Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Proxectos Avanzados Código 630519005
Titulación
Mestrado Universitario en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinación
Crespo Gonzalez, Cristobal
Correo electrónico
cristobal.crespo@udc.es
Profesorado
Blanco Guerra, Fernando
Casares Gallego, Amparo
Crespo Gonzalez, Cristobal
Fernández-Albalat Ruiz, Andrés
Martínez González, Carlos
Meijide Tomas, Jorge Vicente
Prieto López, Juan Ignacio
Vidal Pérez, Francisco José
Correo electrónico
f.blanco@udc.es
amparo.casares@udc.es
cristobal.crespo@udc.es
andres.fernandez-albalat@udc.es
c.martinez.gonzalez@udc.es
jorge.meijide@udc.es
juan.prieto1@udc.es
francisco.vidal@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura PROYECTOS AVANZADOS DE ARQUITECTURA tiene un enfoque eminentemente práctico, analítico y profesional. Consistirá en el análisis de proyectos complejos, en cuanto a su escala, función, condiciones de uso, materiales empleados y nuevas tecnologías.
Los proyectos a analizar serán elegidos cada Curso Académico en consonancia con los propuestos por los diversos Talleres de PFC en torno a una temática coincidente, de manera que los alumnos puedan enfrentarse al Proyecto con mayor solvencia técnica y proyectual.
Se contará con la participación de arquitectos que explicarán sus propias obras, y con visitas a aquéllas que se consideren más accesibles y adecuadas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T)
A6 Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T)
A7 Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T)
A8 Aptitude para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T)
A9 Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T)
A10 Aptitude para exercer a crítica arquitectónica.
A12 Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T)
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción.
B7 Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción.
B8 Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AM5
AM6
AM8
AM10
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM4
CM6
CM8
BM1
CM3
CM5
CM7
AM9
AM12
BM8
AM6
AM8
AM9
AM7
AM9
AM12
BM6
BM7
BM8
CM4
AM7

Contidos
Temas Subtemas
APLICACIONES METODOLÓXICAS E INSTRUMENTALES AO PROXECTO Ferramentas conceptuais: Filosofía e idea do Proxecto, tempo e historia. Contexto.
Ferramentas metodolóxicas: Organigrama, diagrama, modelo, maqueta e deseño. Función, forma, tectónica.
CIDADE, ARQUITECTURA, TERRITORIO E PAISAXE Entorno físico e contexto social.
Ideas de tecido, conciencia de ocupación do plano: fitos, trazas, eixes, áreas, restos.
O edificio público con hábitat privado: os séus límites.
O contorno urbanizado: límites e transición. Accesibilidade, evacuación, normativas, planeamiento.
SERIE, MÓDULO E PREFABRICACIÓN Trazas e retículas.
Escala múltiple.
Fractales.
ESIXENCIAS FUNCIONAIS COMPLEXAS NO PROXECTO ARQUITECTÓNICO Desenvolvemento de programas funcionais complexos, resolución proyectual de lugares conflitivos ou inacabados, estudos de participación para a cohesión cidade - núcleo - edificio - cidadanía...

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A5 B6 C1 C3 C6 4 10 14
Análise de fontes documentais B3 C6 0 15 15
Discusión dirixida A6 A10 B4 10 0 10
Aprendizaxe colaborativa B1 B2 B5 10 20 30
Obradoiro A7 A8 A9 A12 B7 B8 C4 C5 C7 C8 10 40 50
Sesión maxistral B2 B6 C4 15 0 15
Traballos tutelados A5 A6 A7 A8 A9 A10 12 24 36
Portafolios do alumno B5 B7 C1 C3 C8 5 30 35
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de
conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los conocimientos previos.
Análise de fontes documentais Técnica metodológica que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportajes documentales o películas, noticias de actualidad, paneles gráficos, fotografías, biografías, artículos, revistas, planos históricos y actuales, textos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades específicamente diseñadas para el análisis de los mismos. Se puede emplear como introducción general a un tema, como instrumento de aplicación de estudio de casos, para la explicación de procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos en la que los miembros de un grupo discuten de forma libre, informal y espontánea sobre un tema, aunque poden estar coordinados por un moderador.
Aprendizaxe colaborativa A aprendizaxe colaborativa xérase a partir da combinación dunha serie de principios como: a articulación, o conflito e a co-construción.
Baséase en chegar ao consenso a través da cooperación entre os membros do grupo. Outra premisa esencial desta aprendizaxe é a vontade de facer ou actividade directa de cada membro do grupo, o cal é fundamental porque a aprendizaxe colaborativa baséase na actividade de cada un dos membros. É, en primeira instancia, aprendizaxe activa que se desenvolve nunha colectividade non competitiva, na cal todos os membros do grupo colaboran na construción do coñecemento e contribúen á aprendizaxe de todos.
Obradoiro de arquitectura: Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en los que se introducen conocimientos de diversas materias, siempre alrededor de un proyecto arquitectónico, dónde se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través de la que el alumnado desarrolla tareas prácticas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado de las materias implicadas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas
dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La sesión magistral es también conocida como conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje de "cómo hacer las cosas". Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad de su propio aprendizaje.
Portafolios do alumno O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.

Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Obradoiro
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Descrición
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver, a través dos profesores do grupo ao que fose asignado. No Taller terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.

O traballo do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B5 B7 C1 C3 C8 O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.

Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
50
Traballos tutelados A5 A6 A7 A8 A9 A10 Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje de "cómo hacer las cosas". Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad de su propio aprendizaje. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Crítica Arquitectónica/630519004
Instrumentos de Intervención Urbanística/630519006

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Mestrado/630519007

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías