Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A50 |
MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B28 |
Comprensión numérica. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar nas técnicas de toma de datos e restitución para o levantamento gráfico-arquitectónico mediante procedementos tradicionais |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B13 B14 B18 B24 B28
|
C3 C7
|
Adquisición de coñecementos e destrezas básicas para o manexo das novas ferramentas dixitais para a realización de levantamentos gráfico-arquitectónicos, técnicas de captura e de restitución. |
A10 A38 A40 A50
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B24 B28
|
C3 C5 C6 C7
|
Coñecemento dos últimos equipos e instrumentos incorporados ao mercado e utilizados na captura de datos, medidores laser 2D e 3 D, estacións totais, laser escáner 3D. |
A10 A38 A40
|
B1 B5 B11 B12 B13 B14 B24 B28
|
C3
|
Desenvolvemento da capacidade de integración de diferentes técnicas de captura de datos no proxecto e levantamento gráfico-arquitectónico. |
A10 A38 A40
|
B1 B2 B4 B8 B11 B24
|
C3
|
Desenvolvemento do concepto de levantamento arquitectónico como a primeira forma do coñecemento da arquitectura do patrimonio, as súas características métrico dimensionais, a súa complexidade histórica, as súas características estruturais e construtivas ademais das súas características formais e funcionais. |
A10 A38 A40 A50
|
B8 B10 B11 B12 B14 B17 B24
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- INTRODUCIÓN.
TEMA 1.- CONCEPTO DE XEOMETRÍA DESCRITIVA. |
1.1.- Obxectivos da Xeometría Descritiva
1.2.- Concepto de Proxección. Clasificación e propiedades
1.3.- Concepto de biunivocidad. Os sistemas de representación. Clasificación.
1.4.- Elementos xeométricos no espazo.
1.5.- Notacións |
II.- PRINCIPAIS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: PROXECCIÓN PARALELA.
TEMA 2. - XENERALIDADES DO SISTEMA DIÉDRICO |
2.1.- Concepto do sistema.
2.2.- Sistema Europeo e Sistema Americano.
2.3.- Vistas auxiliares primarias.
- Plantas, Alzados e Seccións. |
TEMA 3.- SISTEMA DIÉDRICO. VISTAS AUXILIARES SECUNDARIAS |
3.1.- Cambio de plano vertical.
3.2.- Cambio de plano horizontal.
3.3.- Dobre cambio de plano.
|
TEMA 4. - XENERALIDADES DO SISTEMA ACOUTADO. REPRESENTACIÓN DO TERREO |
4.1.- Concepto do sistema
4.2.- Superficies topográficas. Curvas de nivel.
4.3.- Perfís e panoramas.
4.4.- Análise e interpretación de superficies topográficas |
TEMA 5.- XENERALIDADES DO SISTEMA AXONOMÉTRICO |
5.1.- Concepto do sistema.
5.2.- Axonometría ortogonal.
5.3.- Axonometría oblicua.
5.4.- Principais axonometrías |
III.- DESENVOLVEMENTO CONXUNTO DOS SISTEMAS DE PROXECCIÓN PARALELA.
TEMA 6. - ELEMENTOS XEOMÉTRICOS FUNDAMENTAIS |
6.1.- Representación da recta e o plano.
-Diferentes posicións.
6.2.- Rectas principais do plano.
-Recta horizontal.
-Recta de máxima pendente.
6.3.- Relacións entre recta e plano: intersección e paralelismo.
6.4.- Relaciones entre planos: intersección e aralelismo.
6.5.- Condición xeral perpendicularidad.
|
TEMA 7.- RESOLUCIÓN DE CUBERTAS. |
7.1.- Faldróns con pendentes iguais.
7.2.- Faldróns con pendentes distintas.
7.3.- Alzados |
TEMA 8. - VERDADEIRAS MAGNITUDES E FIGURAS PLANAS |
8.1.- Verdadeiras magnitudes:
- Por cambios de plano.
- Por xiro ou abatemento.
- Procedementos mixtos.
8.2.- Representación de figuras planas |
IV.- PERSPECTIVA LINEAL.
TEMA 9. -XENERALIDADES DA PERSPECTIVA LINEAL |
9.1.- Concepto de Perspectiva Lineal.
9.2.- Representación da recta. Punto de fuga.
9.3.- Representación do plano.
9.4.- Clasificación das perspectivas lineais.
- Pola posición do plano do cadro.
- Pola posición do punto de vista. |
TEMA 10. - MÉTODOS CLÁSICOS DA PERSPECTIVA. RAIOS VISUAIS |
10.1.- Perspectiva lineal central.
10.2.- Perspectiva lineal oblicua.
10.3.- Percepción visual e representación.
10.4.- Diagramas de deformación.
10.5.- Posición relativa dos elementos en perspectiva.
- Influencia do ángulo visual.
- Influencia do punto de vista. |
TEMA 11.- MEDICIÓN DIRECTA EN PERSPECTIVA. PUNTOS DE MEDICIÓN |
11.1.- Concepto.
11.2.- Perspectiva central.
11.3.- Perspectiva oblicua.
|
V.- INTRODUCCION ÁS SOMBRAS
TEMA 12. - ELEMENTOS DE TEORIA DE SOMBRAS |
12.1.- Asoleo xeométrico.
12.2.- Sombra de puntos e segmentos verticais.
12.3.- Sombra de segmentos calquera.
12.4.- Contraproxección.
12.5.- Sombras de liñas curvas |
TEMA 13.- SOMBRAS EN PERSPECTIVA LINEAL. |
13.1.- Luz solar paralela ao plano do cadro.
13.2.- Luz solar oblicua ao plano do cadro.
- Sol detrás do observador.
- Sol diante do observador |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A10 A38 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B24 B28 C3 C5 C6 C7 |
4 |
136 |
140 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Se realizará una prueba final para todos los alumnos. Podrá constar de contenidos de caracter teórico y práctico.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A10 A38 A40 A50 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B24 B28 C3 C5 C6 C7 |
Poderá constar de práctica gráfica e contidos teóricos.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-FRANCO TABOADA, J. A., Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 1. Fundamentos, Andavira, 2011. -FRANCO TABOADA, J. A., Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 2. Geometría de la Forma Arquitectónica, Andavira, 2012. -BARTSCHI, W., El estudio de las sombras en perspectiva, Barcelona, Gustavo Gili, 1980, Libro, -GHEORGHIU Y DRAGOMIR., “Geometry Of Estructural Forms ”, London : Applied Science Publishers, cop. , 1978, Libro, -SANCHEZ GALLEGO, J. A., Geometría Descriptiva. Sistemas de Proyección Cilíndrica, Barcelona, Ediciones U.P.C., 1993, Libro, -SCHAARWACHTER,G., Perspectiva para arquitectos, México, Gustavo Gili, 1983, Libro, -SIMONE de, L., Spazio prospettico, Roma, Bonacci, 1976, Libro, -VILLANUEVA BARTRINA, L., Perspectiva lineal. Su relación con la fotografía, Barcelona, Ediciones U.P.C., 1996, Libro, |
Bibliografía complementaria
|
|
-FORSETH, K., Gráficos para arquitectos, Barcelona, Gustavo Gili, 1981, Libro. -FRANCO TABOADA, J. A., El dibujo, forma esencial del pensamiento arquitectónico, A Coruña, Universidade, 1990, Libro. -VERO, R., El modo de entender la perspectiva. Barcelona, Gustavo Gili. 1981, libro. -WAY, M., La perspectiva en el dibujo, Barcelona, Omega, 1991, libro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 1/630G01001 | Debuxo de Arquitectura/630G01002 |
|
Materias que continúan o temario |
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Xeometrías complexas en Arquitectura/630G01052 |
|
Observacións |
Considérase fundamental para a comprensión da materia que o alumno teña unha boa formación na materia de Debuxo Técnico de Bacharelato. |
|