Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A9 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da mecánica de fluídos, hidráulica, electricidade e electromagnetismo. |
A10 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das bases de topografía, hipsometría e cartografía e as técnicas de modificación do terreo. |
A13 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T) |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B8 |
Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenrolar coñecementos técnicos para a correcta representación e posterior análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 A45 A46 A47 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A. Introducción |
Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Presentación do tema do curso.
|
B. Ampliación de Debuxo Arquitectónico |
O debuxo de arquitectura.
Técnicas e sistemas de representación no plano.
Representación tridimensional analóxica e dixital.
|
1. Linguaxes secundarias da arquitectura |
Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
|
2. Convencións gráficas |
Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica |
3. Os modelos tridimensionais como sistema de representación |
Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle
A maqueta de traballo
|
4. A infografía |
Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura |
5. Grafiación para a análise da arquitectura |
Ler un proxecto arquitectónico
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto
Procedementos e recursos de grafiación analítica
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B1 B2 C4 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
A63 B4 C1 C2 C4 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C5 C6 C7 C8 |
15 |
1 |
16 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 |
40 |
48 |
88 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A63 C5 |
6 |
0 |
6 |
Saídas de campo |
A4 |
8 |
8 |
16 |
Discusión dirixida |
A1 A2 B1 B3 B9 B10 B11 B12 C3 C6 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co paoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, coa asistencia do profesor |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso |
Saídas de campo |
A viaxe de estudios axuda ao coñecemento de obras obxeto de análise ou relacionadas |
Discusión dirixida |
Debates nos que se expoñerán traballos realizados polos alumnos de cara a comentar os resultados obtidos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Obradoiro |
Presentación oral |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de xeito individual, en horario coñecido.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C5 C6 C7 C8 |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técnicas e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto |
65 |
Presentación oral |
A63 B4 C1 C2 C4 |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia |
5 |
|
Observacións avaliación |
O alumno debe asistir as sesións maxistrais e
presentar os traballos gráficos, maquetas etc. propostos nos obradoiros co
nivel exisido de calidade para superar a asignatura.
A asistencia e obrigatoria alo menos nun 80% das
clases teóricas e prácticas, así como a os Obradoiros compartidos. Sin ese
requisito o alumno non poderá aprobar por curso a asignatura.
Para aprobar, o alumno dispoñerá de duas
oportunidades: xaneiro e xullo. A primeira coincide coa data de entrega do
último traballo, e capacitará ao alumno para aprobar por curso.
O alumno que non supere esta primeira
oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba
práctica no mes de xullo.
A entrega menor do das prácticas supoñerá que
non se seguiu o curso, e implica unha calificación de Non Presentado nas dúas
oportunidades de avaliación. Por tanto o alumno terá que repetir a asignatura
por completo. E imprescindible entregar as prácticas específicas da materia,
incluídas as coordinadas no Obradoiro do terceiro cuadrimestre con Proxectos
para superar cada unha das materias que compoñen o Obradoiro conxunto. Éste
terá un peso do 20% da cualificación final do alumno.
Os alumnos que non presenten -total ou
parcialmente-, as prácticas exisidas no Obradoiro compartido serán calificados
con un Non Presentado en todas as materias que componen ese Obradoiro.
Os alumnos que non superen a materia de
Proxectos nas dúas oportunidades, deberán asistir a o Obradoiro compartido o
ano seguinte. Nese caso, realizarán os traballos das materias que non superaran
no Obradoiro do ano anterior. Os alumnos que tendo superada a materia de
Proxectos, non superasen alguna das outras materias integradas no Obradoiro,
terán que presentar en consecutivas convocatorias, novamente, e cas correccions
oportunas, os traballos propostos no Obradoiro no que participaron.
Os alumnos matriculados con posterioridade a o
inicio do curso académico deberán asistir as clases teóricas e prácticas dende
a data da sua matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas
realizadas hasta esa data.
Movilidade: A docencia a alumnos de programas de
movilidade adaptarase a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados
especiais, así como as probas e exámenes de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: GG
Varios Autores (2011). Cadernos de Fin de Carreira. A Coruña: ETSAC
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Barcelona: Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. Barcelona: GG
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Barcelona: Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1946). Saber ver la arquitectura. Barcelona: Apóstrofe
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Londres: Thames & Hudson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Proxectos 3/630G02011 | Proxectos 1/630G02001 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos 4/630G02016 | Urbanística 2/630G02024 | Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Observacións |
O ESTUDANTE PRECISA COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA
GRÁFICA. RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS
MATERIAS QUE CONFORMAN O OBRDOIRO DO 2º CADRIMESTRE. ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES
SUPERIORES. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE
CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 3 DO MESMO CADRIMESTRE. NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU
ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A
EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA. |
|