Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A3 |
DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A8 |
PROXECTO DE OBRA ACABADA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra acabada, divisións interiores, carpintería, escaleiras e demais obra acabada, en conxunto e en detalle, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A11 |
XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A13 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A14 |
CONTROL DE EXECUCIÓN DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir condicións de mantemento e medidas de intervención nos sistemas de obra grosa, cerramento, cuberta e demais obra grosa, así como nos de obra civil asociados a eles. |
A15 |
CONSERVACIÓN DE OBRA PESADA: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, as cimentacións e a obra civil. |
A17 |
PROXECTO DA CIMENTACIÓN: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións de cimentación, así como asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A21 |
PROXECTO DE OBRA CIVIL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular e executar as solucións de obra civil asociadas á edificación e aos conxuntos urbanos, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A22 |
CONSERVACION DE INSTALACIÓNS: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento das instalacións de subministro e evacuación de augas, electricidade, iluminación artificial, calefacción, aclimatación, transporte mecánico, comunicacións audiovisuais, seguridade e protección contra incendios. |
A23 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS HIDRAÚLICAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministro, tratamento e evacuación de augas, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A24 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS E ASOCIADAS:aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de transformación e subministro de electricidade, de comunicación audiovisual e de iluminación artificial, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A26 |
CONSERVACIÓN DE OBRA ACABADA: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir condicións de mantementos e medidas de intervención nos sistemas de división interiores, carpintería, escaleiras e demais obra acabada, así como nas de obra civil asociadas a elas. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A50 |
MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións. |
A58 |
MATERIAIS DE CONSTRUCCIÓN: comprensión ou coñecemento das características físicas e químicas, os procedementos de fabricación e homologación, a análise patolóxica e as aplicacións e restricións de uso dos materiais empregados en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A59 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A60 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS INDUSTRIALIZADOS: comprensión ou coñecemento dos procedementos de produción industrial e homologación, os tratamentos e acabados, a coordinación modular e dimensional e os métodos de montaxe dos sistemas prefabricados e de alta tecnoloxía en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos factores físicos que producen movimentos e tensions que desencadenan procesos patolóxicos nos edificios. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A17 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A49 A50 A58 A59 A60
|
B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12
|
|
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación |
A1 A2 A3 A4 A8 A11
|
B2 B3 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
|
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos |
A15 A17 A19 A21 A23 A26 A27 A38 A49 A50 A58 A59 A60
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A17 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A38 A49 A50 A58 A59 A60
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA O: INTRODUCIÓN
|
0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva:
materiais, elementos, subsistemas e sistemas
0.3- Patoloxía dos materiais. Movimentos de orixen térmico, mecánico e por cambios de humedade. Compatibilidade de movimentos: xuntas de control e dilatación.
0.4.- Compatibilidade entre materiais. Compatibilidade de sistemas constructivos. |
TEMA I |
I.1.- Tipoloxías constructivas singulares. O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais
I.3.- Construcción sostible
|
TEMA 2 |
2.1.- Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
2.1.- Aplicación das normas técnicas e constructivas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A60 A59 A58 A49 A38 A27 A22 A21 A15 A14 A11 A10 A8 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B11 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
30 |
60 |
Lecturas |
A13 B10 B13 |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
A17 A19 A23 A24 A26 A50 B2 B8 B9 B12 C6 |
30 |
30 |
60 |
Proba obxectiva |
A11 A13 A19 A49 A58 A59 A60 B3 B4 B12 C1 C3 C6 |
1 |
17 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados, de adecuación a Normativa Tecnolóxica e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions |
Lecturas |
Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos |
Obradoiro |
O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre. |
Proba obxectiva |
A proba obxetiva presencial na aula busca constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A17 A19 A23 A24 A26 A50 B2 B8 B9 B12 C6 |
E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias.
A asistenza semanal ao Obradorio permitirá o contacto personal entre alumno e profesor, así como la tutela no desenrolo do traballo do alumno.
A non asistenza ao taller, impricará automáticamente causar baixa na materia. |
70 |
Proba obxectiva |
A11 A13 A19 A49 A58 A59 A60 B3 B4 B12 C1 C3 C6 |
Está previsto realizar dos pruebas teóricas en forma de test que permitan coñecer o aproveitamento do alumno das clases maxistráis.
A superación de ambalas dúas probas suporá ter la parte expositiva aprobada.
|
25 |
Sesión maxistral |
A60 A59 A58 A49 A38 A27 A22 A21 A15 A14 A11 A10 A8 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B11 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
É obrigatoria a asitenza a lo menos ao 80% das sesiós maxistráis para poder optar a aprobar por curso.
As inasistenzas xustificadas ante o profesor permitirán a síúa presntación as dúas oportunidades de superar a materia. |
5 |
|
Observacións avaliación |
<p class="MsoNormal">Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas
teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os
contidos conceptuais e procedimentais
propios da asignatura.</p><p class="MsoNormal">Na evaluación final do estudiante teráse en conta: </p><p class="MsoNormal">A asistencia a clase e o interés e participación nas
sesions presenciais.</p><p class="MsoNormal">A realización e exposición individual dos exercicios
propostos.</p><p class="MsoNormal">A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.</p><p class="MsoNormal">As probas escritas o longo do curso, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.</p><p class="MsoNormal">As prácticas realizadas en clase e las realizadas en
réximen de tutoría continuada.</p><p class="MsoNormal">Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente
da asignatura</p><p class="MsoNormal">En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura</p><p class="MsoNormal">A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.</p><p class="MsoNormal"><o:p> </o:p>Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.</p><p class="MsoNormal">Os aprobados parciais gardanse para a segunda
oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero
REALIZADAS durante o curso.</p><p class="MsoNormal">A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.</p><p class="MsoNormal">PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea
asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos
deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a
calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.</p><p class="MsoNormal">Exigiráse a asistencia mínima do 80% para poder
presentarse a parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller
compartido da asignatura. </p><p class="MsoNormal">SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos na primeira oportunidade realizando as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
• Abalos y Herreros -
TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea • Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del
material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG • Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC
ediciones • Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte • Araujo y Seco LA
CASA EN SERIE (ETSAM). Escuela Tecnica
Superior Arquitectura Madrid • Baixas, Juan Ignacio. Forma resistente. Ed. Arq. Santiago de Chile • Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG • Edward R.
Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press • Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal • M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA
. Gustavo Gili • Paricio Ansuategui, I - (1984) 1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA
COMPOSICIÓN. . ITEC • Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.- LAS
CLARABOYAS, - LA PROTECCIÓN SOLAR. - LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra. •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte • Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión
digital http://www.tectonica-online.com/ •. TECTONICABLOG .http://tectonicablog.com/ • Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA
EDIFICACION |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción 6/630G01037 | Instalacións 2/630G01039 | Proxectos 9/630G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p> Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.<br />Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" "Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no &amp;nbsp;superaran completamente" </p> |
|