Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A13 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Learn how to learn |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B22 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B23 |
Capacidade de xestión da información. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Introducir al alumno en la arquitectura despertando o acrecentando su interés por ella y por su razón de ser. |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Aproximarse a la arquitectura desde la teoría, el pensamiento y el magisterio. |
A1 A9 A34 A35 A36 A41 A42 A44 A45
|
B1 B3 B4 B6 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Introducción a la historia de la arquitectura y al proceso proyectivo de sus edificios emblemáticos |
A1 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B8 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Conocer e introducirse en el territorio de la arquitectura como un amplio campo que va de la ciudad al diseño elemental. |
A1 A4 A9 A10 A34 A35 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B6 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Fomentar la capacidad analítica, el sentido crítico y el desarrollo lógico del alumno en el campo de la arquitectura. Saber ver la arquitectura. Saber pensar la arquitectura. |
A1 A9 A34 A35 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B4 B5 B6 B11 B18 B22 B23 B24 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. THE IDEA OF ARCHITECTURE |
01. PRESENTATION. APPROACH TO THE IDEA OF ARCHITECTURE (I)
02. DEFINITIONS OF ARCHITECTURE
03. KNOWLEDGE OF ARCHITECTURE
04. TERRITORY AND SCALES OF ARCHITECTURE |
II. ARCHITECTURE AND HISTORY |
05. ORIGINS AND LIMITS OF ARCHITECTURE
06. THE ARCHITECTURE OF CLASSICAL PERIOD
07. THE ARCHITECTURE OF MIDDLE AGE
08. THE ARCHITECTURE OF HUMANISM
09. THE ARCHITECTURE OF THE INDUSTRIAL REVOLUTION
10. THE ARCHITECTURE OF THE MODERN MOVEMENT (I)
11. THE ARCHITECTURE OF THE MODERN MOVEMENT (II) |
III. THE ARCHITECTURAL PROJECT |
12. ARCHITECTURE AND PROJECT
13. ARCHITECTURE AND MEANING
14. ARCHITECTURE AND SHAPE
15. ARCHITECTURE AND CONSTRUCTION |
IV. MASTERS AND ARCHITECTURE |
16. MASTERS OF ARCHITECTURE |
V. ARCHITECTURAL ANALISYS |
17. READING AN ARCHITECTURAL WORK (I)
18. READING AN ARCHITECTURAL WORK (II)
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
12 |
14 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
The lenght of the objective test will no exceed 2 hours. Questions will arise concerning the contents to be answered in a piece of paper both analytically and graphically |
Personalized attention |
|
Description |
As a complement of guided discussions and to promote the Group and autonomous learning for students, practical work of analytical and/or graphic in different formats under the supervision of teachers will be continously develop in small groups and/or individually. All of this under the support of the ENVIDO [Entorno Virtual Docente] that will facilitate the contact and follow-up of students.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Some theoretical and practical questions related to the contents. It will be mandatory a full response of the tests, trying to find an accurate and personal final qualification of each student. |
100 |
|
Assessment comments |
The evaluation of the course is configured as a weighted sum of tutoring woks and exams. Each of the three parts form the qualification (individual work, collective work and exam) are rated from 0 to 10 points, being required to achieve a minimum score of 3 points in each one of them to pass. Attendance and participation at face-to-face classes are required to be evaluated. Non-Presential work is valued through the works according to the maximum and minimum percentages described above. Supervised projects are individual or collective practical works developing specific and basic ideas of the contents. Graphic expression and analytical abilities will be specially considered for grading. The objective test involves specific questions and specific analysis of texts, works or architectural fragments that enable to assess the understanding of the particular aspects of the contents and make it possible to verify their assimilation and the proper customization of rating. As a preparatory process, during the period will have some trials to understand the objective test's questions. Students to be graded at the first opportunity (January) must meet all of the following requirements: 1. Attend 80% of the classes. 2. 80% of works in due dates 3. Collective work in due date 4. Answer all the questions in the objective test In case of failure to comply with any of the three first points the student will get a "NP" (no presentado) in January and July oportunities. If the student do not complete the first objective test (January) and all the requirements are passed he/she will get a "NP" (January) The second oportunity (July) will only consists in an objective test. The same conditions are required as in the first opportunity, so students must:
1. Meet all the previous 4 requirements and obtained a grade under 5 in the first objective test.
2. Or they meet the first 3 requirements and did not attend the first objective test. Late registration students: 1. Will have to attend al least 90% of face to face classes 2. Will have to complete all the individual and collective works in due date -after registration- 3. Works done before registration will also have to be done according to the responsible professor. The other rules without conflicting the previous ones will affect all late registration students. Mobility incoming and outgoing studens will be adapted to the same rules as regular students.
|
Sources of information |
Basic
|
7. ZEVI, BRUNO (1969). ARCHITECTTURA IN NUCE. MADRID, AGUILAR
3. BENEVOLO, LEONARDO (1982). DISEÑO DE LA CIUDAD (5 vol). BARCELONA, GILI
2. AGRASAR QUIROGA, FERNANDO (2008). EL CONOCIMIENTO DE LA ARQUITECTURA. A CORUÑA, COAG
6. WRIGHT, FRANK LLOYD (1978). EL FUTURO DE LA ARQUITECTURA. EL IDIOMA DE UNA ARQUITECTURA ORGANICA. BARCELONA, POSEIDON
5. LE CORBUSIER (1978). HACIA UNA ARQUITECTURA. BARCELONA, POSEIDON
1. ALONSO PEREIRA, JOSE RAMON (2012). INTRODUCCION A LA HISTORIA DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, REVERTE
4. QUARONI, LUDOVICO (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. MADRID. XARAIT |
|
Complementary
|
15UNWIN, SIMON (2003). ANALISIS DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
08. BAKER, GEOFFREY (1998). ANALISIS DE LA FORMA. URBANISMO Y ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
05. IALA (2009). ANALISIS GRAFICO Y DOCENCIA NO PRESENCIAL. VIGO, UDC/UDV/USC
09. CHING, FRANCIS D.K. (1998). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. BARCELONA, GILI
12. CLARK, ROGER Y PAUSE, M. (1997). ARQUITECTURA: TEMAS DE COMPOSICION. BARCELONA, GILI
10. CHING, FRANCIS D.K. (1997). DICCIONARIO VISUAL DE ARQUITECTUAR. BARCELONA, GILI
02. IALA (2010). DOCENCIA 2.0. EXPERIENCIAS DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. MADRID, UPM
03. IALA (2009). GENERADOR DE AFICION 2.0. GIRONA, UDG
06. IALA (2009). HERRAMIENTAS WEB EN LA FORMACION INCIAL DEL ARQUITECTO. VIGO, UDC/UDV/USC
01. IALA (2010). HERRAMIENTAS WEB Y DISEÑO DE APRENDIZAJE INTERACTIVO EN LA ENSEÑANZA TECNICA SUPERIOR. MADRID, UPM
14. RISEBERO, BILL (1982). HISTORIA DIBUJADA DE LA ARQUITECTURA OCCIDENTAL. MADRID, BLUME
04. IALA (2009). INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA 2.0. VIGO, UDC/UDV/USC
07. IALA (2008). LA WEB 2.0 EN LA ENSEÑANZA DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. GIRONA, UDG
11. CHING, FRANCIS D.K. (1999). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTONICO. BARCELONA, GILI
13. LEUPEN, BERNARD (1999). PROYECTO Y ANALISIS. EVOLUCION DE LOS PRINCIPIOS EN ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI |
http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/2003/1/216.pdf http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/906/1/215.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Analisis_de_arquitectura_y_docencia_no_presencial.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_Web_20_en_la_formacion_academica_inicial_del_arquitecto.pdf http://www.ialaudc.es/docs/La_Web_20_en_la_ense%C3%B1anza_de_Introduccion_a_la_Arquitectura.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Introduccion_a_la_arquitectura_20.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_web_y_dise%C3%B1o_de_aprendizaje_interactivo.pdf http://iala0910.blogspot.com/ http://iala0910p.blogspot.com/ http://iala0910gdc.blogspot.com/ http://iala0809.blogspot.com/ http://iala0809p.blogspot.com/ http://introduccionalaarquitectura.blogspot.com/
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|