Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A23 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS HIDRAÚLICAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministro, tratamento e evacuación de augas, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A24 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS E ASOCIADAS:aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de transformación e subministro de electricidade, de comunicación audiovisual e de iluminación artificial, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A54 |
BASES DE FÍSICA AMBIENTAL: comprensión ou coñecemento dos principios de termodinámica, acústica e óptica necesarios para proporcionar aos edificios e espazos urbanos condicións pasivas de habitabilidade, illamento e protección. |
A55 |
BASES DE FÍSICA DE FLUXOS: comprensión ou coñecemento dos principios de mecánica de fluídos, hidraúlica, electricidade, electromagnetismo e luminotecnia necesarios para dotar os edificios e conxuntos urbanos de equipamento activo para o confort e a educación ambiental. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B21 |
Intuición mecánica. |
B28 |
Comprensión numérica. |
B29 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
MECANICA DE FLUIDOS E HIDRÁULICA |
A23 A47 A49 A55
|
B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B11 B13 B18 B20 B21 B28 B29
|
C1 C2 C3 C6 C7
|
|
A12 A23 A24 A47 A49 A54 A55
|
B1 B2 B3 B4 B6 B11 B20 B28 B29
|
|
ACUSTICA |
A12 A47 A54
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B20 B28 B29
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
ELECTRICIDADE |
A12 A24 A27 A47 A55
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B28 B29
|
C3 C4 C7 C8
|
TEORÍA DE LA LUZ E COR |
A12 A47 A55
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 B20 B28 B29
|
C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MECANICA DE FLUIDOS E HIDRÁULICA |
INTRODUCCION
ANTECEDENTES HISTÓRICOS
PROPIEDADES DOS FLUÍDOS
HIDRÓSTÁTICA
INTRODUCIÓN. PRESIÓN NUN PUNTO
PRINCIPIOS BÁSICOS
ECUACIÓN FUNDAMENTAL
PRESIÓNS SOBRE SUPERFICIES MERGULLADAS
PULO HIDROSTÁTICO
CENTRO DE PRESIÓNS
PRISMA DE PRESIÓNS
FUNDAMENTOS DO FLUXO DE FLUÍDOS
INTRODUCIÓN. CLASIFICACIÓNS DO FLUXO
LINEAS, FÍOS E TUBOS DE CORRENTE
CAUDAL. ECUACIÓN DIMENSIONAL. UNIDADES
ENERXÍAS NUN FLUÍDO EN MOVEMENTO
TEOREMA DE BERNOULLI
FLUÍDO IDEAL
FLUÍDO REAL
POTENCIA HIDRÁULICA
MEDIDA DE FLUXO EN FLUÍDOS
FLUXOS DE FLUÍDOS EN TUBERIAS
INTRODUCIÓN. FLUXOS LAMINAR E TURBULENTO
DISTRIBUCIÓN DE VELOCIDADES. CAPA LÍMITE
NÚMEROS ADIMENSIONASL. NÚMERO DE REYNOLDS
RESISTENCIA DE SUPERFICIE. PERDIDAS DE CARGA PRIMARIAS
ECUACIÓN XERAL
DIAGRAMA DE MOODY
PERDIDAS DE CARGA SECUNDARIAS
SISTEMA DE TUBERIAS EN SERIE, PARALELO E RAMIFICADAS. MALLAS
FLUXO EN CANLES ABERTAS
FORMULA DE CHEZY E MANNING
FORZAS DESENVOLVIDAS POR FLUÍDOS EN MOVEMENTO
PRINCIPIOS DE IMPULSO. CANTIDADE DE MOVEMENTO
FORZAS SOBRE CÓBADOS
GOLPE DE ARIETE
|
TRANSMISIÓN DA CALOR EN CERRAMENTOS REAIS |
ACCIÓN COMBINADA DO TRES MECANISMOS DE TRANSMISIÓN DE CALOR CONDICIONES DE INVERNO
INTRODUCIÓN
TRANSMISIÓN DA CALOR A través de CERRAMENTOS OPACOS
DISTRIBUCIÓN DE TEMPERATURAS NO CERRAMENTO
TRANSMISIÓN DE CALOR DERIVADA DE INFILTRACIÓNS E VENTILACIÓN DAS LOCAIS
CONDICIÓNS DE VERÁN
INTRODUCIÓN
TRANSMISIÓN DA CALOR A través de CERRAMENTOS OPACOS
INERCIA TÉRMICA DO CERRAMENTO
TRANSMISIÓN DE CALOR A través de CERRAMENTOS SEMITRANSPARENTES |
ACÚSTICA |
O SON. CONCEPTOS FUNDAMENTAIS.
FISIOLOXÍA AUDITIVA.
ASPECTOS FÍSICOS DO SON.
ILLAMENTO DO SON.
AMORTIGUACIÓN DO SON.
ACONDICIONAMENTO ACÚSTICO.
SISTEMAS ABSORBENTES DE ENERXÍA SONORA.
MATERIAIS ABSORBENTES DE ENERXÍA SONORA.
ACÚSTICA ARQUITECTÓNICA.
CTE -DB-HR
|
ELECTRICIDADE |
INTRODUCIÓN
CARGA ELÉCTRICA
LEI DE COULOMB
CONCEPTO DE CAMPO ELÉCTRICO. LIÑAS DE FORZA
POTENCIAL ELÉCTRICO. DIFERENZA DE POTENCIAL ELÉCTRICO
CORRENTE ELÉCTRICA
LEI DE OHM
RESISTIVIDAD
ENERXÍA NOS CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS. POTENCIA ELÉCTRICA
CORRENTE CONTINUA.
CORRENTE ALTERNA. C. A. MONOFÁSICA. C. A. TRIFÁSICA
REDES DE DISTRIBUCIÓN
CARACTERÍSTICAS. TIPOS
INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS DE BAIXA TENSIÓN
ABASTECEMENTO EN BAIXA TENSIÓN A EDIFICIOS
SISTEMAS DE PROTECCIÓN
|
TEORÍA DA LUZ E DA COR |
ILUMINACIÓN
INTRODUCIÓN. ANTECEDENTES HISTÓRICOS.
ONDAS ELECTROMAGNÉTICAS. CARACTERÍSTICAS. CLASIFICACIÓN.
PROPAGACIÓN DA LUZ. PRINCIPIO DE HUYGENS-FRESNEL. REFLEXIÓN E REFRACCIÓN.
MAGNITUDES FOTOMÉTRICAS.
EFECTO PURKINJE
MAGNITUDES LUMINOSAS
FLUXO. INTENSIDADE. ILUMINNACIA. LUMINANCIA
REFLECTANCIA, ABSOTANCIA E TRANSMITANCIA.
LUZ E VISIÓN
O OLLO HUMANO
FACTORES DE RENDEMENTO VISUAL
DESLUMBRAMIENTO
TEMPERATURA DE COR DA LUZ
TEORÍA DA COR
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A47 B1 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B29 |
2 |
1 |
3 |
Sesión maxistral |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 |
27 |
40.5 |
67.5 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B18 B20 B21 B28 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
22 |
22 |
44 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B6 B8 B11 B12 B18 B28 B29 C1 C2 C3 C6 |
5 |
0 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B3 B4 B6 B7 B12 B18 C1 C2 C3 |
1 |
0 |
1 |
Esquemas |
A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B1 B3 B4 B29 |
0 |
0.5 |
0.5 |
Glosario |
B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B18 |
0 |
1 |
1 |
Traballos tutelados |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B18 B28 B29 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B1 |
0 |
5 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación sobre a materia, explicando o seu funcionamento e obxectivos. |
Sesión maxistral |
Clases nas que o profesor exporá na lousa ou con medios audiovisuais parte dos contidos teórico prácticos da materia. . |
Solución de problemas |
En clase de grupo reducido o profesor exporá unha serie de casos prácticos que o alumno resolverá, de forma parcial ou total, coa axuda e consello do profesor. |
Proba obxectiva |
Exporanse problemas numéricos e gráficos sobre os contidos da materia e a bibliografía de apoio. Servirá para avaliar o nivel de aprendizaxe por parte do alumno de aspectos prácticos da materia |
Proba de resposta múltiple |
Un test de resposta múltiple servirá para avaliar o nivel de aprendizaxe por parte do
alumno de aspectos teórico prácticos da materia. |
Esquemas |
Breves introducións en cada tema tratan de relacionar os contidos dentro do mapa de coñecementos da materia na carreira a modo de esquema |
Glosario |
O alumno elabora unha folla resumen con definicións, formulación e unidades físicas
relacionadas con cada un dos temas da materia. |
Traballos tutelados |
Os alumnos entregarán ó profesor polo mnenos cinco exercicios resoltos de cada tema da materia, realizados de forma individualizada e poersnalizada en formato A4 e manuscritos.
|
Lecturas |
O alumno selecciona e analiza exercicios e/ou teoría sobre mecánica na bibliografía
básica e complementaria sinalada polos docentes nesta guía
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Someterase a control de forma exhaustiva a asistencia e a actividade desenvolvida polo alumno. Leste ha de demostrar o traballo autónomo realizado coa entrega dunha serie de exercicios completamente resoltos de forma autónoma, han de ser polo menos 3 de cada un dos temas da materia, entregaranse nas datas determinadas polo profesor en clase.
O horario de tutorías para a realización dunha atención personalizada ao alumno estará exposto no taboleiro informativo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B6 B8 B11 B12 B18 B28 B29 C1 C2 C3 C6 |
Exponse tres problemas ou casos prácticos baseados no temario e bibliografía, o alumno dará resposta numérica a cada un deles; tendo mesmo que representar
os resultados de forma gráfica. O computo sobre o total da materia será de seis puntos [6 ptos.]
O exame é individual, o incumprimento deste requisito levará a expulsión e a aplicación da normativa vixente. Os teléfonos móbiles acendidos no exame están terminantemente prohibidos.
Durante o desenvolvemento do cuestionario teórico non se permitirá material de ningún tipo, máis aló de bolígrafos, mentres que para a realización da parte práctica empregaranse formulario, calculadora e material de debuxo.
Cada exercicio contestarase e cualificará nun prego DIN A3. Cada exercicio entregarase independentemente, escrito con tinta indeleble e dobrado en A4. O resultado darase de forma que
resulta claramente visible, indicando o valor numérico coa precisión e unidades correspondentes. As partes non válidas deben ser claramente anuladas. Os
pregos de solucións así como a folla do enunciado levarán escrito o nome do alumno e o seu grupo para ser corrixidas. |
60 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B3 B4 B6 B7 B12 B18 C1 C2 C3 |
Valorarase a exactitude na contestación a dez preguntas sobre aspectos teórico prácticos con catro opcións,das cales unha ou más poden ser correctas. No eneunicado do exercicio expresaranse as condicons de respostas erroneas. Establécese un mínimo de 5 puntos nesta proba para superar o curso. O seu computo sobre o total da valoración da materia será de dous puntos [2ptos.] Non se permitirá material de ningún tipo, máis aló de bolígrafos. |
20 |
Traballos tutelados |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B18 B28 B29 |
Será necesario que o alumno expor e resolva de forma individualizada e personalizada polo menos 3 exercicios dos items descritos no apartado de contidos da materia, que o profesor establecerá en tempo e forma ao longo do curso xunto coa súa data límite de entrega.
Será necesarío que o alumno supere as probas de control individualizadas e planteacas polo profesor ao longos do curso académico, sen previo aviso da realización das mesmas. Estas probas de control poderán ser tanto teóricas como prácticas.
Será preciso obter un mínimo de 1 punto para presentarse a exame. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de corrección se adecuan aos derivados da realidade profesional. Como criterio xeral os erros conceptuais valoraranse en función da súa gravidade, podendo chegar a anular o exercicio. Tamén resulta relevante a comisión dun erro numérico, dado que o exercicio profesional busca resultados concretos. Neste aspecto sinálase que unha equivocación de signo significa un erro do 200%. O aprobado fíxase nunha nota de cinco puntos sobre dez posibles. A publicación das notas realizarase dentro dos prazos legalmente establecidos. Na listaxe de notas figurará o día e a hora da revisión de exames que se realizará dentro dos prazos establecidos na Normativa Académica de Avaliacións, Cualificacións e Reclamacións. Na convocatoria de xullo poderanse presentar a totalidade de alumnos matriculados na materia. O aprobado fíxase en cinco puntos sobre dez posibles de acordo coa seguinte desagregación: proba resposta múltiple:2ptos proba obxectiva:6ptos traballos tutelados: 2ptos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios (). Codigo Tecnico de la Edificicación . Ministerio de Vivienda
Varios (2008). Fundamentos Físicos de la Arquitectura I. Departamento de Tecnología de la Construcción. ETSAC
Guerrero, A (). Instalaciones eléctricas en las edificaciones. Editorial McGraw-Hill
Freire Tellado, M. & Muñoz Vidal, M (2007). Introducción a las condiciones Térmicas en Edificación . Departamento de Tecnología de la Construcción . UDC
Josse, R (). La acústica en la construcción. Editorial Gustavo Gili.
Ramírez Vázquez, J (). Luminotecnia. Editorial Ceac
Mataix, C (1970). Mecánica de fluidos y máquinas hidráulicas. Madrid. Editorial Harla |
|
Bibliografía complementaria
|
Manuel Margarida (). Aislameinto térmico. Editorial Etasa.
Augé, R. (). Curso de electricidad general. Editorial Paraninfo
Bueche, F. J (). Física para estudiantes de ciencias e ingeniería. Editorial McGraw-Hill.
Llinares, J. & Lloppis Regna (). Fundamentos de acústica. Universidad Politécnica de Valencia
López Hernández, E & Muñoz Vidal, M (1994). Introducción a las instalaciones de edificación. Departamento de Tecnología de la Construcción. A Coruña
Agüera Soriano (). Mecánica de fluidos. Editorial Ciencia y Distribución
Giles, R. V (1982). Mecánica de fluidos e hidráulica. Editorial McGraw-Hill. Mexico |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 3/630G01011 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Historia da Arte/630G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para un adecuado seguimento da materia é necesario o dominio previo dos seguintes temas por parte do alumno: - Razoamento Lóxico. - Sistemas de unidades. - Xeometría e Trigonometría. - Derivación e integración. - Resolución de sistemas de ecuacións. - Introduccion aos materiais de construción. |
|