Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Avaliación Enerxética na Rehabilitación Código 630567112
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Coordinación
Pintos Pena, Santiago
Correo electrónico
santiago.pintos.pena@udc.es
Profesorado
Pintos Pena, Santiago
Correo electrónico
santiago.pintos.pena@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura aportará coñecementos de análise enerxético e para a toma de decisións construtivas e instalacións encamiñadas á mellora da demanda e consumo.
Para ilo analízanse as caracterñisticas de edificacións,, clima, confort térmico, evaluación enerxética e certificación.
Complétase co aprendizaxe de ferramentas informáticas para evaluación e para a proposta de solucións construtivas de arquitectura pasiva.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A9 E09 - Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos.
A10 E10 - Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C3 T03 - Comunicación oral e escrita
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C8 T08 - Aprendizaxe autónoma
C9 T09 - Creatividade
C11 T11 - Visión espacial
C14 T14 - Sensibilidade estética

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP4
AP10
AP9
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11
CP14

Contidos
Temas Subtemas
1 Introducción. 1.1 Contexto inmobiliario y marco normativo.
1.2 Clima.
1.3 Consideraciones previas.
1.4 Conceptos.
1.5 Confort, demanda y consumo energético.
1.6 Sostenibilidad medioambiental.
2 Arquitectura pasiva. 2 Arquitectura pasiva.
3.Metodología. 3.1 Análisis.
3.2 Evaluación energética teórica y estadística.
3.3 Valoración y optimización.
3.4 Herramientas informáticas de cálculo.
3.5 Certificación energética.
3.6 Rehabilitación energética pasiva.
3.7 Soluciones constructivas y valoración.
3.8 Proyecto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A9 A10 B1 B2 B5 C1 C4 18 23 41
Traballos tutelados A4 A9 A10 B2 B3 B4 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C14 3 30 33
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”.
Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje y en el seguimiento de ese aprendizaje por parte del profesor-tutor.

El trabajo tutelado versará sobre contenidos directos de la materia o que resulten afines a juicio del profesor. El trabajo podrá plantearse como trabajo único e independiente o, preferiblemente, podrá formar parte del Trabajo Fin de Máster, como ocurre con el resto de las materias del Área de Construcción.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A9 A10 B1 B2 B5 C1 C4 A asistencia ás clases expositivas é obligatoria para proceder á evaluación do alumno. Asistencia mínima do 80%. 30
Traballos tutelados A4 A9 A10 B2 B3 B4 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C14 A descrición concreta da metodoloxía pódese ollar no "paso 5: Metodoloxías" 70
 
Observacións avaliación

A asignatura se diseña cun sistema de evaluación continua, polo que é importante a asistencia do alumno nas actividades propostas. 

Este tipo de evaluación desenvólvese col apoio persoal dos profesores, con particular relevancia do traballo tutelado.


Fontes de información
Bibliografía básica

Material docente elaborado, no seu caso, polo profesor da materia e dispoñible na plataforma Moodle.

CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION DB HE

CEE. Directiva 89/106 y Documentos interpretativos (DOCE 28.0.94)

CEE dIRECTIVA Eficiencia energetica

ANDER GREGG Daylighting Performance and Design. Van Nostrand Reinhold, 1995

BANNON HARWOOD BARBARA The Healing House Hay House, 1997

BEDOYAC. y NEILAJ. Acondicionamiento y energía solar en arquitectura .COAM, Madrid 1986.

BERNIER J. La pompe de chaleur(I y II). PYCEdition, Paris 1979 y 1981.

CATALANA DE GAS Y ELECTRICIDAD.Aplicaciones de la cogeneración y bomba de calor a gas. INDEX, Madrid 1985

CHRISTIAN SCHITTICH, Solar Architecture.Strategies,visions,concepts.2003

COUILLARD y BOUIGER. Chauffage,ventilation,climatisation.Economiesd'energie.Energie solaire.Pompe àchaleur.Eyrolles, París1981.

CROWTHER RICHARD L Affordable Passive Solar Homes SciTech, 1984

DE CUSA RAMOS J. Energía solar para viviendas.CEAC, Barcelona 1988

Directica comunitaria 31/2010 ( edificios de energia casi nula)

DUMONR. y CHRYSOSTOME G. Las bombas de calor.Toray-Mason, Barcelona 1981.

Guias técicas del IDAE sobre eficciencia energética (www.idae.es)

Guzowski M.; Energia Cero.Estetica y tecnologia con estrategias y dispositivos de ahorro y generacion de nenergia alternativos.Blume, 2010

HART ERIC Compact Home Plans for Straw Bale and Super-insulated Construction Com Eco Design Network, 1997

IDAE-FEDER. Manual de energía solar térmica. Madrid 1991.

RELA DECCRETO 47/2007 DE EFICIENCIA ENERGETICA

REGLAMENTO DE INSTALACIONES TÉRMICAS EN EDIFICIOS E INSTRUCCIONES COMPLEMENTARIAS. 2007

VARIOS AUTORES Aplicaciones de la cogeneración y bomba de calor agas. Index, Barcelona 1985.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías