Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
PROYECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO Y URBANO: aptitud o capacidad para aplicar los principios básicos formales, funcionales y técnicos a la concepción y diseño de edificios y de conjuntos urbanos, definiendo sus características generales y las prestaciones que se consiguen. |
A2 |
PROYECTOS DE EJECUCIÓN: aptitud o capacidad para elaborar proyectos integrales de ejecución de edificios y espacios urbanos en grado de definición suficiente para su completa puesta en obra y equipamiento de servicios e instalaciones. |
A7 |
SUPRESIÓN DE BARRERAS: aptitud o capacidad para diseñar y ejecutar edificios y espacios urbanos aptos para las personas con diferentes capacidades físicas o para adaptar con este fin los ya existentes. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitud o capacidad para aplicar, tanto manual como informáticamente, los sistemas de representación gráfica, dominando los procedimientos de proyección y corte, los aspectos cuantitativos y selectivos de la escala y la relación entre el plano y la profundidad. |
A25 |
PROYECTO DE SEGURIDAD EN INMUEBLES: aptitud o capacidad para concebir, diseñar, calcular, integrar en edificios y conjuntos urbanos y ejecutar soluciones de seguridad, de evacuación de personas y de protección contra incendios, tanto activas como pasivas, así como para asesorar técnicamente sobre estos aspectos. |
A34 |
FUNCIONES PRÁCTICAS Y SIMBÓLICAS: comprensión o conocimiento de los métodos de estudio de los procesos de simbolización de la ergonomía y de las relaciones entre el comportamiento humano, el entorno natural o artificial y los objetos, de acuerdo con los requerimientos y la escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOGÍA RESIDENCIAL: comprensión o conocimiento de los métodos de estudio de las necesidades y demandas sociales, de los componentes de la calidad de vida, de las condiciones de habitabilidad y de los programas básicos de vivienda. |
A36 |
SOCIOLOGÍA CULTURAL: comprensión o conocimiento de las implicaciones que en las funciones y responsabilidades sociales del arquitecto tiene las necesidades, valores, normas de conducta y de organización y patrones espaciales y simbólicos determinados por la pertenencia a una cultura. |
A37 |
ANÁLISIS DE FORMAS: comprensión o conocimiento de las leyes de la percepción visual y de la proporción, las teorías de la forma y de la imagen, las teorías estéticas del color y los procedimientos de estudio fenomenológico y analítico de las formas arquitectónicas y urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión o conocimiento de los sistemas de representación espacial y su relación con los procedimientos de ideación gráfica y de expresión visual de las distintas fases del diseño arquitectónico y urbanístico. |
A47 |
ECOLOGÍA Y SOSTENIBILIDAD: comprensión o conocimiento de la responsabilidad del arquitecto respecto a los principios básicos de ecología, de sostenibilidad y de conservación de los recursos y del medio ambiente en la edificación, el urbanismo y el paisaje. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividad. |
B10 |
Sensibilidad estética. |
B11 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Toma de decisiones. |
B13 |
Imaginación. |
B14 |
Habilidad gráfica general. |
B15 |
Capacidad de organización y planificación. |
B18 |
Razonamiento crítico. |
B20 |
Sensibilidad hacia temas medioambientales. |
B23 |
Capacidad de gestión de la información. |
B24 |
Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ao superar este materia, o alumno deberá estar en condicións de: -Elaborar proxectos de complexidade media-alta, nos que se satisfagan adecuadamente as exigencias compositivas, espaciais, técnicas e funcionais inherentes ao diseño arquitectónico e urbanístico. -Integrar dentro do proceso compositivo y de proxectación arquitectónica a aprendizaxe das asignaturas de perfil tecnolóxico e urbanístico, cunha metodoloxía que permita a aplicación práctica dos contidos teóricos de todas elas nun proxecto de complexidade media-alta. -Utilizar o contido do bloque docente A vivienda II. Equipamentos. Normativa. O barrio e o espacio urbano, resolvendo proxectos de equipamentos e vivendas que permitan unha visión global das circunstancias que conforman as relacións complexas que se dan nun LUGAR. O paso seguinte ao cuatrimestre anterior, intesificando a complexidade, obliga a utilizar experiencias e coñecementos adquiridos noutras disciplinas, así como na vida diaria de alumnas e alumnos. Tamén, aparecen outros elementos de coñecemento como o traballo de campo e entrevistas cos veciños que impulsan propostas de investigación adaptándose ás necesidades dos seus habitantes. O traballo do taller está situado en espazos urbanos de transición ou vilas. Se proxectan diferentes equipamentos e vivendas que dan resposta aos distintos tipos de cidadáns. Os proxectos desenvolvense a nivel de proxecto básico e de execución, dende as ideas iniciais ata a elaboración máis detallada, incluíndo a definición dos seus materiais e a súa construcción e a incorporación, deseño e dimensionado de elementos estruturais. Trabállase coas normas sobre a habitabilidade, eliminación de barreiras, os criterios de evacuación, código técnico, normativa urbanística... |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
A VIVENDA II |
- Tipoloxías de vivenda: unifamiliares, colectivas libres, colectivas de protección oficial, outros tipos
- Vivenda e economía
- Criterios de accesibilidade
- Flexibilidade espacial
- Areas privadas e compartidas
- Espazos de xogo infantil
- Areas de tránsito exteriores e interiores
- Espazos de almacenamento
- Areas de traballo
- As necesidades da vida diaria
- Vivenda e trama urbana |
EDIFICIOS DE EQUIPAMENTOS |
- Tipoloxías dotacionais
- Espazos sociais e comunitarios
- Tratamento integral de áreas |
NORMATIVA II |
- Normativa local, estatal e autonómica
- Normativa urbanística
- Normativa de supresión de barreiras
- Normativa de promoción pública e protección oficial
- O Código Técnico da Edificación. |
EXERCICIOS |
- Vivenda colectiva e adaptación o seu uso por parte de diferentes grupos sociais e
tipos de convivencia.
- Equipamento dotacional urbano |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Análisis de fuentes documentales |
A1 A7 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
11 |
11 |
Aprendizaje colaborativo |
A1 A2 A7 A10 A34 A35 A36 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Discusión dirigida |
A1 A2 A7 A25 A34 A35 A36 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B12 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Esquema |
A1 A7 A10 A34 A35 A36 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
7 |
7 |
Taller |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
21 |
36 |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
14 |
21 |
35 |
Prueba objetiva |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Portafolio del alumno |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Sesión magistral |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
0 |
15 |
Actividades iniciales |
A1 A10 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Análisis de fuentes documentales |
Antes de iniciar o desenvolvemento material dos traballos no TALLER, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. Os grupos (profesor - alumnos) analizan a documentación dispoñible e amplíana, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais. Compleméntase esta análise con intervencións de profesionais da arquitectura e doutros campos, que serán invitados a efectuar charlas e coloquios con desenvolvemento de temas concretos e experiencias persoais. |
Aprendizaje colaborativo |
A clase organízase en pequenos grupos de traballo, onde os alumnos traballan conxuntamente para resolver as tarefas asignadas polo profesor. Organízase ao grupo para obter a máxima información posible e compartila (análise do parcelario, busca de exemplos, de normativas, construción da maqueta xeral do emprazamento, toma de datos ou medicións in situ, tratamento infográfico da documentación obtida, etc.). Este traballo está guiado de forma presencial polo profesor asignado. Trátase de optimizar a aprendizaxe individual e o do grupo. |
Discusión dirigida |
Tanto o traballo de grupo coma o individual expóñense de xeito público para incitar os membros do grupo a intervir no proceso creativo propio e alleo, de forma libre, informal e espontánea. |
Esquema |
Os datos obtidos nas análises, así como as intencións do proxecto, exprésanse de forma gráfica simplificada nas primeiras fases de cada traballo. Son as fases de información previa e anteproxecto. Iníciase a síntese. |
Taller |
Os proxectos desenvólvense mediante a combinación de diversas metodoloxías e probas: asistencia a exposicións, conferencias, análise de problemas concretos do programa. O alumno realiza tarefas eminentemente prácticas en cada un dos exercicios do curso, sempre co apoio e baixo a supervisión do profesorado. |
Trabajos tutelados |
Preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación. |
Prueba objetiva |
Farase unha proba obxectiva sobre os contidos presentados nas sesións expositivas, que configuran o marco teórico e normativo da asignatura. Pódese pedir tamén un exercicio práctico. |
Portafolio del alumno |
Como resultado do seu traballo ao final do cuadrimestre, o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia, accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxecto final, desenvolvido a través das sesións en grupos e no taller, servirá de base á cualificación e curriculum persoal do alumno. |
Sesión magistral |
Periodicamente realízanse conferencias ou exposicións, relacionadas co tema a tratar en cada exercicio. Onde o relator expón de forma oral e/ou gráfica a información aos alumnos.
Nestas sesións apórtase parte do contido teórico da asignatura, que formarán parte da proba obxectiva.
|
Actividades iniciales |
Nas primeiras clases do curso formúlanse ao alumno tests e probas gráficas que permitan coñecer o nivel previo co que parte o alumno. As devanditas probas realizaranse na aula. Proporase tamén un exercicio de aproximación ó traballo do cuatrimestre. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Portafolio del alumno |
Taller |
Trabajos tutelados |
Discusión dirigida |
|
Descripción |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.
O portafolio do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Portafolio del alumno |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
|
80 |
Prueba objetiva |
A1 A2 A7 A10 A25 A34 A35 A36 A37 A38 A47 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B20 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva. |
20 |
|
Observaciones evaluación |
<p>Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:<br />1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados nas materias implicadas no Taller.<br />2º Asistir regularmente as clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%<br />3º Facer a proba obxectiva</p><p>Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:<br />1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases e ao Taller.<br />2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.<br />3º Non asista á proba obxectiva.</p><p>De acordo co establecido na memoria do Título de Grao de Arquitecto, convocarase unha Xunta de Avaliación do taller, que analizará os resultados globales do mesmo e dirimirá, no seu caso, sobre as situacións especiales de avaliación do alumnado.</p><p>Cando non se supere a asignatura na primeira oportunidade, se permitirá completar e modificar os traballos presentados no taller, sempre que se teña cumprida a asistencia mínima, todos os traballos entregados de tódalas asignaturas implicadas no taller e a proba obxectiva da primeira oportunidade feita. Para superar a asignatura, neste caso, e obrigatoria a realización da proba obxectiva da segunda oportunidade.</p><p>Os alummnos que non superen en ningunha das dúas oportunidades a materia de Proxectos 8 deberán cursar o taller o ano seguinte. Neste caso, os alumnos, ademáis de Proxectos 8, desenrolarán os traballos das materias que non houberan superado no taller do ano anterior.</p><p>Aqueles alumnos que, superada a materia de Proxectos 8, non superaran algunha das outras materias do taller, terán que presentar, en consecutivas convocatorias, de novo e coas correccións oportunas, os traballos propostos no taller no que participaron.</p>
|
Fuentes de información |
Básica
|
Neufert, E (1991). Arte de proyectar en arquitectura. E. Gustavo Gili
Rowe, Collin (1981). Ciudad Collage. E. Gustavo Gili
Bloomer, K.C. y Moore, Ch (1982). Cuerpo, memoria y arquitectura. E. Blume
Benevolo, L (1977). El diseño de la ciudad (5 tomos). E. Gustavo Gili
Espegel, Carmen (2007). Heroínas del espacio. E. Biblioteca Nueva
Argan, G. C (1984). Historia del arte como historia de la ciudad. E. Laia
Pallasmaa, Juhani (2010). La arquitectura de la humildad. Fundación Caja de Arquitectos
Boeri, Cini (1991). La dimensioni Umana dell´abitazione. E. Franco Angeli
Lonzi, Marta (1982). L´architteto fuora di se. E. Roma,Rivolta Femmmenile
Alexander, Ch (1978). Urbanismo y participación. E. Gustavo Gili |
Código Técnico de la Edificación |
Complementária
|
Benjamin, Walter (1988). Dirección única. E. Alfaguara
Urkia, Sebastián (2003). Energía Renovable Práctica. E. Pamiela
Arendt, Hanna (2013). Existencialismo y compromiso. RDA libros
Rodríguez,Carlos (1978). Manual de autoconstrucción. E. Concepto S.A. México
Foucault, Michel (2013). Obras esenciales. E. Paidos |
Diversos ensayos sobre las
componentes específicas del proyecto |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Instalaciones 1/630G01030 | Proyectos 7/630G01031 | Construcción 5/630G01033 | Estructuras 4/630G01034 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Construcción 6/630G01037 | Estructuras 5/630G01038 | Instalaciones 2/630G01039 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|