos teóricos Se valorará la corrección, precisión y sintesis en las respuestas. La adecuación, calidad y claridad de los dibujos de apoyo. 40
Supervised projects A1 A4 1.-Traballo de reconstrucción virtual dun edificio emblemático da Historia da Arquitectura, analisis xeométrico e estrutural do mesmo. Consensuado previamente cos profesores da materia.

2.-Traballo de carácter proxectual dunha arquitectura utilizando un ou varios dos sistemas estruturais dos contenidos teóricos da materia, analisis xeométrico e estrutural do mesmo.
60
 
Assessment comments
Para poder aprobar a materia a partires do curso 2014/2015 será necesario superar unha proba obxectiva e a entrega de dous traballos:
1.-Traballo de reconstrucción virtual dun edificio emblemático da Historia da Arquitectura, analisis xeométrico e estrutural do mesmo. Consensuado previamente cos profesores da materia.

2.-Traballo de carácter proxectual dunha arquitectura utilizando un ou varios dos sistemas estruturais dos contenidos teóricos da materia, analisis xeométrico e estrutural do mesmo.

Sources of information
Basic OTTO, Frey (1979). Arquitectura adaptable. G.G.
JOEDICKE, Jürgen. (1967). Estructuras en voladizos y cubiertas.. México D.F. Hermes
TORROJA, Eduardo (1991). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid.C.S.I.C.
ENGEL, Heinrich. (1970). Sistemas de estructuras. Madrid.Blume
SCHOCK, Hans-Joachim (1997). SOFT SHELLS. Desing and Technology of Tensile Arquitecture. Birkhäser

Complementary WWW.textile-architecture.com (). .
WWW.arquitextil.net (). .
ARQUITEC. Y ESTETICAnº2 (1995). Acero y Cristal. Arquitec.grandes luces. Espiritu Nuevo
EEKHOUT, Mick (1989). Architecture in space strctures. Uitgeverij 010 Publishers
MONJO, J. (1991). Arquitectura textil. Madrid. COAM
HERZOG, Thomas. (1977). Construciones neumáticas. Barcelona. G.G.
ATERINI,A.,CORAZZI,R.,SACCARDI. (1990). Geometra e Structure. Aliena
QUARMBY, Arthur (1976). Materiales Plásticos y arquitectura experimental.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Deseño Gráfico/630011308
Debuxo III/630011309
Proxectos IV/630011401
Proxectos V/630011501
Proxectos de Estruturas II/630011602

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Proxectos IV/630011401
Proxectos V/630011501
Proxectos de Estruturas II/630011602

Subjects that continue the syllabus
Xeometría Descritiva I/630011102
Debuxo I/630011103
Xeometría Descritiva II/630011108
Debuxo II/630011206
Proxecto de Estruturas I/630011307
Historia da Arquitectura I/630011402
Estruturas IV/630011504

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.