Identifying Data 2016/17
Subject (*) Resistencia ao Avance e Propulsión Code 631510216
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinador
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
E-mail
joaquin.troya@udc.es
Lecturers
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
E-mail
joaquin.troya@udc.es
Web
General description A Resistencia ao Avance e Propulsión é a parte da Teoría do Buque onde se explican os fenómenos hidrodinámicos que frean o avance do buque, como se optimizan as formas da carena, as diferentes teorías que explican esa resistencia e o funcionamento hidrodinámico da hélice e a súa selección.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identify the components of the Resistance to the Advance and distinguished accurately AJ16
BC2
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
Know with sufficient amplitude the characteristics of the viscous resistances, of forms, of resistance by training of waves and aerodinámic AJ16
BC2
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
Power identify the influence in the Resistance of all the geometrical characteristics of the carena of the ship and know estimate by means of calculations to power required stop his movement AJ16
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
Know the geometry of the propeller and his behaviour hydrodynamic, so much in uniform flow how behind the vessel AJ16
BC2
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
Know the phenomenon of cavitación of the propeller AJ16
BC2
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I.-RESISTENCIA TEMA 1.- RESISTENCIA AO AVANCE DO BUQUE
TEMA 2.- TEORÍA DE W. FROUDE
TEMA 3.- RESISTENCIA VISCOSA
TEMA 4.- RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
TEMA 5.- OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA
TEMA 6.- A EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS DE BUQUES
TEMA 7.- MÉTODOS DE CORRELACIÓN MODELO-BUQUE
TEMA 8.- ESTIMACIÓN DA RESISTENCIA AO AVANCE E AVALIACIÓN DA INFLUENCIA DOS PARÁMETROS QUE A AFECTAN
PARTE II.- PROPULSIÓN
TEMA 1.- SISTEMAS DE PROPULSIÓN DE BUQUES
TEMA 2.- XEOMETRÍA DA HÉLICE PROPULSORA
TEMA 3.- TEORÍAS SOBRE O FUNCIONAMENTO DA HÉLICE PROPULSORA
TEMA 4.- INTERACCIÓN HÉLICE-CARENA
TEMA 5.- MODOS DE OPERACIÓN DEL CONXUNTO HÉLICE-CARENA. AUTOPROPULSIÓN
TEMA 6.- CAVITACIÓN
TEMA 7.- RESISTENCIA MECÁNICA DAS PAS DA HÉLICE
TEMA 8.- OUTROS TIPOS DE PROPULSORES

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test B2 B9 B11 B14 B15 2 0 2
Problem solving B2 B9 B10 B11 B13 C3 C11 6 0 6
Field trip B11 B13 B14 C8 C9 6 0 6
Case study B2 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C2 C6 C10 C11 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A16 B10 B11 B12 B13 C7 C10 36 18 54
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test A proba obxectiva consiste en dúas probas escritas. Unha corresponde a Resistencia ao avance e outra a Propulsión. Competencia A15
Problem solving Problemas de estimación resistencia ao avance, estimación de potencia e selección de hélices. Competencia A10
Field trip Visitas a estaleiros, preferentemente da ría de Ferrol.
Visitas a centros de investigación hidrodinámica.
Competencia a15
Case study Estudo de casos prácticos e análises de ensaios de canle
Competencia A10
Guest lecture / keynote speech Clases maxistrais na aula apoiadas con medios audiovisuais e informáticos
Competencia A1

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Case study
Description
Deberase consultar co profesor a orientación, formulación e desenvolvemento do mesmo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B9 B11 B14 B15 Para superar a proba obxectiva deberase obter un mínimo de 4 puntos nalgunha das dúas probas para facer media aritmética 80
Problem solving B2 B9 B10 B11 B13 C3 C11 Deberanse resolver e entregar diversos problemas propostos en clase 15
Case study B2 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C2 C6 C10 C11 Proporanse algúns casos para que o alumno planifique o estudo completo da predición de potencia e selección de hélice 5
 
Assessment comments

Sources of information
Basic De Juan García-Aguado, José Mª (1993). Principios de Teoría del Buque. Universidad de A Coruña. Servicio de Publicaciones
SNAME (1988). Principles of Naval Architecture-Vol III Resistance, Propulsion and vibration. Edward V. Lewis
Baquero Antonio (2011). Propulsión del buque. Escuela Técnica Superior de ingenieros Navales
Martinez de la Calle, Julián (1997). Propulsores Marinos. Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones
Baquero Antonio (2011). Resistencia al avance del buque. Escuela Técnica Superior de ingenieros Navales
Alaez Zacurca, José Antonio (1972). Resistencia viscosa de buques. Canal de Experiencias Hidrodinámicas de El Pardo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.