Identifying Data 2016/17
Subject (*) Análise Arquitectónico 1 Code 630G01012
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinador
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
E-mail
antonio.amado@udc.es
Lecturers
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
E-mail
antonio.amado@udc.es
Web
General description ANÁLISE ARQUITECTÓNICA 1. METODOLOXÍA DO PROXECTO. TEORÍA DA ARQUITECTURA. GRAFISMO ARQUITECTONICO AVANZADO
O obxectivo desta materia céntrase na adquisición de habilidades e capacidades para a representación da arquitectura, graficamente e por medio de maquetas descritivas, que lle permitirán abordar o estudo de diversos aspectos do proxecto arquitectónico, a súa relación co ámbito e a adecuación ás necesidades dos usuarios, adquirindo competencias específicos dos bloques técnico e proyectual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A39 RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A46 BASES DA ARQUITECTURA NON OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas do mundo non occidental, os seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos e as súas semellanzas e diferencias coas propias da cultura occidental.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
B1 Learn how to learn
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Acquire skills for proper architectural anlysis through graphical tools and models. A1
A2
A4
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A42
A44
A45
A46
A47
A48
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B30
B31
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
A. Introduction Introduction. Organization, objectives and methodology.
Statement of course work.
B. Advanced Architectural Drawing Drawing in architecture.
Techniques and systems of representation.
Three-dimensional analogical and digital representation.
1. Secondary languages of architecture Secondary languages of architecture
Intentions in representation
3D projections

2. Graphic conventions Application of multiview orthographic, topographic and conic projections to architectural communication
4. The three-dimensional models as systems of representation Spatial, volumetric, detailed and environmental models...
The work model
3. The infography Drawing and electronic image
The digital models
Animation
Digital presentations of architectural projects
5. Graphiation for the analysis of architecture Reading an architectural project.
Communicating an architectural project-
Basic concepts for an introduction to analysis.
Drawing to create, analyze, communicate an idea and communicate a project.
Procedures and resources of analytical graphiation.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A48 A47 A46 A45 A44 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A13 A10 A9 A4 A2 A1 B31 B30 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 4 145 149
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame realizado na aula

Personalized attention
Methodologies
Description
Evaluation is a continuous process, in which the activity in each of the sessions of the course developed by the student is monitored and recorded. Periodically and whenever the student requires, he is informed of the level reached by his exercises in relation to the objectives of the subject. There is a period at the end of the course, free of theoretical sessions and workshops, in which the care is provided exclusively individually, so that each student is oriented in order to achieve the objectives of the subject and even the excellence. At all times of the semester teachers provide students individually with additional support in a suitable schedule.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A48 A47 A46 A45 A44 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A13 A10 A9 A4 A2 A1 B31 B30 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Esta metodología tiene como fin principal determinar si la evolución del alumno ha sido suficiente . Constará de dos partes de 2 horas cada una en la que se desarrollará el trabajo propuesto por los profesores. Es necesario que el alumno alcance 5 puntos sobre 10 en esta metodología para poder aprobar la asignatura. 100
 
Assessment comments

In order to pass the subject, the student will have two opportunities: January and July. The first one coincides with the date of submission of the last job, and may enable students to pass the course. Students who do not pass this first opportunity, may take a second one, which will consist of a practical exam in July. The submission of exercises below 80% implies a grade of "Absent" in the two assessment opportunities. Therefore, the student must repeat the course from start to finish. It is essential to deliver the specific practices of the subject, including the 3rd semester workshop with Projects 3 in order to pass each of the subjects that make up the workshop. This will amount to 20% of the final grade. Students who do not submit practices -wholly or partly- required in the workshop will be graded with an "Absent" in all subjects of the workshop. Students who do not pass the subject Projects 3 on the two opportunities, must attend the workshop the following year. In that case, students will do all the course work of the subjects that they did not pass.
Students who passed the subject Projects 3 but did not pass any of the other subjects of the workshop, will have to redo their exercises with the corrections suggested by their teachers. Students enrolled after the start of the academic year, must attend the theoretical and practical classes from the date of enrollment, with the possibility of new dates of submission.

This methodology has as main purpose to determine whether the student's evolution has been sufficient. It will consist of two parts of two hours each in which the teachers proposed work will develop. It is necessary that the student reaches 5 points out of 10 on this methodology in order to pass the subject.


Sources of information
Basic Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Varios Autores (2011-). Cadernos de Fin de Carreira. ETSAC, A Coruña
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. GG. Barcelona
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1948). Saber ver la arquitectura. Apóstrofe. Barcelona
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres
Complementary

Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Architectural Projects 1/630G01001
Architectural Drawing/630G01002
Descriptive Geometry/630G01003
Analysis on Architectural Form/630G01007
Proxectos 3/630G01011
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Proxectos 3/630G01011

Subjects that continue the syllabus
Proxectos 4/630G01016
Análise Arquitectónico 2/630G01017
Urbanística 1/630G01018

Other comments

The student needs basic knowledge of CAD. Having passed the subjects that take part in the 2nd semester workshop is recommended. This subject should not be taken simultaneously with superior workshops. This subject must be attended in conjunction with Projects 3 of the same semester. Mobile phones, tablets or computers in theoretical classes are not allowed for nona cademic purposes.

Violation of this rule may result in the immediate expulsion from the classroom.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.