Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Análise Arquitectónico 2 Código 630G01017
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Lizancos Mora, Plácido
Correo electrónico
placido.lizancos@udc.es
Profesorado
Lizancos Mora, Plácido
Correo electrónico
placido.lizancos@udc.es
Web
Descrición xeral ANÁLISE ARQUITECTÓNICA 2. METODOLOXÍA DO PROXECTO. TEORÍA DA ARQUITECTURA. ANÁLISE ARQUITECTONICA
O obxectivo desta materia céntrase na adquisición de habilidades e capacidades para a análise da arquitectura, graficamente e por medio de maquetas analíticas, que lle permitirán abordar o estudo de diversos aspectos do proxecto arquitectónico, a súa relación co seu ámbito e a adecuación ás necesidades dos usuarios, adquirindo competencias específicos dos bloques técnico e proxectual.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A46 BASES DA ARQUITECTURA NON OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas do mundo non occidental, os seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos e as súas semellanzas e diferencias coas propias da cultura occidental.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
as indicadas na memoria da titulación A4
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A38
A42
A44
A45
A46
A47
B1
B3
B4
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B17
B18
B19
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN Ó TEMA ESPECÍFICO DO CURSO Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Cada curso a asignatura, céntrase no estudo dun tema monográfico, que pode ser a obra dun arquitecto, ou ben un tema de arquitectura xeralista. Éste tema será presentado ao comenzo do curso.
INTRODUCIÓN Á ANÁLISE GRÁFICA DA ARQUITECTURA A que chamamos proxecto arquitectónico
Aprendendo a ler un proxecto.
Conceptos básicos para una introdución á análise
O diagrama como xeito de expresión
ANÁLISE FUNCIONAL O contido funcional do feito arquitectónico.
A estrutura funcional como base da arquitectura.
Características das circulacións.
Tipoloxía. Tipo e Modelo
ANÁLISE ESPACIAL E LUMÍNICA O espazo e a luz como esencia da arquitectura.
A percepción da arquitectura a través dos seus percorridos.
Estratexias para a representación do espazo e a luz e a súa análise.
A luz como revelación dos espazos interiores
Luz natural directa, reflectida, difuminada, ensombrecida.
O control da luz e as novas tecnoloxías.
ANÁLISE TOPOLÓXICA O “genius loci”. A elección do lugar
A adecuación ao emprazamento: tensión e harmonía.
Espazos interiores, espazos exteriores: relacións.
ANÁLISE CONSTRUCTIVA E TECNOLÓXICA OS sistemas constructivo e tecnolóxico na materialización e significado da arquitectura.
A pel na conformación tectónica da arquitectura.
ANÁLISE FORMAL Recoñecendo a aparencia visual dun obxecto.
A forma como principio e a forma como consecuencia.
O proceso xenerativo da forma como relación entre a masa, o espazo e a superficie.
Xeometría: proposta gráfica para a ordenación morfolóxica. O concepto de módulo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 A45 A46 A47 B19 B18 B17 B14 B13 B11 B10 B9 B8 B7 B4 B3 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 143 149
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 A45 A46 A47 B19 B18 B17 B14 B13 B11 B10 B9 B8 B7 B4 B3 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos, na que os estudantes amosan o seu coñecemento dos contidos da materia. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Baker, Geoffrey H. (1989). Análisis de la forma. Urbanismo y arquitectura. GG. Barcelona
Clark & Pause (1987). Arquitectura. Temas de composición. GG. Barcelona
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi. GG. Barcelona
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Various (2014). Cadernos PFC. ETSAC, A Coruña
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto. GG. Barcelona
Leonardo Benévolo (1984). El diseño de la ciusdad-1. GG. Barcelona
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing. Willey & Sons. Nova York
Lasseau, Paul (1992). Frank Lloyd Wright: Between Principe and Form. Nostrand Reinhold. Boston
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. GG. Barcelona
Moore /Allen & Lyindon (1974). La casa:forma y diseño. GG. Barcelona
Curtis, Wilian (1987). Le Corbusier, Ideas y formas. Blume
Baker, Geoffrey H. (1989). Le Corbusier. Análisis de la forma. GG. Barcelona
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space. Van Nostrand Reinhold. Rotterdam
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres

Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes.

Bibliografía complementaria

Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo de Arquitectura/630G01002
Xeometría Descritiva/630G01003
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 4/630G01016
Urbanística 1/630G01018

Materias que continúan o temario

Observacións

PRECÍSASE O COÑECEMENTO DE HABILIDADES GRÁFICAS MANUAIS ASÍ COMO DE INFORMÁTICA GRÁFICA.  

RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O TALLER DO 3º CADRIMESTRE E A MATERIA DE ANÁLISE ARQUITECTÓNICO 1

ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES SUPERIORES.

ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 4 E URBANÍSTICA 1.

NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS PARA FINS NON ACADÉMICOS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías