Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A11 |
XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A58 |
MATERIAIS DE CONSTRUCCIÓN: comprensión ou coñecemento das características físicas e químicas, os procedementos de fabricación e homologación, a análise patolóxica e as aplicacións e restricións de uso dos materiais empregados en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A59 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A60 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS INDUSTRIALIZADOS: comprensión ou coñecemento dos procedementos de produción industrial e homologación, os tratamentos e acabados, a coordinación modular e dimensional e os métodos de montaxe dos sistemas prefabricados e de alta tecnoloxía en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B16 |
Motivación pola calidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucions constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiais de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras.
Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructurais e de cimentación, de cerramientos verticais, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas.
Conocer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas.
Conocer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución.
Conocer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles.
Conocer, a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas.
Conocer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios.
Conocer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume.
Conocer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco.
|
A4 A11 A19 A27 A47 A58 A59 A60
|
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A arquitectura e a construción |
1. Arquitectura e construción
2. O medio físico e os materiáis
|
O edificio e a estrutura |
3. Introdución á estrutura
4. O mundo da compresión
5. O mundo da tracción
6. O mundo da flexión
7. O formigón armado como material estrutural
8. O aceiro como material estrutural
9. As cimentacións e os muros de contención |
A envolvente |
10. Anatomía dun edificio
11. Os cerramentos verticais
12. As cubertas inclinadas
13. As cubertas planas |
Acondicionamento |
14. As comunicacións verticais
15. As particións interiores
16. Os revestimentos
17. As instalacións dun edificio |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 |
0 |
40 |
40 |
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A60 A59 A58 A47 A27 A19 A11 A4 |
4 |
75 |
79 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización non presencial de exercicios prácticos individuais, segundo os enunciados que se publicarán en moodle ao longo do curso.
Os exercicios prácticos presentaranse completos o día do examen de calquera das dúas oportunidades. |
Portafolios do alumno |
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia, segundo os enunciados que se publicarán en moodle ao longo do curso.
O caderno presentarase completo o día do examen de calquera das dúas oportunidades |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase nas titorías, nas cales os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación do cuaderno de exercicios cuios enunciados se publicarán en moodle ao longo do curso.
A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. |
20 |
Proba obxectiva |
A60 A59 A58 A47 A27 A19 A11 A4 |
A puntuación de cada un dos exercicios teórico-prácticos estará indicada no enunciado da Proba obxectiva. Para obter cualificación gobal requerirase una puntuación mínima no examen do 40% da máxima posible. |
50 |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 |
Avaliación dos traballos prácticos cuios enunciados se publicarán en moodle ao longo do curso, sempre que en cada unha das prácticas se obteña unha cualificación mínima do 40% da máxima posible. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos do Plan Bolonia 1 -sen dereito a docencia- poden asistir as clases y se lles recomenda que o fagan, en cuio caso terán iguais condicións de avaliación que os alumnos do Plan Bolonia 2. En caso de inasistencia, a avaliación se realizará con examen diferenciado (50% da nota global, con nota mínima de 4) e o día do exame terán que presentar todas as prácticas do curso (30% da nota global con nota mínima de 4 en cada unha) e o caderno de exercicios (20% de la nota global) . No caso de asistencia as clases, para poder efectuar a avaliación global da asignatura en cada unha das duas oportunidades, tanto na primeira como na segunda, rexerán as mesmas condicións que para os alumnos do Plan Bolonia 2, e en consecuencia será necesario que o alumno: 1. Realice a Proba obxectiva, obtendo polo menos un 40% da máxima cualificación posible. 2. Presente todas as prácticas realizadas no curso, obtendo polo menos, en cada unha delas, un 40% da máxima cualificación posible. 3. Asista de xeito presencial, polo menos a un 80% das Sesións maxistrais e do Obradoiro, salvo causa xustificada. 4. Entregue o Portafolios completo. 5. Entregue os apuntes das Sesións maxistráis tomados no aula.
No caso de non cumplir a totalidade destes requisitos, o alumno figurará no acta da oportunidade correspondente como 'Non presentado'
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Madrid, J. y Esteban Fernández-Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste |
|
Bibliografía complementaria
|
Souto García, V. (2016). 1450 preguntas sobre construcción arquitectónica. A Coruña: Reprografía del Noroeste
González Moreno-Navarro, J.L. y otros (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Allen, E. (1997). Cómo funciona un edificio. Principios elementales. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Torroja Miret, E. (1996). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili
Paricio Ansuategui, I. (1999). Vocabulario de arquitectura y construcción. Barcelona: Bisagra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Introdución á Arquitectura/630G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os exercicios desta asignatura, así como as probas e exámenes de avaliación, adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de movilidade. |
|