Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Topografía Código 630011611
Titulación
Arquitecto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Cuarto-Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Tarrio Carrodeguas, Santiago
Correo electrónico
santiago.tarrio@udc.es
Profesorado
Tarrio Carrodeguas, Santiago
Correo electrónico
santiago.tarrio@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á Topografía. Fotogrametría, técnicas, interpretación e representación.

En primeiro lugar o coñecemento da representación do terreo a través de métodos planimétricos e altimétricos, fundamentais dende o punto de vista da interpretación, sen deixar de lado a realización de representacións elementais e as súas aplicacións prácticas.

En segundo lugar, e como parte fundamental da materia, preténdese iniciar o alumno no coñecemento dos fundamentos da fotogrametría, tanto na fotografía aérea e a súa aplicación directa ao urbanismo como da fotogrametría aplicada ao levantamento arquitectónico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 INTERVENCIÓN NO PATARIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A16 PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A21 PROXECTO DE OBRA CIVIL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular e executar as solucións de obra civil asociadas á edificación e aos conxuntos urbanos, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A39 RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Visión espacial.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O coñecemento da representación do terreo a través de métodos planimétricos e altimétricos, fundamentais dende o punto de vista da interpretación, sen deixar de lado a realización de representacións elementais e as súas aplicacións prácticas. Aspectos relacionados con conceptos e técnicas propias da topografía aplicadas ao ámbito da edificación. A20
A21
A38
A50
B2
B3
B4
B5
B8
B12
B14
Conceptos e técnicas de fotogrametría e a súa aplicación directa ao urbanismo e ao levantamento arquitectónico. Aspectos relacionados con conceptos e técnicas propias da topografía aplicadas ao ámbito da edificación. A38
A39
B2
B3
B4
B8
B12
B18
Procedementos e técnicas para o levantamento gráfico da construción como parte fundamental do levantamento arquitectónico. A súa relación cos procesos arquitectónicos relacionados co patrimonio construído. A5
A10
A16
A38
A39
A40
B1
B2
B3
B4
B5
B11
B12
B14
B19

Contidos
Temas Subtemas
1. - INTRODUCCIÓN. CARTOGRAFIA Y FOTOGRAMETRIA
2. - EL TERRENO Y SU REPRESENTACIÓN
3. - INSTRUMENTOS TOPOGRAFICOS.
4. - METODOS PLANIMETRICOS
5. - METODOS ALTIMETRICOS
6. - LEVANTAMIENTO DE PLANOS TOPOGRAFICOS
7.- LEVANTAMIENTO TOPOGRÁFICO EN LA CONSTRUCCIÓN
8.- INSTRUMENTOS PARA LA FOTOGRAMETRIA.CAMARAS. RESTITUIDORES.
9.- LA FOTOINTERPRETACIÓN. IDENTIFICACIÓN E INTERPRETACIÓN
10.- LA FOTOGRAMETRIA ARQUITECTÓNICA. APLICACIONES INFORMÁTICAS.
11.- FASES DE UN LEVANTAMIENTO FOTOGRAMÉTRICO.
12.- EL PROCESO DE LA RESTITUCION. EJEMPLOS DE APLICACIÓN.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A5 A10 A16 A20 A21 A38 A39 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B14 B18 B19 0 108 108
Prácticas a través de TIC A5 A10 A16 A20 A21 A38 A39 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B14 B18 B19 0 40 40
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Aqueles nos que o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de valorar, responder, aplicar e experimentar os conceptos, técnicas e coñecementos teóricos.

Os traballos formúlanse cunha dedicación de traballo persoal. Nuns casos tratásese de traballos a realizar individualmente e noutros en grupo se o número de matriculados o permite.

Elíxense para o desenvolvemento destas prácticas gráficas, modelos do territorio e de arquitecturas do patrimonio construído de escala, dimensións e características adecuados, co obxecto de que o alumno vaia aplicando os conceptos e técnicas da topografía.
Prácticas a través de TIC Trátase de prácticas gráficas a desenvolver de modo autónomo, nas que se utilizarán aplicacións informáticas de debuxo asistido por ordenador (CAD) relacionadas coa topografía, a arquitectura e o urbanismo. Serán a base para a súa posterior utilización nos traballos tutelados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
A materia concíbese eminentemente como experimental-práctica. O proceso de aprendizaxe do alumno baséase fundamentalmente na realización de traballos tutelados que desenvolve individualmente ou en grupos dun máximo de catro alumnos. As sesións de tutoría son a base dos traballos que o alumno realizará durante o curso. A aclaración de dúbidas, a ampliación de información sobre aspectos de interese do alumno e relacionado cos contidos teóricos e o seu desenvolvemento practico nos traballos tutelados serán as tarefas a realizar na atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A5 A10 A16 A20 A21 A38 A39 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B14 B18 B19 Valoración del resultado final de la práctica desde su desarrollo a través de la utilización de TIC. 30
Traballos tutelados A5 A10 A16 A20 A21 A38 A39 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B14 B18 B19 Evaluación continua de los trabajos y su resultado final. 70
 
Observacións avaliación

Aqueles alumnos que non sigan a avaliación continua, que se realizará ao longo do curso nas sesións de titorías, e non entreguen os traballos prácticos propostos terán cualificación de non presentado á materia.


Fontes de información
Bibliografía básica CRAMER, Johannes (1986). Construcción. Levantamiento topográfico en la construcción. Barcelona. GG
SAINT AUBIN, Jean-Paul (1992). Le relevé et la representation de l´arquitecture. Paris.
OJEA RUIZ, J. L. (). Métodos topográficos..
BANEVIDES LÓPEZ, J. A. y MORENO GARZÓN, I. (1984). Topografia aplicada a la construcción y replanteo de obras. Granada. C.O.A.A.T.
CORRAL, Ignacio (2001). Topografía de obras.. Barcelona. Ediciones UPC
DOMINGUEZ GARCIA-TEJERO, F. (1991). Topografía general y aplicada.. Madrid. DOSSAT
XIQUÉS LLITJÓS, J. y XIQUÉS TRIQUELL, J. (1996). Topografía y replantejaments I. Barcelona. Ediciones UPC
XIQUÉS LLITJÓS, J. y XIQUÉS TRIQUELL, J (1997). Topografía y replantejaments II. Barcelona. Ediciones UPC
WOLF, P. R. y BRINKER, R. C. (1998). Topografía.. Bogota. Alfaomega
CHUECA PAZOS, M. (). Topografía.. DOSSAT

Bibliografía complementaria (). .
LORENZO MARÍNEZ, Ramón M. (2004). Cartografía urbanismo y desarrollo inmobiliario. Madrid. Dossat
MARTIN ASIN, Fernando (1990). Geodesia y cartografía matemática. Madrid. Paraninfo
CHITHAM, Robert (1982). La arquitectura histórica acotada y dibujada. Mexico. GG


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Urbanística II/630011305
Urbanística III/630011405
Restauración/630011506
Planeamento Urbanístico II/630011508

Materias que continúan o temario
Xeometría Descritiva I/630011102
Debuxo I/630011103
Xeometría Descritiva II/630011108
Debuxo II/630011206

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías